דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עבירות הונאה 

מאת    [ 05/08/2010 ]

מילים במאמר: 480   [ נצפה 3021 פעמים ]

בכל יום, בכל מקום מתבצעות עבירות הונאה רבות

פעמים רבות מבצעי העבירה כלל אינם יודעים כי ביצעו עבירה והדבר נעשה בתום לב!!!!

 

עבירות הונאה הנן עבירות פליליות חמורות, ובשל התפשטותן הרבה הקימה המשטרה את יאח"ה, היחידה הארצית לחקירות הונאה. בין עבירות ההונאה כלולות עבירות נושים, יצירת קשר להונאה, התחזויות כאדם אחר או כבעל תעודה. כל סוג של עבירת הונאה מצריכה דרך אכיפה וטיפול שונים, וגם העונש משתנה ותלוי במבצע העבירה, באופי העבירה ובנפגעים ממנה.

עבירות הונאה הנן עבירות אשר מעורבים בהן, בדרך כלל, יותר מאדם אחד והן חולשות על הרבה תחומים. עבירות הונאה נחשבות בעייתיות בהתמודדות איתן מכיוון שהן נחשבות לפוגעות ולמזיקות מאד.

"נחשדתי בעבירת הונאה כיוון שהתחזיתי לרופא בעל רישיון אומנם סיימתי כבר את לימודיי אבל טרם קיבלתי את הרישיון. חשבתי שאין זה משנה כל כך. אבל מכיוון שהטיפול לא היה לשביעות  רצונה - המטופלת דרשה לראות תעודות. כיוון שלא היו לי - היא פנתה למשטרה. מה עליי לעשות"?

עבירות הונאה נעשות פעמים רבות בתום לב, כמו במקרה שלך, אך עדיין נחשבות לעבירות הונאה. מכיוון שבעת המשפט מתחשבים השופטים בנסיבות המקרה, במבצע ובנפגע, ייתכן והם יקלו בעונש אם ימצאו כי המבצע חסר רקע פלילי, כי ההונאה נעשתה בתום לב וכי הנפגעת לא נפגעה קשות. אולי אפילו יסתפקו בקנס כספי. כל אלו יהיו ברורים וקלים יותר בהסתייעותו של עורך דין לעבירות הונאה שיוכל לייעץ לך ולכוון אותך.

"אני נחקר במשטרה עקב תלונה של חבר על כך שהשתמשתי בכרטיס האשראי שלו ללא ידיעתו. מי אחראי לטיפול בי"?

בכל מחוז במשטרה ישנה יחידת הונאה המתמחה בעבירות הונאה והיא זו המוסמכת לטפל בעבירות מסוג זה. שני גופים אחראים על הטיפול בעבירות הונאה: יאח"ה ויאל"כ (היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית. ) הגופים הללו מורכבים ממשפטנים, רואי חשבון, מומחים למחשבים וכלכלנים. כולם עברו הכשרות ייעודיות במגזר החקירות והמודיעין של המשטרה.

 

"בעלה לשעבר של אמא שלי איים עליה באלימות אם לא תוריש לו מחצית מהונה. אימא שלי נלחצה וחתמה על מסמך המוריש לו מחצית מהונה. מכיוון שהדבר הלחיץ אותי מאד, התחזיתי לעורך דין ואיימתי כי אגיש נגדו תלונה על עבירת סחיטה. הבחור נבהל וביטל את ההסכם, אבל אחר כך גילה כי התחזיתי והגיש נגדי תלונה על עבירת התחזות. מה כדאי לעשות עכשיו"?

ישנם מקרים רבים בהם אנשים מבצעים עבירות הונאה בשל מצב של לחץ קשה בו הם נתונים. אין זה אומר כי אותם אנשים הם עבריינים פליליים כבדים. לעיתים עבירות הונאה מתבצעות ע"י אנשים נורמטיביים לחלוטין, ללא כל רבב פלילי, אשר היו נתונים במצב לא פשוט, כמו במקרה שלך. במקרים הללו, ישנה התחשבות בנסיבות המקרה וייעוץ משפטי הולם עשוי לעזור מאד ולהביא לביטול כתב האישום.

אם נחשדתם בעבירות הונאה, הרשעה עלולה לפגוע בשמכם הטוב ולעתים אף לשלוח אתכם למאסר. עבירות הונאה יכולות להיות מכל סוג ומנסיבות שונות ולכן, ייעוץ משפטי בנוגע לעבירות הונאה יסייע לכם בהתמודדות מול גורמי החקירה ובתי המשפט.






נוגה ויזל עורכת דין פלילי . נייד : 052-3295296 אתר המשרד : http://nogawiesel.com/ רחוב : ברקוביץ 4 קומה 5 תל אביב *********** המידע הכלול בהודעה זו נשלח על ידי עורך דין, ונועד להיות חסוי ולשימושם הבלעדי של הנמענים הנזכרים לעיל. ככל שהנמען הוא לקוח,תשדורת זו עשויה להיות למטרת מתן ייעוץ משפטי ועל כן הנה פרטית. תשדורת זו עשויה אף להכיל את תוצר עבודתו של עורך הדין. אם אינך הנמען אליו כוונה התשדורת, דע כי כל החזקה או הפצה של תשדורת זו אסורות בהחלט. אם קיבלת את התשדורת בשוגג, אנא מחק את כל עותקיה ו/או צרופותיה, השמד כל העתק אחר בכל אמצעי אחסנה או הצגה שיצרת מתשדורת זו או מצרופותיה והודע לשולח מיד. הסתמכות על המידע והעצות הניתנים בו, היא על אחריות המשתמשים בלבד ואין לראות במידע כתחליף לסיוע משפטי מקצועי, אלא כהמלצה בלבד. ***********




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב