דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יין - וודקה 

מאת    [ 08/08/2010 ]

מילים במאמר: 510   [ נצפה 2667 פעמים ]

וודקה ויין

את אוכלוסיית אוהבי האלכוהול ניתן לחלק לשניים: אוהבי יין ואוהבי משקאות חריפים למיניהם. קבוצת אוהבי היין מתחלקת לשלוש תת קבוצות עיקריות: אוהבי יין לבן, אוהבי יין אדום, ואלו שאוהבים את כל סוגי היין. מנגד, כשמדובר בחובבי משקאות אלכוהוליים, החלוקה הפנימית היא גדולה יותר. כמובן שישנם אנשים שאוהבים כל סוג של אלכוהול, אולם למרבית האנשים יש משקה אחד או שניים אהוב במיוחד: וויסקי, קוניאק, טקילה ועוד. אחד המשקאות החריפים האהובים ביותר, ובמיוחד בישראל, היא הוודקה.

מסתבר שבשני העשורים ישראל הפכה למעצמת וודקה. המומחים מייחסים את הפופולאריות של הוודקה בישראל לגל העלייה הגדול ממדינות חבר העמים, שהביא עימו כמיליון עולים חובבי וודקה. אולם יחד עימם אוכלוסיית אוהבי הוודקה בארץ מוערכת בכ- 2 מיליון שתיינים.

הפופולאריות הגדולה של הוודקה נובעת גם מתכונותיה הייחודיות של הוודקה, המבדלות אותה ממשקאות אלכוהוליים אחרים. הוודקה היא נטולת צבע, טעם וריח, ולכן אינה מציקה לשתיינים עדיני חך שלא ממש מסתדרים עם טעם האלכוהול. נוסף על כך, וודקה היא שידוך מצוין המשתלב היטב עם משקאות האנרגיה למיניהם (כגון: רד-בול, XL, BLU ודומיהם), שהפכו גם הם לפופולאריים מאוד בקרב קהל הבליינים הישראלי.

כל חובב וודקה ממוצע יוכל לומר לכם שכמו בכל דבר בחיים, גם עולם הוודקה מתחלק לשלוש קטגוריות עיקריות: וודקה אולטרה פרימיום, וודקה פרימיום וכל היתר. קטגוריית הוודקה אולטרה פרימיום כוללת בתוכה מותגי וודקה שנחשבים ליוקרתיים במיוחד. חומרי הגלם האיכותיים שמהם היא מיוצרת, תהליכי הזיקוק המשודרגים והסינונים הרבים דרך פחם שוודקה זו עוברת הם שהופכים את הוודקה אולטרה פרימיום לחלקה, ניטרלית וטעימה יותר, אך גם ליקרה יותר. מחירו של בקבוק וודקה אולטרה פרימיום נע בין 200 ל- 400 ש"ח. לקטגוריה זו משתייכים מותגי הוודקה: אבסולוט LEVEL, בלוודר, גריי גוס, ואן גוך BLU, ויברובה אסטייט, סובייסקי אסטייט, סמירנוף בלאק ו-קטל וואן.

קטגוריית הפרימיום מתייחסת לוודקה באיכות מספקת אשר מספקת את הסחורה עבור מרבית השתיינים. מחירה של וודקה פרימיום הוא גם זול יותר (כ- 70 ש"ח לבקבוק), ולכן היא נגישה עבור קהל רחב יותר של חובבי וודקה. בקטגוריה זו ניתן למצוא מותגי וודקה מוכרים, כגון: אבסולוט, סובייסקי, סטוליצ'ניה, סמירנוף, סקיי, ופינלנדיה.

הקטגוריה השלישית כוללת מבחר מותגי וודקה זניחים ולא מוכרים. כפועל יוצא גם מחיר בבקבוק וודקה ממותג שכזה יהיה זול במיוחד (לעיתים קרובות כ- 20 ש"ח). הייחוד של וודקה זו בא לידי ביטוי בתחושת השריפה בגרון שמגיעה אחרי כל לגימה. מי שאוהב את תחושת הייאוש בגרון יתחבר בקלות למותגי וודקה אלו. אך עבור מרבית האנשים שתיית וודקה ממותג זול ולא מוכר תסתיים בדרך כלל בחיבוק אסלת השירותים.

לסיכום, אט אט ומבלי ששמנו לב, ישראל הפכה לבירת הוודקה. עשרות מותגי וודקה מציפים את השוק ומותירים לחובבי המשקה בחירה קשה בין מספר לא מבוטל של אפשרויות איכותיות. וכמו שלכל חובב יין יש את היקב המועדף עליו ביותר, כך גם לכל חובב וודקה יש את מותג הוודקה שאותו הוא אוהב במיוחד.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב