דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השכרת רכב בארץ זה לא מה שהיה פעם 

מאת    [ 08/08/2010 ]

מילים במאמר: 469   [ נצפה 1902 פעמים ]

השכרת רכב בארץ זה לא מה שהיה פעם. בעצם, וזאת כולנו יודעים היטב, שום דבר הוא לא כמו שהיה פעם, אז למה שהתחום של השכרת רכב בארץ יהיה כמו שהוא היה פעם? לעיתים נדמה שהמנהג הישראלי לקבוע שמשהו איננו כמו שהוא היה פעם הוא הרגל קלישאתי שלא צריך בסיס עובדתי כדי להביע את עצמו מפיו של בן שיחך המשעמם. זו הסיבה שהמשפט שבכותרת -  השכרת רכב בארץ זה לא מה שהיה פעם – דורש בדיקה עובדתית כדי שנדע אם גם הפעם מדובר בקלישאה חסרת בסיס. יהיה מי יגיד – במיוחד אם הוא אחד מאלה שהיה יומיים באמריקה וחושב שהוא איש העולם הגדול ומומחה לענייני גויים – שבכול מקום בעולם הדברים הם לא כמו שהם היו פעם. אבל אנחנו פטריוטים ולכן אכפת לנו לדעת רק אם השכרת רכב בישראל היא כמו פעם או שהיא שונה.

קשה לקבוע מתי החל להתפתח התחום של השכרת רכב בארץ. אפשר לשער שחוזה המדינה היה זקוק לשירותי השכרת רכב בארץ כשהוא בא לבקר פה במאה התשע-עשרה. אפשר גם ללכת יותר רחוק ולתהות האם הנביא יונה לא היה זקוק לשירותי השכרת רכב בארץ כשהוא החליט לברוח מפה כדי שלא לעשות מה שאלוהים אמר לו. אולי גם אברהם אבינו היה זקוק לשירותי השכרת רכב בארץ כשאותו אלוהים הורה לו לבוא לפה. כך או כך ניתן לשער שהתחום המודרני של השכרת רכב בישראל לא היה יכול להתפתח לפני המצאת המכונית. לפי מקורות היסטוריים, השכרת רכב בארץ הגדולה שמעבר לים – ארצות הברית – החלה בשנות העשרים של המאה העשרים. חברות השכרת רכב בארץ היו קיימות כבר בשנות השישים ולמרות שלא מצאתי עדויות על כך, ניתן לשער שהן היו קיימות עוד קודם לכן. אך אין די בפרטים היסטוריים אלה כדי לאשש או להפריך את הדעה בדבר השינוי שעבר התחום של השכרת רכב בארץ.

בדיקה מעט מעמיקה במדורי הכלכלה ומאמרים שונים מראה שבעבר התחום של השכרת רכב בארץ היה שמור לאנשי עסקים ולתיירים. המחירים של השכרת רכב בישראל היו גבוהים ולא אפשרו לאדם מן הישוב ליהנות מחוויות כמו הבנת האותיות הקטנות בחוזה שחותמים עם חברת השכרת רכב בארץ או החיפוש הנואש אחרי תחנת דלק כדי להחזיר את המכונית עם מיכל דלק מלא (שהרי אם לא תעשה זאת תאלץ לשלם מחיר הוגן שיאפשר לחברת השכרת רכב בארץ לבנות מגדל קידוח בים הצפוני.) כיום, לעומת זאת, כל אדם מן הישוב יכול להרשות לעצמו לשכור מכונית וחברות השכרת רכב בישראל פונות לקהל רחב של צרכנים ולקוחות (בתנאי שהם יכולים להרשות לעצמם לשלם על הדלק אם הם לא החזירו את המכונית עם מיכל דלק מלא.)

שינוי נוסף שמוכיח שאכן, השכרת רכב בישראל זה לא מה שהיה פעם, הוא הכניסה של התחום הזה אל רשת האינטרנט. כיום ניתן לקרוא מגוון גדול של מאמרים – אם כי רובם חסרי ערך – שבהם ישנו מידע רחב על התחום של השכרת רכב בארץ. בעבר הדבר לא היה אפשרי כך שזה מוכיח שלם שינוי הקלישאה הזו היא נכונה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב