דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


4 הטיפולים הכי מומלצים למניעת נשירת שיער! 

מאת    [ 06/08/2010 ]

מילים במאמר: 593   [ נצפה 8667 פעמים ]

התקרחות היא עניין כואב בכל גיל ובמיוחד כשזה מתחיל בגיל צעיר.

מה עושים כדי לטפל בנשירת שיער ולמנוע את הגורל של קרחת בגיל צעיר?

בעולם כיום יש עשרות תכשירים שונים שמשמשים לטפל בנשירת שיער. הבעיה היא שעל רובם הגדול אין מחקרים רציניים, ברמה אקדמאית, שמוכיחים שאכן הם יעילים. יש מספר חומרים שעשו עליהם מחקרים מצומצמים והם הוכחו כבעלי יעילות כלשהי בבלימה של נשירת שיער. 

לפני שנדבר על המוצרים המומלצים הבאים אני רוצה להסביר לכם ממה נגרמת נשירת השיער:

נשירת השיער (אצל גברים) מתפתחת לאחר שבגוף נוצר הורמון גברי שנקרא DHT, שמיוצר על ידי האנזים 5-אלפא רדוקטז. ההורמון DHT נקשר אל קולטנים שנמצאים בזקיקי השיער בקרקפת ומצטבר בקרקפת. הוא חונק את זקיקי השערות וגורם להתנוונות שלהן ולקיצור מחזור הצמיחה שלהן, כך השיער נושר כל פעם מוקדם יותר והשערה קטנה יותר כל פעם שהיא צומחת מחדש עד שבסוף כבר אין שערות.

נכון להיום יש 2 מוצרים בלבד שהם מאושרים רשמית לטיפול בנשירת שיער על ידי ה-FDA (ארגון אמריקאי שאחראי, בין היתר, לרישום של תכשירים רפואיים בארה"ב ואישור FDA כזה מתקבל רק לאחר תהליך שנמשך מספר שנים שכולל מחקרים וניסויים קליניים בתרופה הנבדקת שמוכיחים את היעילות ואת הבטיחות שלה ואיסוף סטטיסטיקות מתאימות).

מוצר אחד מגיע בצורת טבליה ונקראת פרופסיה (מיוצרת על ידי חברת מרק). היא מכילה את החומר הפעיל פינסטרייד שהוא נלחם ביצירת ההורמון DHT על ידי היקשרות לאנזים 5 אלפא רדוקטז והפסקת פעילותו. מוצר זה יעיל מאד בעצירת נשירת שיער כיוון שהוא מטפל בשורש הבעיה עצמה, אך אין הדבר מבטיח 100 אחוזי הצלחה בקרב כל המשתמשים, ולעתים יש תופעות לוואי. יש לקחת כדור פרופסיה פעם ביום. התרופה מגיעה במרשם רופא.

מוצר שני נקרא מינוקסידיל וזהו תרסיס (בארץ הוא נמכר כנוזלי אך יש גם תרסיס שבא בצורת קצף ונקרא קצף רוגיין). מינוקסידיל אינו מטפל באנזים 5 אלפא רדוקטז, אך הוא יעיל לא פחות מפרופסיה כיוון שהוא ממריץ את זרימת הדם בקרקפת אל זקיקי השערה וזה מאד חשוב להן על מנת לקבל חומרי תזונה ובניין וחמצן. זה גם, כנראה, עוזר לשחרר את הצטברות ה-DHT בזקיקי השערה. את המינוקסידיל מרססים פעם עד פעמיים ביום על האיזור הבעייתי בקרקפת. ניתן לרכוש ללא מרשם רופא. כדי לשאול על המינוקסידיל ניתן להיכנס לפורום באתר רעמה.

וכעת למוצר נוסף שאינם בעלי אישור FDA ספציפי לנשירת שיער אך בוצעו עליו מחקרים רבים שהוכיחו את יעילותו (אם כי עדיף שלא כטיפול יחיד) בטיפול בנשירת שיער: זהו שמפו בשם שמפו ניזורל והוא מכיל 2% קטוקונזול. ניתן לרכוש ללא מרשם רופא אך אם מקבלים מרשם רופא המחיר יורד משמעותית עקב סבסוד הקופ"ח (זה לא בעיה לקבל מרשם עבורו אגב). כמעט כל אדם שיש לו נשירה של השיער ישתמש בשמפו זה אך רצוי להשתמש בו רק פעמיים בשבוע. אין לבנות על השמפו הזה כטיפול עיקרי אלא כתוספת מועילה. יש גם סוגי שמפו אחרים שמיועדים לטיפול בנשירת שיער ומכילים מרכיבים נוספים. כדי לקרוא עליהם, היכנס לפורום שמפונים באתר רעמה.

הבטחתי לדבר גם על מוצר רביעי וזה לדעתי מסרק המחטים שנקרא גם דרמרולר. זהו מסרק שבא עם גלגלת שעליה יש עשרות מחטים דקיקים וקטנים. אל תיבהלו מהשם המפחיד קמעה! הם לא פוגעים בעור אך יש הרבה אנשים שטוענים שזה עוזר לשיער כיוון שהם גורמים להמרצה של הדם וגם מאפשרים החדרה יעילה יותר של תכשירים (כמו המינוקסידיל, אך יש גם תכשירים אחרים שמיועדים למריחה על הקרקפת) לטיפול בנשירת השיער. את הדרמרולר ניתן לרכוש באינטרנט וניתן להעביר באיזורים עם שיער דליל מספר פעמים בשבוע, לפני טיפול במינוקסידיל. מגלגלים על האזור עם הדלילות בשיער הלוך וחזור כמה פעמים ובעדינות.

יש עוד הרבה מוצרים אחרים וחלקם נחשבים למוצרים שהם כבר "נשק כבד" בהתקרחות ומומלצים יותר לאנשים שנמצאים בשלבים מתקדמים יותר של נשירת שיער. ניתן לקרוא עליהם באתר רעמה. יש גם פורום נשירת שיער פעיל עם אלפי הודעות ותשובות ומאות חברים. אתם מוזמנים לבקר!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב