דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיקור סיני 

מאת    [ 03/08/2010 ]

מילים במאמר: 373   [ נצפה 2181 פעמים ]

דיקור סיני הינה שיטת טיפול המבוססת על הרפואה הסינית, והוא התפתח בסין עוד מלפני למעלה מ-2,000 שנה. שיטת טיפול זו החלה להתפשט בעולם המערבי לפני כ-200 שנה וכיום ניתנת כחלק משירותי הרפואה המשלימה בקופות החולים ובחלק מבתי החולים בארץ. העיקרון המנחה את הטיפול בשיטה כמו דיקור סיני הינו השבת האיזון לגוף ולנפש, היות וזו רפואה הוליסטית, כלומר רפואה המשלבת בין שני החלקים - הגוף והנפש כחלקים בלתי נפרדים מהאדם.

דיקור סיני - מרדיאנים ונקודות דיקור

לפי הרפואה הסינית, בגוף האדם ישנה מערכת של מרדיאנים (תעלות) שבהם זורמת אנרגיה שנקראת צ'י. מרבית נקודות הדיקור ממוקמות על המרידיאנים וישנן נקודות נוספות שאינן ממוקמות על מרידיאן ספציפי. נקודות הדיקור יכולות לגרום תגובה מסוימת במרידיאן ואפילו להשפיע על יותר ממרידיאן אחד. שימוש בשיטת דיקור סיני גורם לשינוי אנרגטי ועל ידי כך לתוצאות פיזיות ו/או נפשיות אצל המטופל.

 

לעיתים נגלה כי המדקר בוחר לשים מחטים בנקודות הרחוקות מהאזור עליו התלוננו, למשל כאשר ישנו כאב אקוטי בגב, כאבי ראש חמורים, וכדומה. במקרים מסוימים, בטיפול דיקור סיני יבחר המטפל להכניס מחטים לנקודות מרוחקות שדרך המרידיאן ישפיעו על האזור הכואב. לאחר שהכאב יפחת, יכול להיות שהמדקר יבחר להוסיף מחטים גם באזור הכואב, ובלבד שהרגישות פחתה.

דיקור סיני - למי ולמה?

דיקור סיני היא שיטה שכל אחד יכול להיעזר בה, החל מתינוקות, ועד לקשישים. אנשים מגיעים לטיפול ממגוון רחב של סיבות, בין אם זה כאבי גב, בעיות שינה, מיגרנות, בעיות עיכול, כאבי מחזור, בעיות נשימה, או כל חוסר איזון אחר שמופיע בגוף. הרפואה הסינית בעיקרון הינה רפואה מונעת, ומטרתה לשמור ע הגוף באיזון. רבים מגיעים לקבלת טיפול בסגנון של דיקור סיני לאחר שישנה כבר בעיה, לפעמים כרונית, ואז הטיפול הוא גם סימפטומטי וגם בשורש הבעיה.

דיקור סיני - התמחויות

בישראל, אפשר למצוא מטפלים בשיטת דיקור סיני בקליניקות פרטיות כמו גם במרכזי טיפולים, בתי חולים, ובמרפאות המשלימות של קופות החולים. ככל שהמודעות לשיטה זו גוברת, אנשים מגיעים מסיבות שונות, למשל כאבי ברכיים, סיבוכים של סכרת, הורדת יתר לחץ דם, ועוד. ישנם גם מטפלים בשיטת דיקור סיני המתמחים בתחומים ספציפיים, למשל גניקולוגיה ופריון, סכרת, ילדים, דיקור קוסמטי, טיפולי הרזיה, כאב, ועוד. כאשר מטפל בשיטת דיקור סיני נתקל בבעיות שמצריכות מומחה בתחום, הוא יפנה אתכם הלאה, בין אם זה למטפל ברפואה סינית או לרופא מערבי אם יש צורך בהתערבות של הרפואה המערבית.

המאמר נכתב ע"י חברת קופירייטינג פלוס - כתיבת מאמרים ותוכן שיווקי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב