דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מזון לבעלי חיים - כיצד בוחרים? 

מאת    [ 09/08/2010 ]

מילים במאמר: 437   [ נצפה 2680 פעמים ]

חיות המחמד שלנו הם חלק מהמשפחה, וכמי שחשובים מאוד עבורנו והינם חלק בלתי נפרד מחיינו, עלינו לדאוג לבריאותם התקינה. ובריאות, כך כולנו יודעים, מתחילה בתזונה. מזון לבעלי חיים הוא ההוצאה המרכזית בגידול חיות מחמד, והוא גם מהחלקים החשובים ביותר בגידולם של החיות האהובות. מזון לבעלי חיים צריך להכיל את כל החומרים המזינים הדרושים לגוף, כדי להבטיח תזונה נכונה ובריאות במשך שנים ארוכות. לכן הבחירה בסוג מזון לבעלי חיים והקנייה שלו במקום אמין הם חשובים מאין כמוהם.

איפה קונים מזון לבעלי חיים?

כיום ניתן להשיג סוגים מסוימים של מזון לבעלי חיים גם בסופרמרקטים גדולים, שם הם מרוכזים במדף מיוחד. אולם עדיף להשאיר את קנייתו של מזון לבעלי חיים לחנות חיות, המתמחה בתחום. חנות חיות מקצועית תוכל להציע מבחר גדול יותר של מזון לבעלי חיים מסוגים שונים, מהיצע יצרנים גדול יותר, וכן סוגי מזון מיוחדים שלא מצויים במבחר המצומצם לקהל הרחב בסופרמרקט – למשל, מזון לגורים, או מזון לבעלי חיים עם דרישות תזונה מיוחדות ובעיות רפואיות שונות, חיות מחמד הסובלות מבעיות השמנה וכו'.

חנות חיות תוכל גם לתת לכם מענה וייעוץ בקשר לבחירת המזון המתאים ביותר עבור בעל החיים שלכם, בעוד לעובדי הסופרמרקט אין ניסיון וידע בתחום זה. חנות חיות טובה תדע לייעץ מה לעשות אם הכלב מסרב לפתע לאכול את המזון הרגיל, או לגבי תוספי מזון שישפרו את מראה פרוות החתול. בנוסף, עובדי חנות חיות יוכלו לעזור גם בהדרכה איך להטמין תרופות בתוך מזון לבעלי חיים, ועצות לגבי הטיפול בחיות מחמד בכלל.

חשוב לקנות מזון לבעלי חיים בחנות חיות מתמחה, שכן ישנם לעתים זיופים בשוק, העשויים להיות מסוכנים עבור בעלי החיים שלכם. הזיופים נופלים באיכותם מהמקור, ואינם מכילים את כל החומרים התזונתיים הדרושים, ואף יכולים להכיל רעלים שונים. חשוב גם להסתכל על התאריך – ברכישת מזון לבעלי חיים דרך חנות חיות אתם יודעים שיש תחלופה גבוהה במלאי, שכן זו התמחותה של החנות. בסופרמרקט המזון עלול להישאר על המדף תקופה ארוכה, עם תאריך תפוגה קרוב או אף כזה שעבר זמנו.

איזה מזון לבעלי חיים כדאי לרכוש?

קודם כל, התייעצו עם עובדי חנות חיות בה אתם רוכשים את המזון או עם הווטרינר שלכם איזה מזון לבעלי חיים כדאי לרכוש, מבחינת גילו, סוגו ומצבו הבריאותי של בעל החיים המדובר. בדקו את רשימת הערכים התזונתיים על העטיפה, כדי לוודא שמדובר בחומר מזין ובריא. כשמדובר בחתולים, המזון צריך להכיל חומצות אמינו, החיוניות לתזונתו של החתול. כלבים אוהבים מזון לבעלי חיים שאליו הורגלו, ולא אוהבים שינויים תכופים – בחרו עבורם סוג מזון והתמידו ברכישתו. הדבר יטיב עם בריאותם ועם מצב רוחם. רכישת כמות גדולה יותר, כלומר שקי אוכל גדולים, היא זולה יותר מרכישות קטנות רבות – אולם כדאי לעשות זאת בהתאם לכמות שצורכת חיית המחמד, שכן מזון בשקים הפתוחים זמן רב עלול להתקלקל.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב