דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פיתוח תוכנות - בהזמנה תפורות למידות שלך בדיוק 

מאת    [ 07/08/2010 ]

מילים במאמר: 492   [ נצפה 1993 פעמים ]

ארגונים ועסקים, במיוחד אלה המצויים בצמיחה ראשונית, נקלעים פעמים רבות למצבי סרבול ויעילות ירודה, הנובעים מקשיים שונים, דוגמת קושי בקביעת תהליכי עבודה נכונים, עבודה עם לקוחות חדשים וכניסה לשווקים לא מוכרים. בדיוק לשם כך נועדו פיתוח תוכנות ניהול לעסק, שתפקידן לייעל את פעילות העובדים ופעילות העסק, לשמור על מידע, להבטיח תהליכי עבודה נכונים ולדאוג לרציפות ושלמות הפעילויות המתקיימות בו. בעל עסק המעוניין בתוכנה שכזו, מוצא את עצמו פונה בדרך כלל לשוק תוכנות המדף, אולם סביר כי עד מהרה יגלה כי התוכנות האלה לא מתאימות לו בדיוק. ומה אז?

פיתוח תוכנות לעסקים קטנים - בדיוק מה שהעסק צריך
פיתוח תוכנות לעסקים הינו תהליך, שבמסגרתו נרתם בית תוכנה לבצע פיתוח תוכנות המתאימות במדויק לעסק, לצרכיו, לפעולות המבוצעות על ידיו, ולנושאים בהם הוא מטפל. פיתוח תוכנות אינו מעמיס בעודף פונקציונאליות ואפשרויות שונות, כפי שקורה בתוכנות מדף, אלא עונה בדיוק לתכולת העבודה המדויקת של העסק.

פיתוח תוכנות הנתפרות בדיוק למידותיו של העסק נעשה תוך שיתוף מלא בין הארגון ובין בית התוכנה שקיבל על עצמו את משימת פיתוח תוכנות לעסק. מצד אחד - מכיר הארגון או בית העסק במדויק את צרכיו, את פעולותיו היומיומיות, את סוגי הלקוחות איתם הוא עובד ואת אופן העבודה, ומאידך - יודעים אנשי התוכנה לתרגם את כל אלה לפתרון המבוסס על פיתוח תוכנות, שבסופו יתקבל תוצר שלקח בחשבון את כל דרישות הלקוח, עבר תהליך פיתוח תוכנות נכון, ותפור במדויק למידותיו.

פיתוח תוכנות - כיצד מבוצע הפרויקט ומהם השלבים הנכללים בו?
פיתוח תוכנות מבוצע תוך שיתוף הלקוחות באופן מלא. השלב הראשון בפרויקט פיתוח תוכנות הוא קיום מפגש בין נציגי בית התוכנה ובעל העסק, בו מוגדרים צורכי העסק או הארגון על ידי יועץ פיתוח תוכנות, בסופו נכתב מסמך אפיון המאושר על ידי הלקוח ומהווה בסיס לבניית המערכת.

השלב הבא בפרויקט פיתוח תוכנות הינו בחירת הפלטפורמה הטכנולוגית שעל גבה יבוצע פיתוח תוכנות, כפי שהוגדר במסמך האפיון. לאחר אישור הפלטפורמה, יוכלו המתכנתים להתחיל בעבודת פיתוח תוכנות כפי שהוגדר. עם סיום פיתוח תוכנות יעברו אלה בדיקות קבלה, שעם סיומן יוצגו תוצרי פיתוח תוכנות ללקוח. השלב הבא בתהליך פיתוח תוכנות הינו תקופת הטמעה וחפיפה ללקוח ולעובדיו, שלאחריו יסתיים תהליך פיתוח תוכנות בהצלחה, עם תחילת העבודה בתוכנה באופן מלא.

אולם עבודת החברה האמונה על פיתוח תוכנות לא תסתיים בשלב הזה. חברת פיתוח תוכנות תמשיך לשמש כמרכז תמיכה ללקוח בכל הקשור לפתרון בעיות ותקלות, תמיכה במחשבי החברה אם נדרש, וקבלת בקשות להמשך פיתוח תוכנות עתידיות הנובעות בדרך כלל מהתפתחות העסק וגדילה בהיקף המשימות שלו. לא מן הנמנע, כי לאחר שנה או שנתיים של עבודה, יתחיל פיתוח תוכנות בגרסאות חדשות לאותו העסק, על בסיס פיתוח תוכנות שכבר נעשה עבורו.

פיתוח תוכנות - באילו טכנולוגיות מבוצע פיתוח תוכנות בהזמנה?
פיתוח תוכנות מבוצע במרבית המקרים על גבי פלטפורמות דוגמת אקסס (Access), המוכר כפלטפורמת פיתוח תוכנות מצוינת לבניית בסיסי נתונים הנדרשים לשמירת נתוני העסק. פיתוח תוכנות מעל פלטפורמה זו מבוצע בעלות נמוכה ובמהירות רבה מאד, מה שמעלה את ערך התוצר, הנובע משימוש בפתרון הכולל פיתוח תוכנות עבור העסק הנדרש להן. סביבת העבודה הנדרשת לתהליך פיתוח תוכנות שכאלה היא מחשבי PC ומערכת הפעלה windows המצויה במרבית הארגונים, ולפיכך אינה דורשת התארגנות מיוחדת.

 

הכותב הינו מומחה בעל נסיון של 20 שנה בתחום פיתוח תוכנה וניתוח מערכות מידע. בעל חברת תוכנה TDU בע"מ ל-פיתוח תוכנות לפי דרישה. פיתח בהצלחה מאות מערכות תוכנה לחברות, עסקים וארגונים בתחומים רבים. בוגר יחידות המיחשוב של צה'ל.


 טל': 03-7411850 אתר: www.tdu.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב