דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שפת הגוף של המראיין כאינדיקציה להצלחה בראיון 

מאת    [ 05/08/2010 ]

מילים במאמר: 443   [ נצפה 2681 פעמים ]

נתחיל ונאמר כי הדרך הוודאית היחידה לדעת שעברתם בהצלחה ראיון עבודה, היא קבלת זימון לראיון הבא. עם זאת, כולם מעוניינים לקבל איזושהי אינדיקציה של מידת ההצלחה שלהם בראיון, ולרוב המראיין לא ממש מספק תשובה ישירה של עבר/לא עבר. רוב המראיינים יספרו לכם מה השלב הבא של התהליך, וחלק קטן מהם אף יאמרו לכם אם יחליטו שלא להמשיך בתהליך. ועדיין, ברוב המקרים לא תקבלו תשובה ברורה לשאלה האם עברתם בהצלחה את הראיון. איך בכל זאת תוכלו לדעת? אחד הדברים שיכולים להוות אינדיקציה זה שפת גופו של המראיין.

בריאיון עבודה, שפת הגוף יכולה לשמש ככלי להבנת התחושות של המראיין לגביכם.
אם אתם מציינים דבר מסוים ורוכנים קדימה לעבר המראיין והוא לא רוכן חזרה לעומתכם, כנראה שהוא לא ממש מסכים עם דבריכם. לעומת זאת, כפיפה קדימה מצדו תעיד כי הוא מרוצה מהדברים שזה עתה אמרתם. כמו כן, בראיון אתם יכולים להשתמש בצד השני של מטבע- כלומר להציג את התחושות אותן חשוב לכם להדגיש.

 

במהלך הראיון, אם המראיין רוכן קדימה כלפיכם, מניח את היד על הלחי, ו/או מטה את ראשו מעט הצידה הוא מתעניין ומתרשם ממה שיש לכם לומר. אם הוא מתעניין ומתרשם, כנראה שהולך לכם טוב. אם הוא נוגע בתנוך האוזן, הוא מרגיש מעורב במה שאמרתם, יתכן שיש לו רצון להגיב.אם הוא משפשף את סנטרו, ככל הנראה הוא טרם גיבש החלטה ומנסה להרוויח זמן.

המראיין משלב אצבעות בחוזקה ונועץ בכם מבט ישיר? הוא שופט אתכם ויכול מאד להיות שמטיל ספק בדבריכם. אינדיקציה שלילית נוספת היא אם המראיין משלב ידיים וקומץ אגרופים. אם הידיים שלובות, הרגליים שלובות והוא שעון בכיסאו לאחור – הוא מביע הסתייגות מדבריכם.אם הוא נאנח או מקפל את הידיים ונשען לאחור, מדובר בהבעת חוסר שביעות רצון. אם המראיין אינו שומר על קשר עין איתכם ודעתו מוסחת בקלות, יכול מאד להיות שהוא כבר לא איתכם ומבחינתו הראיון הסתיים. אם הוא מניח את זרועותיו על ידיות הכיסא ונראה כאילו הוא רוצה לקום, ככל הנראה זה מה שהוא רוצה, ראיון העבודה מבחינתו הסתיים.

 

לכל מראיין הסגנון האישי שלו, נסו להתאים את עצמכם לסגנון המראיין מבחינת ההתנהלות שלכם, תוך כדי שמירה על אותנטיות. קחו בחשבון ששפת גוף זו אינדיקציה אחת מיני רבות. בסיטואציה מלחיצה כמו ראיון עבודה לא תמיד תהיו מודעים לכל הניואנסים הקטנים. נסו להסתמך על האינטואיציות שלכם, ולהבין מההתנהלות בראיון מהן תחושותיו של המראיין לגביכם. מעבר לכך אל תחששו לשאול שאלות, תנו למראיין תחושה שיש לכם עניין אמיתי בתפקיד ובחברה (במידה ואכן יש לכם, כמובן).שאלו את המראיין לגבי המשך התהליך, על מנת שתדעו מה מצפה לכם. נסו להבין ממנו אם תקבלו תשובה גם במידה והיא תהיה שלילית, נסו להבין מה השלב הבא במידה וכן יוחלט להמשיך איתכם בתהליך, ומתי להערכתו תקבלו עדכון. במידה והגעתם לראיון בעזרת חברת השמה, תוכלו תמיד להיעזר בה על מנת לברר מה הסטאטוס שלכם. בהצלחה!

לאורה יצחק, אחראית פעילות אונליין בחברת ההשמה A-one Executive recruitment- חברת השמה לבכירים בתחומי המשפט, הכספים וניהול בכיר. אנו עוסקים בהשמת עו"ד, אנשי כספים ומנהלים בכירים במשרדים וחברות מובילים במשק. לצפייה במשרות הפתוחות היכנסו לאתרנו www.a-one.co.il.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב