דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דירות מקבלן או דירות יד שניה 

מאת    [ 05/08/2010 ]

מילים במאמר: 507   [ נצפה 3573 פעמים ]

 

דירות למכירה הן דבר מבלבל. תמיד נראה שיש בשוק יותר או פחות מדי דירות. אנו יכולים לחפש בתים למכירה במשך זמן רב ולא למצוא אחת שמתאימה לצרכים שלנו ופתאום למצוא שתיים או שלוש כאלה בזמן קצר. בכדי להקל מעט על הבלבול בואו ננסה להתמקד בדילמה אחת שעלולה לצוץ בפניכם- האם לקנות דירה מקבלן או דירה מיד שניה?

 

הכרת הסביבה של הנכס

 

כאשר אנו באים לקנות דירה מיד שנייה, הבניין כבר קיים ולרוב גם כל השכונה והמתקנים האזרחיים באזור. אנו יכולים לדעת מיהם הדיירים בבניין ומי השכנים שלנו. אנו יכולים לדעת האם הבניין רועש והאם יש גורם בסביבתו שכדאי לשים לב אליו לחיוב ולשלילה כמו גן ילדים, אנטנות סלולאריות ועוד.

 

כאשר קבלן בונה בית מגורים, הוא , למשל , לרוב מוציא דירות למכירה בתל אביב עוד בשלב התוכניות ולפני שהבניין עומד. לכן, כאשר אנו קונים דירה מקבלן, סביר להניח שיש מספר גורמים שלא נדע להתכונן אליהם מראש, כמו מי השכנים שלנו. במקרים רבים השכונה כולה נמצאת בבניה ואז אנו לא יכולים לדעת בוודאות מוחלטת היכן בדיוק אנו הולכים לגור.

 

איסוף מידע באינטרנט על עסקאות של דירות למכירה

 

ניתן לחפש מחירים של בתים למכירה באינטרנט. יותר מכך, היום ניתן לראות באילו מחירים נסגרו עסקאות מכירה של בתים ודירות באזור המגורים הפוטנציאלי שלכם. בכדי לדעת כמה הדירה שאתם רוצים לקנות שווה פחות או יותר, אתם יכולים להיכנס לאתר הממשלתי ולחפש עסקאות מכירה של נכסים דומים מהחודשים האחרונים. כך תוכלו לדעת אם המחיר שאתם משלמים הוא הוגן, נמוך או גבוה מדי.

 

מצד שני, אין כיום מידע באינטרנט על דירות למכירה בראשון לציון מקבלן. המידע שמכניסה הממשלה נוגע אך ורק לדירות מיד שנייה ולא מתייחס אל פרוייקטים חדשים. לכן עלול להיות לכם קצת קשה יותר להעריך את השווי המדויק של הדירה אותה אתם עומדים לרכוש.

 

אחריות על דירות למכירה

 

כאשר אנו קונים דירה מיד שנייה, ברוב המקרים אנו לא יכולים לדעת בדיוק מה המצב שלה. יכול להיות שיש לה בעיות חשמל, צנרת, רטיבות או כל דבר אחר. אנו יכולים לנסות ולבדוק אך לעולם לא נהיה בטוחים. אנו כן יכולים להיות בטוחים שהשתמשו בדירה מזה זמן מה ולכן מטבע הדברים קיים בלאי ברמה זו או אחרת.

 

כאשר קבלנים מציעים דירות למכירה הם יציעו אותן עם אחריות. משום כך, סביר להניח שהקבלן הציב סטנדרטים גבוהים יותר בכדי שלא יצטרך לחזור אל הדירה ולבצע תיקונים. כמו כן, גם במקרה של תקלה, עלות התיקון אינה יוצאת מכיסכם.

 

שיפוצים של דירות למכירה

 

נקודה אחרונה היא כמובן נושא השיפוצים: כמעט כל אחד מאיתנו ירצה לשפץ את הדירה כאשר הוא נכנס לבית שמישהו אחר גר בו לפניו, אפילו שיפוץ בסיסי ברמת הצבע. כאשר  נכנסים לדירה חדשה, לא צריך לעשות ולו שיפוץ אחד קטן. המחיר ששילמנו על הדירה הוא המחיר הסופי. בלי כאבי ראש ובלי סקר שוק בקרב קהילת השיפוצניקים הישראלית.

 

בתים למכירה, כפי שנאמר בתחילת המאמר, הן עסק מבלבל. סביר להניח שאם התלבטתם בין פרוייקטים חדשים לבין בתים למכירה מיד שנייה- אתם עדיין מבולבלים, אבל אולי עם כלים רבים יותר לקבלת החלטה. החיפוש הוא תהליך מייגע של בחינת עשרות דירות למכירה- אך לבסוף יהיה לכם מקום שתוכלו לקרוא לו בית.

 

 

נדלן.קום הוא האתר המוביל בנושא של קבוצת רכישה המציע לבדוק גם אפשרות לרכוש דירה מקבלן או להקים קבוצת רכישה משלו




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב