דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נופש בקיבוצים בצל הקטיושות 

מאת    [ 04/08/2010 ]

מילים במאמר: 537   [ נצפה 2111 פעמים ]

 

עברה כבר כשנה וחצי מאז שנגמר מבצע עופרת יצוקה, ושוב מגיעות ידיעות מעוטף עזה המדווחות על נפילת קסאם פה או פצצת מרגמה שם. אמנם זה לא באותה התדירות שהייתה לפני המבצע הצבאי ההוא, אבל כל קסאם הוא מיותר וכל פצצה שנופלת היא פצצה אחת יותר מדי.

 

הנזק העיקרי שנגרם לתושבי אזור עוטף עזה הוא בעיקר כלפי בית – כלומר כלפי הציבור הישראלי. הפעם הנפילות הן לא בהכרח על בסיס יומי שוטף, ואולי בגלל שהן אקראיות יחסית ולא מתוזמנות כל חמש שעות, תושבי המרכז ממשיכים לחיות להם בבועה של עצמם. גם אני ביניהם.

 

מצד שני כשמתכננים כבר חופשה בארץ אז פתאום השם עוטף עזה נעטף בקונוטציות שליליות ואז פתאום כבר לא מתאים לנסוע לשם. ואני אומר – דווקא בגלל זה כן צריך לנסוע לשם. דווקא בגלל שהתושבים שם לא מקבלים את תשומת הלב שלהם, דווקא בגלל שהאיום הבטחוני המרחף מעל החופש הוא זעום כלא נמצא, ודווקא בגלל תושבי האזור שעוסקים לפרנסתם בתיירות עדיין משוועים לחזור לימי קדם ולהתפרנס בכבוד.

 

 

חופשה באורחן צאלים

 

באזור עוטף עזה קיבוצים רבים שישמחו לארח אתכם לחוויה קיבוצית. כל אחד והקטע שלו אבל בסופו של דבר במרביתם תמצאו את השילוב הדי מעניין של אווירה קיבוצית עם פעילויות קיבוציות לכל המשפחה: ביקור במשק חי, סיור ברפת, התרוצצות במדשאות האינסופיות ובשבילי הקיבוץ, ביקור בבריכה ולמבוגרים יותר – הפאב הקיבוצי המפורסם.

 

אם לבחור אחד מאותם רבים, אז קיבוץ צאלים, למרות ששמו עשוי לעורר את אותן הקונוטציות הצבאיות הבלתי רצויות, הוא אחד מומלץ ולו בזכות האורחן רחב הידיים שלו. מדובר בחמאם אותנטי של ממש אליו צמודות בריכות תרמיות, ג'קוזי וסאונה יבשה – ממש ספא מדברי שמתבסס על אמא אדמה בתור מקור המים.

 

האורחן נטמע היטב בתוך כל הנוף המדברי ומנצל אותו לצרכיו, וכך אפשר גם לקבל ארוחתו בוקר וערב בדואיות באוהל ענקי. תוסיפו לכך את החמימות שמאפיינת את בעלי האורחן וקיבלתם חוויה נהדרת גם לכם וגם לילדים.

 

דברים נוספים למקרה שדאגתם

 

אמנם האורחן יכול לשמש אתכם עבור חופשה שלמה כך שלא תצטרכו לצאת מהקיבוץ בכלל, אבל אם כבר הדרמתם אז למה שלא תבקרו בכמה נקודות של אטרקציות מרכזיות כאן. יש למשל את פארק אשכול, שמכונה על ידי האזוריים "נווה המדבר" של עוטף עזה. אטרקציה טבעית נוספת שנמצאת לא הרחק ממנו היא נחל עין הבשור – מסלול הליכה לאורכו של נחל איתן (שזה נדיר בפני עצמו במדבר), המשלב בין נופי הסוואנה לבין מיני בעלי חיים מדבריים.

 

ואם שפשפתם את עיניכם למשמע "נווה המדבר" או "הנחל האיתן" אז חכו שתגיעו לגינת התבלינים במושב עין הבשור – גן עשיר בצבעים ירוקים שקשה להאמין בכלל שהוא נמצא בנגב. מיטיבי הלכת שביניכם גם ירכשו מהם עציץ פרי גידולם ויקבלו הדרכה מקיפה על האופן האידיאלי לגידולו באקלים המיוחד של ישראל.

 

לסיום, עוד משהו בניחוח ירקרק והפעם לכל המשפחה. במושב "תלמי יוסף" תמצאו את חווית "בשביל הסלט" של האגרונום אורי אלון. כאן הילדים יקבלו מיני שיעורים מרתקים על תותים ועגבניות שרי תוך מענה על שאלות מקוריות למדי כמו מיהו אויבו המרכזי של התות. תאמינו לי שגם אתם המבוגרים תיהנו מהסיור.

 

אז בקיצור, דווקא עכשיו – הכי שווה לצאת לצימר באזור עוטף עזה.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב