דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דירה חדשה או דירה יד שניה? 

מאת    [ 05/08/2010 ]

מילים במאמר: 484   [ נצפה 3783 פעמים ]

 

התחום של דירות למכירה עלולות להיות דבר מבלבל. פתאום, כאשר אנו מתחילים לחפש דירה לרכישה, אנו מתחילים לקלוט מצד אחד את כמות הפרסומים על פרוייקטים חדשים שהולכים ונבנים להם מכל עבר. מצד שני, די בגיחה קטנה לאתרי היד השניה באינטרנט בכדי לראות את כמות הדירות הותיקות המוצעות למכירה שם. אז מה עושים? מה מחפשים? דירה מקבלן או דירה יד שניה?

 

דירות למכירה מקבלן- יתרונות וחסרונות

 

אין ספק שדירה חדשה זה כיף אדיר. אתם יודעים שאתם הדיירים והבעלים הראשונים של הדירה וכי אף אחד לא ישן בה לפניכם. הכול חדש- המטבח, השירותים, האמבטיה והאריחים. אתם יודעים כי מעכשיו אתם אלה שמטפלים בדירה ודואגים לאחזקה נאותה שלה. מה גם שלא צפויים תיקונים בצנרת או בחשמל בעתיד הנראה לעין.

 

כל זה טוב, יפה ונכון אך יש לזכור גם את הצד השני: בבואכם למשרד קבלן אשר מציג דירות למכירה , הגמישות במשא ומתן קטנה יחסית. בודאי כאשר אנו מדברים על פרוייקטים חדשים שלמים ולא על בניין אחד. הגמישות במשא ומתן תתבטא בעיקר בעיצוב החלל הפנימי של הדירה כמו רמת המטבח והכלים הסניטריים. רצוי לזכור, גם כאשר מדובר בפרוייקטים חדשים, לעיתים ייקח זמן עד שייגמרו עבודות התשתית ואתם עלולים לגור באתר בניה לזמן מה.

 

כמו כן, במידה ורכשתם דירה בלתי גמורה, או רק בשלבי תכנון, תמיד קיים סיכוי לפשיטת רגל של הקבלן ועיכובים בגמר הבנייה או עיכובים באישורי האכלוס מטעם העירייה וחברת החשמל. מה גם שפעמים רבות, לאחר האכלוס, לוקח לקבלן זמן מה לסיים את כל הגימורים להם התחייב בחוזה המכר.

 

דירות למכירה מיד שניה- יתרונות וחסרונות

 

בבואכם לתור אחר דירות למכירה , תתקלו בלא מעט דירות יד שניה. לרכישת דירה שכזו על פני דירה מקבלן יכולים להיות מספר יתרונות. יתרון ראשון הוא בגמישות המשא ומתן אשר מתנהל מול אדם פרטי עם צרכים משלו ולא מול חברה גדולה. יתרון שני הוא בעיצוב הדירה- בעבר נהגו לבנות עם תקרות גבוהות יותר וחדרים מרווחים יותר. יתרון נוסף הוא שברכישת דירה שכזו תוכלו לשפץ אותה כרצונכם, מה שכנראה לא תעשו עם דירה חדשה.

 

מנגד, כמובן שלרכישת דירה מיד שניה יש גם לא מעט חסרונות: אם הבניין ישן והדירה לא שופצה בשנים האחרונות, כנראה שתצטרכו לעשות שיפוץ מאסיבי ויקר הכולל צנרת וחשמל, בכדי שלא תופתעו יום אחד כאשר כבר תגורו שם. כמו כן, הבניין עצמו ישן יותר ולכן דורש תחזוקה רבה יותר, מה שעולה כסף כמובן. בנוסף לכך, אם אינכם מתכוונים לבצע שיפוץ כללי ולעצב את הדירה מחדש, תצטרכו להסתפק בטעמם של הדיירים הקודמים בתקווה שהוא סביר.

 

אז אילו דירות למכירה לחפש בכדי לדעת שבחרנו נכון?

 

בתים למכירה וגם דירות למכירה נושאים בחובם אינסוף אפשרויות לשמחה ולאכזבה. כנראה שכל בחירה שלא תעשו לא תהיה מושלמת לחלוטין ואת תוצאותיה תגלו רק לאחר תקופת מגורים בדירה שבחרתם. החלק המשמח בכל העניין הוא שכמו שאתם קניתם את הנכס- גם אנשים אחרים יכולים לקנות אותו, מה שהופך את כל העניין להפיך לחלוטין. אז שנסו מותניים, היכנסו לאינטרנט או לסוכנות התיווך הקרובה והתחילו לחפש דירות למכירה או אולי דירה מקבלן .

 

נדלן.קום הוא האתר המוביל בנושא של דירות למכירה המציע לבדוק גם אפשרות לרכוש דירה מקבלן למי שמתעין בנושא של פרוייקטים חדשים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב