דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיטנה דיגיטלית: אנטישמיות והכחשת השואה 

מאת    [ 16/04/2007 ]

מילים במאמר: 583   [ נצפה 5387 פעמים ]

שיטנה דיגיטלית: אנטישמיות והכחשת השואה



אחה"צ של ערב יום השואה הרצה מר אלי הכהן , מנהל המכון לחקר האינטרנט באוניברסיטת תל אביב, שהיום יש מגמה של פריחה בנושא באינטרנט, ווב 2.0 , קהילות השיתוף. חדירה של גורמים אנטישמים בעולם, שנכנסים גם לנישות האלה. הוא הציג מבט עדכני ל 2007, את המגמות, בנסיון לחדד ולנסות לצפות מהלכים קדימה.



דבר ראשון: היום יש את youtube וכל אחד יכול להעלות קבצים, סרטונים. לדוגמא הראה מהרשת סרטון על היטלר, תמונות של הערצה לפיהרר ומשטרו, תמונות שמדברות בעד עצמן. הדבר השני: באיראן היום אתרי שיטנה ושתי מפלגות מאוד קיצוניות והביא לדוגמא את האתר: THE ARIAN NATIONAL PRESS

הדבר השלישי הוא אתרים של BLOOD AND HONOUR, אתרים שיש בהם נאצים, רדיו, מוסיקה בשרות הניאו נאצים.



במנועי החיפוש הם נמצאים במקומות הראשונים, בעמוד הראשון. הקלקת המלה היטלר בגוגל מעלה במקום השני בדף הראשון את המוזיאון של היטלר, ואחר כך אתרים עדכניים של ניאו נאצים. הקלקת המלה יהודי מעלה אתJEW WATCH

ניסה מנוע חיפוש אחר של MSN והמוזיאון ההסטורי היה בעמוד הראשון.



מדליק אור אדום שקיימת היום תופעה שאנשים נתקלים ברחבי תבל בחומרים של הכחשת שואה וכותבי הסטוריה מחדש. הדור החדש שלא מכיר את ההסטוריה, בא למוריו ואומר: סליחה אבל הנה ראיתי באינטרנט שלא היתה שואה. כתב פרופסור באינטרנט שלא היתה שואה, זה אסמכתא, פרופסור, אמין לדור החדש.



כל גורמי השיטנה פועלים כמעט באותה שיטה, אותה דרך. יש הטוענים שזו תופעה שולית, אך הכהן לא מסכים אתם. הרשת מעצימה זאת למימדים עצומים, סדרי גודל של מאות אלפי צופים. יש להם חשיפה ואי אפשר להתכחש לכך. ארגון קטן יכול לעשות רעש ללא כל פרופורציה לגודלו, יותר ממדינה. יש לזה אימפקט שלא ניתן להתעלם ממנו. הקבוצות הקיצוניות עושות שימוש בכל סוג של מידע. סיסמתם: כל מה שניתן לעשות להשגת המטרות. באינטרנט יש עקיפת צנזורה, עקיפת בתי משפט, עקיפת כלי תקשורת מסורתיים, עקיפת משטרים ועקיפת טכנולוגיות מקובלות.



הרשת מספקת יתרונות לקבוצות שוליים. כל ארגון קיצוני משתמש ברשת. דרך הרשת נעשים ארגון, הפעלה, שיפור, זמינות, איסוף תשתיות ולמידה. מתאפשרת חבירה בין אתרי טרור, ימין קיצוני ושמאל קיצוני. יוצרים דינמיקה של קישוריות של האתרים בינם לבין עצמם.



אלפי אתרים אנטישמיים ברשת. קשה להגדיר ולאתר אותם. קשה להחליט אם האתר אנטישמי. רובם פועלים מארצות הברית, כי היא מקלה יותר מארופה. יש ויכוח בין ארצות ארה"ב לארופה, כשהארופאים יותר אוסרים. יש אתרים של ימין קיצוני, של שמאל קיצוני, מכחישי שואה, אסלמיים, ניאו נאצים, אנטי יהודים, אנטישמים. יש בהם הרבה מאוד מידע, לוחמה פסיכולוגית, דיסאינפורמציה והפעלות און ליין.



היבטים משפטיים: אין אחידות בנושא קיעקוע פעולות טרור גזענות ושטנה באינטרנט. כל מדינה פועלת כראות עיניה ולכן נוצרות בעיות קשות. יש מדינות ליברליות בנושא: סקנדינביה, ארה"ב, לא מורידות אתרים.



הנושאים של האתרים: יש אתר : NO ISRAEL.COM, אתר אינטרנט שיש בו רעיון, אידיאולוגיה. דרך הגיוס שלו ע"י השרת שלו שנותן אימייל חופשי. זו דרך לגיוס אידיאולוגי. היתה פעילות נגדו, הוא ירד ועלה שוב. אתר EURO 2008- אתר שמבקש חרם על ישראל, על משחקי הכדורגל בישראל. זה קמפיין שעובר לרוחב וצובר תאוצה. יש אתרים עם נושא אמברגו על ישראל. יש שימוש בנושא הדת וגיוסו לצורך השטנה. לינקג' בין הדת לבין הבלוף על השואה היהודית. יש אתר שמתאר את אושוויץ כמחנה עבודה סולידי ולא היתה באושוויץ כל שואה. יש אתר להראות שכל הסיפור של אנה פרנק הוא בלוף. הדור הצעיר נגיש לאינטרנט, רואה זאת באינטרנט. יש אתר לשכתוב ההסטוריה, כשמו כן הוא: INSTITUTE FOR HISTORICAL REVIEW שמציג את דיוויד אירווינג, מכחיש שואה ידוע, ככוכב גדול.



יש את התופעה האירנית שלא ניתן להתעלם ממנה. תחרות הקריקטורות של אחמדינג'אד. אתר שבפוסטר שבו מציג כובעי פלדה נאציים, שאומרים הכול. יש שיתוף פעולה בין ימין קיצוני ואסלם קיצוני. מיין קמפף מופיע באתרים בכל השפות. יש אתרים של הכחשת השואה.






בני ישראלי, M.B.A, מנהל שיווק, הרצאות, סדנאות, אימון אנשי מכירות, ספרי: "איך להצליח בחיים", "ארוטיקה סקס וסיפור" ומנהל אתר האינטרנט:
http://www.loveyoursuccess.net



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב