דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נפלאות העיצוב באבן - משמעות חדשה לאבן 

מאת    [ 05/08/2010 ]

מילים במאמר: 304   [ נצפה 2239 פעמים ]

 קורותיה של הרצפה בעיצוב הבית מזכיר את סיפור סינדרלה: בעבר היתה הרצפה עלמה נחותת מעמד, המשרתת נאמנה פריטי עיצוב שונים ולא זוכה לתמורה הוגנת בעד עבודתה; אך היה זה רק עניין של זמן עד שיהיה מי שיביט מטה ויגלה את הפלא הנסתר תחת רגליו. ריצוף הוא פונקציה של עיצוב כולל, ויש להתאימו לאווירה, לריהוט ולשאר פריטי הבית. הבחירה בסוג הרצפה אינה החלטה קלה. טרנד החזרה לטבע העלה את יוקרתם של חומרי ריצוף טבעיים, כמו אבן, צפחה, פרקט טבעי ושיש, , הרי שהשימוש בחומרים מלאכותיים - PVC, פרקט סינתטי, גרניט פורצלן, קרמיקה ועוד - עדיין נפוץ מאוד. כך או כך, סוג הרצפה הנבחר יגדיר את קו המתאר הכללי של הבית: פסיפס (אבן) צבעוני, ייצור אווירה בניחוח עתיק, רצפת עץ תתרום לתחושה חמימה ורצפת שיש איטלקי תשדר מראה אלגנטי ומכובד.

 סוג הריצוף העתיק ביותר, שמקבלת התייחסות מודרנית מחודשת הינו האבן טבעית. האבנים הטבעיות מעובדות בצורות רבות - מאבן מכובסת בסגנון עתיק (מכובסת) בגימור מט עם פאות שבורות, ועד מוצר מבריק עם פאות ישרות. דרגת הברק נקבעת על פי הטיפול שמבצעים על האבן. הסגנון המוביל כיום הוא מט מלוטש, המשקף קו פשוט ונקיה האבן  נחשבת ליקרה. האבן סופגת נוזלים, אך משום שהיא מגיעה בגוונים שונים. האבן הטבעית היא כמעט החומר היחיד שניתן לחדש אותו על הרצפה עצמה, ובניגוד לחומרים אחרים, התיישנותה מוסיפה לה יופי מיוחד. האבן מכניסה לבית אווירה חמימה בנוסף, ומגעה נעים מאוד לרגל יחפה.

"בעידן הגלובליזציה", אומר דודו ניב, מנכ"ל מילסטון, החברה המובילה בישראל בקו מוצרי האבן,"מחצב האבן הטבעית מגיע כמעט מכל העולם, אך מבחינת חוזק ועמידות, האבנים המתאימות ביותר מצויות דווקא בישראל".  בין האבנים הצבריות ניתן למצוא מצפה צהוב או אפור, וחלילה וחברון על סוגיהן השונים. אלו אבנים איכותיות המתאימות לאקלים הישראלי, מבחינת חוזקן ועמידותן. היבוא מחו"ל הינו בעיקר מחו"ל הולכות חזק האבנים הטורקיות: דליקטו, אנאיס קרם ואבן טורקית קלאסית, וסי קרם ואבן הקרמה מרפיל מספרד.

חברת  "מילסטון" מייצרת ומשווקת קו מוצרי אבן ברובו ייחודי ומקורי, מילסטון הינה אחת החברות הגדולות והמובילות בתחום ייצור ושיווק של האבן בישראל.
 מפעל "מילסטון" הוקם ה 1996 ומעסיק כ - 75 עובדים. לחברה קו המוצרים עצום המתחדש ללא הפסקה המאפשר לתת מענה רחב לצרכים המגוונים של לקוחותיה בארץ ובעולם, החל מייצור ריצופי אבן וחיפוי קירות בסגנון עתיק או מלוטש במידות לא שגרתיות, וכלה בריצוף וחיפוי אבן לאמבטיות באבן או פסיפס .




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב