דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רילוקיישן בלי המשפחה 

מאת    [ 03/08/2010 ]

מילים במאמר: 393   [ נצפה 2393 פעמים ]

בעשור האחרון התרחבה התופעה של ישראלים שמעתיקים את מקום מגוריהם לחו"ל לצורכי עבודה, לימודים או השתלמות. לפני עשר-עשרים שנה היו אלה בעיקר עובדי משרד החוץ ומשרד הביטחון, קציני צה"ל, מומחי חקלאות, יועצים ביטחוניים, עובדי הסוכנות היהודית, מבחר אנשי הייטק וקומץ פוסט-דוקטורנטים. כיום, על פי ההערכה, מדובר באלפי משפחות ויחידים, רובם עובדי הייטק, המבצעים בכל שנה רילוקיישן.

בשנה האחרונה ניכרת בארץ התאוששות בענף ההייטק בעולם בכלל ובארץ בפרט, ויותר עובדים נזקקים לשירותי רילוקיישן לעומת השנתיים הקודמות, ועם זאת, על רקע המשבר הכלכלי הגלובלי, שטרם חלף, ניכר שינוי מסוים במאפייני הרילוקיישן. על פי סקר של הארגון העולמי לניידות מומחים (ERC), אמנם נרשמה מגמת צמיחה בתחום הניוד של מומחים בתחומים שונים ברחבי העולם, ואולם הרילוקיישן לתקופה ממושכת מתחלף ברילוקיישן לטווח קצר.

כשמדובר בשליחות של העובד לתקופה קצרה (של פחות משנה), במקרים רבים משפחתו אינה נדרשת לעבור איתו למדינת היעד שלו. וכך, לא רק שהמשפחה מונעת מעצמה משברים טבעיים בגין המעבר, והעובד עצמו מרוכז כולו במילוי משימתו – נרשם קיטון משמעותי בעלויות הכרוכות בביצוע הרילוקיישן. כשעובד יוצא לבדו בשליחות מטעם מקום עבודתו או כשאקדמאי יוצא להשלמת התואר שלו באוניברסיטה או במכון מחקר בחו"ל – הוא משאיר את כל הבית מאחור. הוא יוכל להסתפק ברילוקיישן חלקי, ומכאן ייגזר גם תקציב הניוד שלו.

ב.ד,  תושב תל אביב בן 35, מומחה לאסטרטגיה שיווקית במשרד פרסום ישראלי בינלאומי, נשלח על ידי החברה לנהל את הסניף שלה בלוזאן, שוויץ. אף שנישא לא מכבר ונולד לו ילד, הוחלט שמשפחתו לא תצטרף לרילוקיישן שלו. לאחר תקופת ניסיון של כמה חודשים, שייווכחו לדעת איך המשפחה מסתדרת משני עברי הים התיכון, ישו הערכה מחודשת. בינתיים, הוא יקפוץ מדי פעם לביקור בסופי שבוע (מה שיקטין במקצת את החיסכון בהוצאות הרילוקיישן החלקי שלו...)

ערב לפני הנסיעה, נראה ב.ד. משוטט עם בני משפחתו על גדות הירקון. כשלא צריך להיסחב עם כל התכולה המשפחתית - החפצים, הבגדים והרהיטים – אפשר לארוז רק את הציוד האישי ולשלוח בהובלה אווירית. ב.ד. שכר חברה לשירותי רילוקיישן שתבצע את כל הסידורים הדרושים, וכשיגיע לדירתו החדשה, אך הזמנית, בעיר היעד שלו, המטען כבר ימתין לו שם. בעוד שנה יצפה לו רילוקיישן נוסף....

 

אביב יועצים המפתח שלך להצלחה! קידום בגוגל ייעוץ שיווקי  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב