דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רוצים להשתחרר ממאבק עם בני זוג? לפניכם כמה טיפים שיסייעו לכם 

מאת    [ 07/08/2010 ]

מילים במאמר: 852   [ נצפה 2271 פעמים ]

רוצים להשתחרר ממאבק עם בני זוג? לפניכם כמה טיפים שיסייעו לכם / מאת יואב ברנזון

 

 

1) לדון את בני הזוג לכף זכות ולא לכף חובה

 

אם אינכם רוצים לשנוא או לכעוס על בני הזוג שלכם - עליכם ללמוד לדון אותם לכף זכות ולא לכף חובה. כאשר אתם דנים את בני הזוג שלכם לכף חובה אתם מאלצים את עצמכם להאמין שבני הזוג שלכם פועלים כדי להרע לכם, שהם פועלים ממקום רע, דווקא כדי להרגיז אותכם ודווקא כדי לפגוע בכם.

 

אולם, אמונה שלילית כזאת רק מרחיפה את המאבק שלכם בהם, רק מייסרת אותכם ברגשות שליליים ומרעילה את ליבכם באנרגיה רעה והיא רק מנציחה ומקבעת את הרצון שלכם לריב ולהיאבק בהם. לכן, אם תלמדו לדון את בני הזוג שלכם לכף זכות ולהניח שהם פועלים לא ממקום רע אלא ממקום של מגבלה, חוסר מודעות או פחד - תוכלו לחמול אותם, לסלוח להם, לקבל אותם כפי שהם ולהיאבק בהם הרבה פחות, כי אין טעם לריב עם מישהו שפשוט לא יודע משהו אחר.

 

 

 

2) לא לנסות להשפיע עליהם בכוח

 

כוחנות אינה עוזרת ואינה פותרת בעיות אמיתיות. במקום כוחנות נסו את הגישה העדינה יותר. תנו להם להחליט מה שמתאים להם, אבל אתם תשחררו את עצמכם מהתפקיד של לנסות ולהשפיע.

 

כאשר אתם מנסים להשפיע על אחרים ממקום של כוחנות - אתם גוזלים מעצמכם המון אנרגיה שמבוזבזת לשווא, כי אנשים בדרך כלל לא מושפעים מאיומים כוחניים אלא רק מתחפרים בעמדות שלהם עוד יותר משום שאין להם את הזמן לחשוב לעצמם מה באמת טוב עבורם.

 

 

 

3) לקבל מבני הזוג את "המתנה" שלהם ולא לדחות אותה

 

החיים מלאים במתנות - צריך רק להבחין בהם.  בני הזוג שלכם מעניקים לכם לא פעם מתנות שאתם אינכם רואים או שאתם בטוחים שהם אינם מתנות אלא קללות.

 

לדוגמה, אם אישה רוצה יותר חופש מבן זוגה והוא מסרב לקבל את המתנה שלה ולאפשר לה יותר חופש, זה רק בגלל שהוא אינו מבין שהיא מנסה לתת לו את מתנת החופש. אם הוא יקבל את המתנה ויאפשר לה יותר חופש - הוא עשוי להפוך בזכותה לאדם חופשי הרבה יותר בעצמו. הוא ילמד להיות חופשי מהפחדים שלו - שהיא תברח לו, תעזוב אותו, תיעלם לו או תבגוד בו - ולחיות במצב גבוה יותר של שחרור ללא פחד.

 

 

 

4) להתעלם ולעבור הלאה

 

מרבית המאבקים אינם מובילים לדבר. הם בזבוז כמעט מוחלט של הזמן והם מביאים רק לתוצאות שליליות וכואבות. לכן עיתים, החכמה היא פשוט להתעלם מהעקיצות ומהפרובוקציות ולא להיעלב ולריב. 

 

לא להגיב, לחייך, לשתוק, להעביר הלאה או להתמקד בדברים חיוביים - כל אלה יעבירו לכם את תחושת הפגיעות ויאפשרו לכם לשמור על המצב הרוח החיובי לדברים טובים ולא למאבקים.

  

 

וטיפ לסיום: מאבק יכול להיפתר בהמון דרכים. אחת מהן היא פשוט לוותר לבני הזוג שלכם, אם אתם מסוגלים לכך ויכולים להרשות לעצמכם זאת - לא כי אתם צודקים או טועים אלא כי זה לא שווה את המאבק ובמבחן הזמן את תשכחו את הויתור אבל תחיו חיים ארוכים יותר וטובים יותר. 

 

 

 

יואב ברנזון הוא מטפל אישי, יועץ זוגי ומנטור עסקי. הוא עוסק ביעוץ זוגי ועסקי ב-20 השנים האחרונות. הוא פיתח את שיטת 4 הצעדים - שיטה ייחודית להצלחה מהירה ועמוקה בעסקים, בזוגיות ובכל יתר תחומי החיים. הוא כתב 12 ספרים בתחום האהבה העצמית והפיתוח העצמי - חלקם רבי מכר בארץ ובעולם. הוא פרסם למעלה מ-1,800 מאמרים בתחום הצמיחה האישית, הזוגיות, הפיתוח העסקי וההצלחה. הוא פיתח טכניקות ייחודיות המאפשרות לתכנת את תת-המודע מחדש. תכנות הוא תהליך מהיר המאפשר לנצל את היכולות התת-הכרתיות כדי להגיע במהירות להצלחה יוצאת דופן ולרכוש יתרון ניכר על פני אנשים "רגילים" שלא עברו תכנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב