דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עולם טוב יותר באמצעות מילים.אינטלגנציית דיבור 

מאת    [ 16/04/2007 ]

מילים במאמר: 909   [ נצפה 4526 פעמים ]

מילים הן הרבה מאד.למעשה אפילו הכל אם חושבים על זה טוב.בחיים, כל הדברים שאנחנו מרגישים יוצאים מאיתנו החוצה בעזרת מילים ואנשים תופסים אותנו ויודעים מה אנחנו חושבים באמצעות המילים שנאמר.כל אחד מסוגל הרי לדעת בעצמו כמה לא טוב זה להרגיש שהמילים לא משרתות אותך או שאתה מתבלבל או לא יודע איך לנסח את עצמך היטב ובוודאות.אולי כדאי אפילו להזכיר שלפעמים אנחנו אומרים לעצמנו - כל כך היה לי רע שלא ידעתי אפילו מה לחשוב. כן,זה נכון שיש קשר בין מילים למחשבות והקשר ברור מאד בפסיכולוגיה.

ישנם מחקרים על כך.מהו הקשר בדיוק ,אני מניח שאף אחד לא יוכל לומר בוודאות וככל הנראה ייתכנו מספר סוגי קשרים.בכל אופן,איך שלא נביט על זה,המילים משפיעות על המחשבות והמחשבות על המילים. בהסברים הפסיכולוגיים יש המסבירים שאדם חושב במילים,כלומר ,הוא בעצם מנסח לעצמו את מה שהוא חושב במילים ושהוא שומע את עצמו מדבר. זה סוג חשיבה אחד שקיים.בנוסף,ישנו למשל עוד סוג חשיבה שהוא בעצם לא דיבור עם מילים אלא מילים ללא דיבור.כלומר,האדם רק מעביר בדימיונו את המילים וזו המחשבה שלושה.צורה שלישית ואחרונה של חשיבה היא הדימיון.כלומר,אדם בעצם מדמיין דברים אך לא משתמש במילים.

עכשיו,אם כבר הכרנו את צורות החשיבה העיקריות אז הרי שיהיה לנו קל הרבה יתר להבין את החשיבות העצומה של המילים.מכך אתם וודאי מבינים שהמילים הן המחשבה שלנו בעצם. מה המסקנות מכל העניין? המסקנה הברורה הראשונה היא שאם נחשוב בעזרת מילים שעושות הרגשה טובה אז הרי שמה שיקרה יהיה שהמחשבות שלנו יהיו טובות יותר.עכשיו,מהן מילים חיוביות? למה הכוונה בכך בדיוק.

יפה וטוב ששאלתם.נשתמש בכמה דוגמאות פשוטות ונקווה שגם קולעות.ניקח למשל סיטואציה יומיומית מקובלת של חילופי דברים בין שני בני אדם: חברים,זוג או בני משפחה או סתם מכרים או אנשי עסקים.כל צד שמע את דברי השני ויצא מרוגז ולא מרוצה בכלל.המצב על פניו נראה עגום ביותר.כל אחד נןשא בתוכו תכנים לא נעימים השורצים מאחורי ארשת פניו ומנסה להחביא או לא לנסח בדיוק את מה שבתוכו. כעת נשאל את עצמנו לפי דוגמה זו או כל דוגמה אחרת שתהיה דומה לה: מה הכי כדאי לעשות במב זה - לשמור על כל ההרגשה הלא טובה חסומה,לחשב מיני חישובים ולבצע סיבובים רעיונאיים כדי להתחמק מניסוח ישיר של הדברים.

מה הכי טוב ונחוץ במקרה פשוט ויומיומי שכזה? מרבית האנשים יאמרו שאיש איש וחישוביו.כלומר,שייעשה כל אחד מן הצדדים את מה שהכי טוב לו ולפי תפיסתו ושיקוליו.במקרה זה אני באופן אישי אמר - לא ולא.התשובה שאתם סיפקתם מסתמכת על התרגלותכם לא להשתמש במילים ואלו הן התוצאות הנילוות לכך שהצטברו אצלכם במשך הזמן.אני כן הייתי מציע לכל אדם ולא משנה לצורך העניין כלל מהי תפיסתו אופיו וכן הלאה - ללמוד להשתמש בדרכים הטובות ביותר לפרוק את מה שבתוכו ובמילים.אם הוא לא יפרוק זאת הרי מה שיקרה שמממריבה למריבה הוא יצבור בתוכו עוד ועוד הימנעויות ושכל תיסכוליו יפעלו לתוכו ויצרו גם מחלות.במקום זאת נועדו לכך בהמילים. אם במקרה הנחתם שלא צריך לומר כלום מכיוון שקשה לדעת מה לומר הרי שבזאת אתם צודקים,אולם אם תפתחו את הידע הדיבורי שלכם תדעו בקלות תמיד מה לומר.כך גם האופי שלכם "ייפתח" יותר וישתכלל ובריאותכם תשופר. שכן,המילים ועולם הדיבור נועדו לשרת אתכם.

המילים אמורות לשרת אתכם ואת הימצאותכם בכל מצב ומצב.אם תקדישו חשיבה לכך אני בטו שכל אחד ואחד מכם מסוגל בכוחות עצמו להגיע למחשבה אילו הן המילים הטובות ביותר לשימוש בכל מצב ומצב אף מבלי שאני אפשרט. תפקידי היחיד במאמר זה הוא להחזיר עבורכם את המיקוד ואת התיזכורת שהחיים מתנהלים הרבה יותר יפה ותקין באמצעות מילים.

ישנם אף הרבה מצבים אשר בהם אם לא תשמשו במילים הרי שמה שיקרה הוא שהצד השני יחשוב עליכם דברים אפילו עוד יותר גרועים ממה שאתם ראויים להם.לכן לפעמים חובה להשתמש במילים ולדעת לדבר.

אם לסכם ולחזור לפרקטיות היומיום אזי הרי שאני מציע להקדיש תשומת לב יתרה להשפעת המילים,לבחירתן ולכל מיכלול ושפע השימושים הנחוצים בהן: בעוצמתן,בבחירתן,בכיוונן,בשליפתן ובארגונן למשפטים.אינכם יודעים אפילו כמה מילים עשויות להשפיע ואילו תמונות הן מציירות בדימיון של המאזין ומה הן גורמות לו.עשו לעצמכם חיים טובים יותר וחכמים ונעימים יותר באמצעות הקשבה טובה יותר למילים היוצאות מפיכם,באמצעות הקדשת תשומת לב לאופן הדיבור שלכם ותרגישו שיפור יפה בחייכם.ככלות הכל אף אחד אינו יודע באמת מה קורה אצל בן אדם שני ,ואפילו אם הוא חולף לידו כל יום.

הדרך הבאמת יחידה והטובה ביותר היא לדבר עם בני אדם,להקשיב להם וזאת באמצעות אבני הבננין הקטנות ביותר הבונות את הפסיכולוגיה ואת ההבנה העצמית שלהם ואלו הן המילים.גם התחושות הגדולות ביותר והעצומות ביותר יושבות על ניסוחים של מילים.אי אפשר להעביר אפילו את ההרגשה העצומה ביותר זול דרך מילים.ועוד משהו אחרון חביב: שתדעו לכם שאפילו אם אדם יגיע לרופא הטוב ביותר,בעל האמצעים הרפואיים המתקדמים ביותר שיציע לו בדיקות במיכשור הרפואי העצום הטכנולוגי והמשוכלל ביותר - הרי שהרופא יוכל לראות ככל הנראה את כל כולו של האדם באמצעות רנטגן,צילומי מוח חודרניים את כל מערכת הקיבה שלו וכן הלאה אבל דבר אחד וקטן הוא לעולם לא יצליח לדעת: איך אתה מרגיש.הוא יבקש מן האדם פשוט לנסח לו את זה.לכן,לא משנה כמה אתם חושבים שאתם צודקים או טועים או תופסים בני אדם נכון או לא נכון.אין זה כלל משנה.זה בכלל לא הענין.לימדו להקשיב ולשמוע את המילים שלהם.זה פשוט עד כדי כך שאין אפילו פשוט מזה.  

אפשר לעשות עולם הרבה יותר יפה גם אם זה ייקח מעט זמן.אינני מדבר על העולם הגדול אלא על עולם חייך הקטן עם האנשים אשר סביבך.נכון אומנם שהמילים נראות לפעמים רק כפסיק קטן והרבה אנשים יאמרו - אלו לא המילים .. המדובר באופי של בני אדם - ישנם קשים יותר וישנם קשים פחות ובזה בעצם העניין.אולם אני,כמי שמקשיב מאד למילים כבר אומר לכם - אינכם יכולים להיות בטוחים בזאת כלל וכלל ,כמובן שישנם גורמים אולי עצומים הרבה יותר בין בני אדם המשפיעים על כל התנהגותם ועל מי שהם - אבל המילים הן המקשרות בין האנשים,הן היוצרות את כל הדברים החשובים באמת - את התחושות,את האמיתיות,את ההבנה שכולם רוצים(שמתנסחת במילים) את הקירבה - שתוצאותיהם-  חיים אמיתיים יותר. 

חבר ארגון הכותבים הישראלי מ 1995

התמצאות עומק משולבת בתחומי ידע רבים

תחומי התמצאות וידע:

ניתוחי ידע מקצועיים רב תחומיים
אסטרטגיה וטקטיקה
התמצאות עומק בפסיכולוגיה ומדעי המוח
התמצאות עומק בשכנוע והשפעה (כתיבת ספרים מקצועיים - בתהליך)
כתיבה על כל סוגיה המקצועיים וניתוח כתיבה

חוקר עצמאית רטוריקה ואמנות הדיבור
תחקירים אודות אינטלגנציית דיבור
משא ומתן,אומנות המכירה
כתיבת הומור וניתוח הומור
ניתוח המצאות, חדשנות


אי מייל shin7@017.net.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב