דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תוכנה לניהול עסק - כיצד לעשות בה שימוש בצורה מיטבית? 

מאת    [ 07/08/2010 ]

מילים במאמר: 485   [ נצפה 1821 פעמים ]

במצב השוק התחרותי של היום, מנסה כל בעל חברה לייעל את תפקוד העסק תחת שרביטו, ולפיכך הוא עסוק בחיפוש ממושך אחר תוכנה לניהול עסק שתסייע לו במיכון הנתונים הדרושים לתפקודו. פעמים רבות מוצא עצמו בעל עסק משוטט בין מבחר התוכנות העצום שיש בשוק, בוחר בסופו של דבר במוצר תוכנה לניהול עסק שנראה לו כסביר לדרישותיו, ומבלה (הוא או עובדיו) שעות רבות בהתאמת תוכנה לניהול עסק למוצרי החברה.

אפשרות אחרת, החוסכת את הזמן הזה, והמסייעת לבעל עסק להשתמש בסוג תוכנה לניהול עסק המתאימה לצרכיו בדיוק, היא להשתמש באופציית פיתוח תוכנה לניהול עסק בהזמנה באמצעות בית תוכנה, שיפיק תוכנה לניהול עסק המתאימה בדיוק לצרכיו ולנהליו.

מהם סוגי תוכנה לניהול עסק הקיימים ומה השימושים הנפוצים בהן?
תוכנה לניהול עסק מורכבת ממספר מודולים או כלים המוטמעים בה, ומאפשרים סוגי פעילות שונות בעזרתה. היתרונות בחלוקת תוכנה לניהול עסק למודולים שונים הינה האפשרות לשליטה בכל האספקטים של תוכנה לניהול עסק - ניתן להוסיף ולהוריד מודולים ממכלול תוכנה לניהול עסק שנכתבה עבור העסק שלך, ובכך להתאימה לפעילויות השוטפות, ולהימנע מהכללת אפשרויות ותפריטים שאינם רלוונטיים, והיוצרים עומס וסרבול בעבודת תוכנה לניהול עסק.

דוגמאות שונות למודולים, הנכללים בפיתוח תוכנה לניהול עסק, הן ניהול לקוחות, המאפשר לתעד פרטי לקוח ומעקב אחר הפעילויות שלו, ניהול משימות המאפשר למנהל לעשות שימוש באותה תוכנה לניהול עסק, על מנת לייעל את משימותיהם של העובדים תחתיו, ולחלק ביניהם את העומס בצורה נכונה, ניהול ספקים, המאפשר שמירת פרטי ספק ומעקב אחר ההזמנות המבוצעות למולו. כמו כן כוללת תוכנה לניהול עסק מיני כלים מתוחכמים להפקת דוחות ההכרחיים לשיפור פעילות העסק. כמובן שבכל תוכנה לניהול עסק יש אפשרות לכלול מודולים וכלים נוספים, לפי צרכי העסק ותחומי הפעילות שלו.

ומה לגבי עבודת תוכנה לניהול עסק למול ממשקים חיצוניים?
בטרם הטמעת תוכנה לניהול עסק בכל סביבת עבודה שהיא, יש לקחת בחשבון במקרים רבים כי תוכנה לניהול עסק המוטמעת אינה בלעדית במחשבי העסק לו היא מיועדת, וכי בתהליך פיתוח תוכנה לניהול עסק, אחת הדרישות ממנה היא יכולת התממשקות לתוכנות אחרות הפעילות בעסק, דוגמת תוכנות לניהול חשבונות ותוכנות אחרות, שלעסק אין רצון או אפשרות להחליף. במקרים כאלה, טרם פיתוח תוכנה לניהול עסק נדרש בעליו לנתח יחד עם האנשים העוסקים בתהליך פיתוח תוכנה לניהול עסק את סוג הממשקים הנדרשים בין התוכנות, סוג המידע הנדרש לעבור ביניהן, באיזו תדירות, ועל בסיס איזו פלטפורמה. בסופו של דבר, עם סיום תהליך פיתוח תוכנה לניהול עסק היא תוכל לעבוד בשיתוף מושלם עם כל תוכנה לניהול עסק אחרת הקיימת בו, ולקיים מערכת ממוחשבת אינטגרטיבית שלמה.

פיתוח תוכנה לניהול עסק נשמע כמו עסק יקר למדי
עד כמה שישמע מפתיע, במרבית המקרים פיתוח תוכנה לניהול עסק אינו יקר משמעותית מרכישת תוכנה לניהול עסק שהיא תוכנת מדף. מחירו של תהליך פיתוח תוכנה לניהול עסק נגזר במידה רבה מהיקף הפרוייקט, הכלים והאפליקציות הנכללות בו, וכן מהטכנולוגיה בה נעשה שימוש בעת הפיתוח. פיתוח תוכנה לניהול עסק בצורה חכמה, המבוססת על פלטפורמה קיימת, שאינה יקרה ומאפשרת פיתוח מהיר - בשורה התחתונה, תוכנה לניהול עסק אינה עסק יקר במיוחד, ובהחלט שווה את ההוצאה למול רכישת תוכנה לניהול עסק שהיא מוצר מדף, שבהטמעתה יושקע זמן רב לא פחות.

הכותב הינו מומחה בעל נסיון של 20 שנה בתחום פיתוח תוכנה וניתוח מערכות מידע. בעל חברת תוכנה TDU בע"מ ל-פיתוח תוכנות לפי דרישה. פיתח בהצלחה מאות מערכות תוכנה לחברות, עסקים וארגונים בתחומים רבים. בוגר יחידות המיחשוב של צה'ל.


טל': 03-7411850 אתר: www.tdu.co.il


 


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב