דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחירי הדירות בירושלים 

מאת    [ 05/08/2010 ]

מילים במאמר: 526   [ נצפה 5455 פעמים ]

ירושלים מציעה מגוון גדול של דירות למכירה: מדירות שיכון במחירים מצחיקים בשכונות הותיקות של העיר ועד וילות יוקרתיות במיליוני דולרים, המשקיפות לעיר העתיקה. בשנים האחרונות ירושלים הייתה אחת מהערים הבולטות בעלייה הארצית של מחירי הדירות. לכן, לפני שאתם מבצעים השוואת משכנתאות או סוגרים עסקה, למדו את שוק הנדל"ן הירושלמי.

 

השפעת תושבי חוץ על דירות למכירה

 

תושבי חוץ רבים בוחרים לרכוש בית נופש בירושלים. רק בשנים האחרונות רכשו תושבי חוץ מעל 12 אלף דירות בעיר הבירה. אולם מאז פרוץ המשבר הכלכלי הגלובלי, כוח קנייה זה התמעט מאוד. הרגיעה הגדולה בתחום פגעה באופן טבעי בעיר, בעיקר בשכונות היוקרתיות. מצב זה יצר הקפאה במחירי דירות בירושלים, ובמקרים מסוימים אף לירידה במחירים.

 

על פי הערכות של גורמים בענף, בשנה הנוכחית תחזור ההשפעה של תושבי החוץ על השוק הירושלמי, עם דיווחים על רכישות גוברות של דירות בעיר. תושבי חוץ צרפתים למשל בולטים בגל זה, המתאפיין ברכישות של בתים צנועים מעט מבעבר. מגמה זה עשויה להעלות בשנה הקרובה את ערכן של דירות למכירה בירושלים במספר אחוזים.

 

עניינים פוליטיים וההשפעה על דירות למכירה בירושלים

 

גורם נוסף המשפיע כיום על שוק הדירות בירושלים הוא הקפאת הבנייה מעבר לקו הירוק, שעליה הכריזה ממשלת ישראל. על פי הצפי, שכונות פריפריה בירושלים כמו חומת שמואל ופסגת זאב יהוו תחליף ליישובים כמו עופרה, בית אל וגוש עציון. הזמן הרשמי של ההקפאה הוגדר כ-10 חודשים, אולם ככל שזמן ההקפאה יתארך, הביקוש לדירות בשכונות שציינו צפוי לעלות ועם הביקוש גם המחירים צפויים לטפס למעלה.

 

אלמנט נוסף שצפוי להשפיע על שוק הדירות בירושלים הוא התפוצצות פרשת הולילנד. מלבד הכוונה שלא להשלים את פרויקט הבנייה הזה, ניתן לצפות להחמרה באישורי הבנייה, שתביא לעלייה במחירי דירות למכירה בהמשך. כמו כן, כרגע קיים מחסור בקרקעות לבנייה בירושלים ובמיוחד במרכז העיר- מה שצפוי גם כן לשמור את המחירים גבוהים יחסית.

 

הציפייה לירידת מחירים של דירות למכירה

 

בשנה האחרונה נפוצו באמצעי התקשורת ידיעות שצפו ירידה קרובה במחירי הדירות בירושלים. סקר נרחב שפורסם בתקשורת גילה ש40% מתושבי המדינה צופים ירידה קרובה במחירי הדירות ונפוץ מטבע הלשון 'בועת הנדל"ן', לתיאור המצב הלא טבעי והזמני של מחירי דירות למכירה בכל רחבי הארץ.

 

בסוף שנת 2009 חלה אמנם ירידה קטנה במחירי הדירות ונדמה שהנה התחזיות אכן מתגשמות, אולם עם הכניסה לשנת 2010 מחירי הדירות לא תאמו את הציפייה לירידה דרסטית במחירים ואלו נשארו גבוהים באופן חריג. הנתונים הללו הותירו את כולנו, בירושלים או בכל מקום אחר, להתרכז בענייני השוואת משכנתא ולא בהשוואת מחירי הדירות.

 

דירות למכירה בירושלים- אזורים בולטים

 

האזורים המבוקשים ביותר בירושלים הם כמובן השכונות היוקרתיות כמו טלביה, הכוללת את משכן הנשיא ובית ראש הממשלה ובה מחירי הנדל"ן הם מהיקרים בישראל. שכונה מבוקשת נוספת בקרב מחפשי דירות היא המושבה הגרמנית, הנחשבת אחת היפות בעיר. שכונות רחביה ובקעה כלולות גם הן בליגה יוקרתית זו של שכונות יוקרה מבוקשות.

 

סוג פחות יוקרתי של שכונות ירושלמיות הוא הסוג הפונה למעמד הבינוני: שכונות כמו תלפיות, הממוקמת בצד הדרומי של ירושלים וכוללת דירות לצד בתים צמודי קרקע וכן שכונת הגבעה הצרפתית המבוקשת בקרב סטודנטים הלומדים בקמפוס. שכונות ובהן דירות למכירה במחירים בינוניים ומטה הן קרית יובל, הקטמונים וקרית מנחם.

אם בכל זאת לא הגעתם להחלטה סופית אפשר לבדוק גם דירות למכירה בחיפה וגם דירות למכירה במודיעין לצורך השוואה.זה עוזר לקבל מושג כללי על המחירים בארץ.

 

נדלן.קום הוא האתר המוביל בנושא של דירות למכירה המציע לבדוק גם אפשרות לרכוש דירה מקבלן פרוייקטים חדשים למי שמתעין




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב