דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהי משכנתא הפוכה? 

מאת    [ 09/08/2010 ]

מילים במאמר: 409   [ נצפה 2143 פעמים ]

משכנתא הפוכה הינה משכנתא ייעודית אשר מותאמת לקהל יעד ספציפי. משכנתא הפוכה מיועדת לקהל המשתייך לגיל הזקנה, ולקבוצה זו בלבד, כאשר מטרתה היא למעשה לאפשר לאדם לקבל הלוואה כנגד הנכס שברשותו ולהגדיל את ההכנסה החודשית שלו במטרה לשפר את איכות חייו.


משכנתא הפוכה היא למעשה פתרון מימון, כאשר מדובר על הלוואה אשר ניתנת לקשישים במטרה לאפשר להם לשמור על איכות חיים מסויימת ולספק להם הכנסה נוספת מעבר לקצבת השארים אותה הם מקבלים מהמדינה.


את המשכנתא ההפוכה יכולים לקבל רק קשישים, והיא ניתנת כנגד דירה שיש בבעלותו של הקשיש או כנגד נכסים אחרים שיש בבעלותו, כגון קרקעות, חנויות, דירות ועוד. גובה ההלוואה נקבע בהתאם לעלות הנכס אשר נמצא ברשותו הקשיש, וכמובן שככל שערך הנכס גבוה יותר, כך גובה ההלוואה אותה ניתן לקבל יהיה בהתאם.


קשישים רבים במדינת ישראל אינם מצליחים לשמור על איכות חיים גבוהה דיה. למרות שמדינת ישראל מספקת תמיכה סוציאלית המגולמת בדמי ביטוח לאומי, הרי שקשישים רבים עדיין זקוקים להכנסה נוספת, שכן קצבת המדינה היא נמוכה מאוד. במקרים בהם הפנסיה לא מספיקה, או שאין הכנסות נוספות משכנתא הפוכה מהווה פתרון מימון מצויין אשר יכול לסייע רבות לקשיש.


פרעון משכנתא הפוכה


פרעון ההלוואה הזו, אשר נקראת משכנתא הפוכה יכול להעשות בכמה דרכים, כאשר חשוב לציין, כי הנכס נשאר בבעלותו של הקשיש ואינו עובר לנותן ההלוואה, אלא עובר למעשה תהליך מישכון במסגרתו מתקבלת ההלוואה.


הנכס הממושכן נשאר בבעלותו של הקשיש, ואם מדובר על דירה, הרי שהקשיש יכול להשאר לגור בדירתו ללא הגבלה של זמן, הדבר נכון גם לגבי יתר הנכסים אשר מושכנו. פרעון ההלוואה יעשה רק ברגע שהקשיש ירצה לעזוב את ביתו, או לאחר פטירתו.


במידה והקשיש נפטר, הנכס שהיה בבעלותו נמכר, כאשר התמורה בגין הדירה שנמכרה עוברת תחילה לצורך החזר ההלוואה, והיתרה עוברת לשארים. חשוב לציין שלעיתים עלול להיווצר מצב בו ההלוואה נשאה ריבית גבוהה ועל כן הסכום הסופי אותו יש להחזיר גבוה מהסכום הראשוני שנלקח, מה שאומר שהסכום שמתקבל יעבור ישירות אל המלווה, כך שלשארים לא תיוותר תמורה נוספת. יחד עם זאת, במקרים רבים ההלוואה יכולה לספק את הבסיס לתשלומים עבור בית אבות, דיור מוגן או כל תשלום אחר לו זקוק הקשיש ואין ידו משגת.


משכנתא הפוכה יכולה לשמש כפתרון מימון יעיל, נוח וכדאי במיוחד. חשוב לבחון את כל תנאי ההלוואה, לרבות הריביות והמדדים השונים אליהם נצמדת הריבית, על מנת לקבל רמת וודאות כמה שיותר גבוהה אודות ההלוואה, וזאת בכדי שתוכלו לקבל את רמת הבהירות המקסימלית אודות כל תנאי ההחזר, גובה הריבית והסכום הסופי אותו תצטרכו להחזיר.

למידע נוסף: סדנאות משכנתא.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב