דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך תבחרו את המעצב הגרפי שלכם ? 

מאת    [ 03/08/2010 ]

מילים במאמר: 692   [ נצפה 1797 פעמים ]

כיצד לבחור חברת עיצוב גרפי לעסק?

בשוק תחרותי ומתוחכם הקיים היום, חשוב מאוד לבחור את המעצב הגרפי הטוב ביותר עבורך. פקטור זה מהווה חלק חשוב מהשיווק והתדמית של המוצר או השרות ועבודת העיצוב הגרפי הינה בעלת חשיבות גדולה ביותר בתוצאה הסופית של הצלחת עסק. בסופו של דבר, המטרה של העיצוב הגרפי היא לשרת את המטרות השיווקיות ולשמש כלי לפרסום, לתדמית ולשיווק. חברה אשר משווקת שרותי עיצוב גרפי בעלת נסיון ועם פתרונות נלווים לעיצוב, כגון הפקות דפוס, צילום, קופרייט וכו'. יכולה לעזור משמעותית בהצלחת שיווק המוצרים או השרות של בית העסק ובסופו של דבר להגדיל את מחזור המכירות.

מה זה עיצוב גרפי?
ובכן, אם אם ברצונכם עבודה אומנותית יפה, אני יכולה לצייר לכם ציור מיוחד או לצלם תמונה מעניינת שתוכלו לתלות לכם על אחד הקירות בבית ולהנות ממנה. זאת אומנות אך לא גרפיקה. בעצם גרפיקה היא "רתימת האומנות למטרת השיווק". גרפיקאי הוא אומן שיודע להשתמש בכישרון שלו למטרות פרסומיות, תדמיתיות ושיווק. אומן כשרוני ככל שיהיה ללא גישה לתחום הפרסום והשיווק, יהיה אומן אבל לא גרפיקאי. זכרו, המטרה הסופית היא למכור יותר ושבית העסק ירוויח.

זהות תאגיד או מותג.
מעצבים מקצועיים ומנוסים משתמשים בכישרון וביצירתיות שלהם כדי לבנות תדמית נכונה. עיצוב תדמית נכונה וזהות המותג יכול לקבוע את ההבדל בין כשלון להצלחה. אין כאן חוקיות קבועה. מה שיכול להתאים לתחום מסויים או לקהל כל שהוא לא בהכרח מתאים לתחום אחר ולקהל ההמתאים שלו. תוכלו ליצור את תרופת הפלא לחיי נצח, באריזה המעוצבת בצורה שגויה, אף אחד לא יתייחס אליה או שהתדמית שהיא תשדר תהיה תדמית של תרופה לא אמינה ולא בטוחה ואז, השורה התחתונה היא כשלון.

סיפור מהחיים
בתחילת דרכי כמעצבת גרפית. קיבלתי לקוח שרצה למתג מוצר חדשני שנראה יוקרתי מאוד והוא מצא תהליך שאיפשר לו לייצר את המוצר במחיר זול מאוד. אני כל כך התלהבתי שניגשתי למלאכה ויצאתי מגדרי בכדי לעצב את המוצר בצורה כזו שהוא ישווק ויקודם בצורה הטובה ביותר. פרוספקט, כרזה וכמובן אריזה. העיצוב יצא מרשים ויוקרתי מאוד. הלקוח התלהב והעברנו לדפוס. לאחר כשבועיים ימים בהם המוצר יצא למדפים, הסתבר שהמכירות באופן יחסי לציפיות היו מאכזבות ביותר. ניסינו להבין ביחד עם הלקוח מה יכולה להיות הסיבה ודי התקשינו. שהרי המוצר מדהים. המחיר זול מאוד. אז מה? ובכן, לא התעצלתי וביקשתי מהלקוח שייתן לי לבקר במספר נקודות מכירה בכדי שאוכל לבחון את תגובות הצרכנים. במשך יום שלם עמדתי באחת החנויות ובחנתי את תגובות האנשים למוצר. בשלב מסויים התקרבו 2 נשים למוצר, הסתכלו, התפעלו, לקחו את המוצר ובחנו אותו מקרוב ואז החזירו את המוצר למדף והמשיכו לטייל בחנות.ניגשתי אליהן וביקשתי לשאול אותן מספר שאלות. הן הסכימו ואני שאלתי את דעתן על המוצר וקיבלתי תגובות נלהבות וחמות. ובכן, מדוע לא לקחתם איתכן את המוצר לקופה? שאלתי. תשובתן היתה, שהמוצר יקר מדי בשבילן. ושאין להן תקציב למוצרים יוקרתיים שכאלו. התשובה הזאת מייצגת תשובות דומות שקיבלתי גם מאנשים אחרים. וכשאמרתי להם מה המחיר, הם מייד חזרו למדף ולקחו איתם את המוצר לקופה. ובכן, הטעות הייתה עיצוב יותר מדי יוקרתי.כמובן שחזרתי מייד לשולחן האור שלי והתחלתי את כל המלאכה מחדש מבלי לחייב את הלקוח. עיצבנו תדמית למוצר ששידרה יוקרתיות יותר עממית והבלטנו את המחיר וההצלחה הייתה גדולה מאוד.

דוגמה זו מלמדת ומראה את החשיבות בנסיון ובהבנה הכוללת של הגרפיקאי שלכם במכלול תחומי השיווק והפרסום. מעצב טוב ומקצועי הוא מי שיש לו נסיון ואת הידע המקיף של התחום. כולל הפקות דפוס, שיווק, ייחסי ציבור, צילום ועוד.

אחריות כוללת של הגרפיקאי
חברת עיצוב אתרים, עיצוב גרפי מקצועית מעצבת במחשבה שיווקית. עי שילוב תמונות או אלמנטים גרפיים, קביעה נכונה של גופנים והגדרות טיפוגרפייה ועיצוב נכון לתחום הרלוונטי ולקהל הפוטנציאלי שלו. כדאי מאוד שהמעצב הגרפי שבו תבחר יהיה אחראי גם על שאר האלמנטים בהפקה. כמו הדפוס, הצילום וכדו'. זאת בכדי למנוע אי הבנות ולרכז את האחריות לגורם אחד. כמובן שבבחירת החברה המתאימה, יש לבחון גם את אפשרויות התקציב של בית העסק שלך ואת הכימייה האישית בינך ובין המעצבים.

לסיכום: זיהוי ובחירה נכונים של מעצבים גרפיים שמתאימים לחברה שלך, יכולה להיות משימה קשה שיכולה לקחת זמן. אבל ברגע שמצאת את החברה למתן שרותי גרפיקה המתאימה לך, יש בידך כלי בעל חשיבות גדולה להשגת מטרות העסק שלך. יש אדם או חברה שאתה יכול להתייעץ ולהריץ רעיונות וסיורי מוחות. לכן, מומלץ לבחון את האפשרויות ולהשקיע בכך חשיבה ועבודה רבה. משום שבדרך כלל הקשר עם מעצבים גרפים הוא לטווח ארוך. ועבודת עיצוב נכונה ומקצועית משתלמת לטווח הארוך.

רועי בן עמי, פיתוח אינטרנטי ושיווק במנועי חיפוש




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב