דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיפוץ מעליות 

מאת    [ 04/08/2010 ]

מילים במאמר: 459   [ נצפה 2778 פעמים ]

 

מעליות

מעלית הבניין היא החלל הכי קטן בו ויחד עם זאת גם היקר ביותר שבו. לכן ההוצאות עבור מעליות הן ההוצאות הגדולות של כל ועד בית משותף, וגם התחזוקה השוטפת למעליות מהווה אחוז ניכר מדמי הוועד שמשלמים הדיירים. ולמרות זאת, מעליות הן אחד הפרמטרים החשובים ביותר עבור כל מי שמבקש לגור בבניין מגורים, שכן הן משפרות במידה רבה את נוחות ואיכות החיים בבניין. במאמר הבא תמצאו את כל המידע שנחוץ לדעת אודות התקנת מעליות, אחזקת מעליות ושיפוץ מעליות.

התקנת מעליות

בישראל ישנם בנייני מגורים רבים שנבנו ללא מעליות. למרות שמדובר בבניינים בעלי מקסימום 4 קומות, עדיין מדובר במחסור שפוגע באיכות ובנוחות חיי הדיירים בבניין, כמו גם בערך הנכס שלהם. התקנת מעליות בבניין קיים יכולה לפתור בעיות אלו. כדי להתקין מעליות בבניינים קיימים נדרש להשיג הסכמה של לפחות 66% מדיירי הבניין. דיירים אשר מסרבים להשתתף במימון המעלית אינם רשאים להשתמש בה, וניתן לחסום את גישתם למעלית באמצעות מפתח או קוד סודי. מכיוון שהתקנת מעליות תגדיל בעיקר את ערך הדירות בקומות הגבוהות, נטל ההשתתפות במימון התקנת המעליות ובהוצאות אחזקתן לא מתחלק באופן שווה בין כל הדיירים: דיירי קומה ראשונה משלמים 6% - 8% מההוצאות, קומה שנייה 15% - 18%, קומה שלישית 33% - 35% וקומה רביעית 42% - 45%. דיירי קומת קרקע יכולים להשתתף במימון התקנת המעליות (באחוז נמוך במיוחד) אך הם אינם חייבים להשתתף בהוצאות השוטפות של אחזקת המעליות.

אחזקת מעליות

כל מעלית דורשת אחזקה תקופתית שוטפת. כדי שמעלית תהיה בטוחה לשימוש היא חייבת לעבור ביקורת תקופתית על ידי טכנאי מעליות מוסמך. במסגרת הבדיקה התקופתית יכול הטכנאי לאתר ליקויים בתפקוד המעלית ולתקנם עוד בטרם יהפכו לתקלה משמעותית שתשבית לחלוטין את פעילות המעלית. אחזקת מעליות שוטפת יכולה להבטיח ברמה גבוהה של ודאות שאיש לא יתקע במעלית כתוצאה מתקלה טכנית (אך לא כתוצאה מהפסקת חשמל) ושדיירי הבניין לא יאלצו להעביר ימים רבים ללא מעלית. טכנאי מעליות אשר מבצע ביקורת מעליות תקופתית משאיר בפנים המעלית מדבקה המפרטת את תאריך ביצוע הביקורת האחרונה ותאריך ביצוע הביקורת הבאה. כך גם דיירי הבניין יכולים לעקוב אחר ביצוע הביקורות השוטפות.

שיפוץ מעליות

מלבד התחזוקה הטכנית, מעליות זקוקות גם לחידוש ולשיפוץ אחת לכמה שנים. גם אם המעלית נמצאת במצב טכני טוב, כדאי לבצע שיפוץ מעליות אחת למספר שנים. שיפוץ מעליות כולל מספר פעולות תחזוקה חיצוניות שמשפרות את חזות המעלית: החלפה של לוח הבקרה במעלית ובכל קומה, החלפת הריצוף וחיפוי הקירות של המעלית, התקנת מעקות ומראות במעלית וכדומה. שיפוץ מעליות יכול גם הוא להעלות את ערך הדירות בבניין, שכן הוא מעיד על בניין מתוחזק שלדייריו אכפת ממנו. אך מעל הכול, שיפוץ מעליות הופך את השימוש במעליות לנעים הרבה יותר עבור דיירי הבניין. 

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב