דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קלפי טארוט ככלי להתפתחות אישית 

מאת    [ 03/08/2010 ]

מילים במאמר: 544   [ נצפה 4184 פעמים ]

קריאה בקלפים ככלי להתפתחות אישית

שנים רבות הייתה קריאה בקלפי טארוט נחלתן של ה"מכשפות" קוראות העתיד, להן היה הכוח, אצלן היו התשובות.

בעשורים האחרונים, יותר ויותר אנשים נחשפים לעולם הרוחני ומבינים שלאדם (לכול אדם) יש את הכוח ליצור ולברוא את חייו, בדיוק כפי שכתוב בספר התורה שלנו (בראשית פרק א'): האדם נברא בצלמו ובדמותו של האלוהים.הכוונה היא לא לדמות פיזית כי הרי לבורא אין דמות מוגדרת. האדם הוא הנברא היחיד שמסוגל ליצור את חייו (ליצור מלשון ציור) והוא עושה זאת על ידי המחשבות והרגשות שלו.

כאשר האדם מתפתח מבחינה רוחנית הוא מודע לעצמו, לרגשות שלו, למחשבות שלו וגם לדרך שבה הוא מתנהל כלפי חוץ.פעמים רבות מתברר למטופל בתחילת תהליך ההתפתחות הרוחנית שקיים פער בין המחשבות ובין הרגשות שלו,  הפער הזה יוצר קונפליקט, גם קונפליקט פנימי וגם קונפליקט חיצוני.  תחשבו על בית, על משפחה שאבא אומר דבר אחד ואמא אומרת דבר אחר, הילדים מבולבלים. ככה זה גם בפנימיות, כשהרגשות מכוונות לכיוון אחד והמחשבות לכיוון אחר זה יוצר "בלגן" מול היקום ו"מבלבל" את האנרגיה שנמשכת אל האדם. האנרגיה שנמשכת מהאלוהות, מהיקום היא "תמימה", היא מתרגמת במדויק את מה שקיים בפנימיותו של האדם.

בין המחשבות והרגשות קיים פער טבעי, מכיוון שעל המחשבות "אחראית" הנשמה והיא תמיד משתוקקת להתפתח,ללמוד,לפרוץ גבולות,יש לה רצון חזק לחופש. אפשר לדמות אותה לילד/ה בגיל ההתבגרות. נקרא לה: "הבוגר/ת". לעומתה על העולם הרגשי, "אחראית" הנפש, העולם שלה חומרי יותר,הרצון כאן הוא רצון אנוכי, שואף לקבל מאחרים. נדמה את החלק הזה לילד/ה קטן/ה עד גיל 5. נקרא לחלק הזה: ה"ילד/ה הקטן/ה".

למרות הפער הטבעי שקיים בין שני החלקים חשוב לחפש איזון, לחפש שלום פנימי. השאיפה צריכה להיות שאת שני החלקים ינהל "הורה", ( בדיוק כפי שבבית ההורים הם המובילים). החלק שמסמל את ההורה, הוא המקום של הבחירה החופשית, הבחירה החופשית נמצאת בלב. בעזרת ה"הורה" יכול האדם לעשות סדר פנימי, ליצור כיוון ברור ומאוחד. כאשר הדרך הפנימית מסודרת גם המצבים שמגיעים מבחוץ מדויקים יותר, האדם נתקל פחות בקונפליקטים, החיים זורמים בצורה טובה.

כאשר פורסים את קלפי הטארוט אפשר לראות במדויק את המערך הפנימי של המטופל, מה הילד/ה מרגישה, לאן הבוגר/ת משתוקק/ת להגיע, איך "ההורה" מנהל את הבית וכד.. כאשר רואים את הקונפליקט כול כך במדויק, קל יותר לפתור אותו.

בפריסת קלפי הטארוט קל לראות גם מה מגיע מבחוץ, איזה חלק בחיים כדאי לפתח כרגע, ואיפה כדאי לחכות קצת .

לדוגמה: מטופל מספר שהוא שואף כבר הרבה שנים להתקדם בתחום המקצועי לתפקיד בכיר, אבל הוא לא מצליח. כאשר פורסים את הקלפים רואים שאומנם "הבוגר" שואף להתקדם, לפרוץ את הגבול הקיים, אבל ה"ילד" מאוד מפחד, הוא לא מאמין שהוא מסוגל. אצל האדם הזה קיים פער שמתרגם את עצמו למציאות לא נעימה.

בעזרת קלפי הטארוט נוכל לראות איך להתמודד עם הפחד, איך ה"הורה" יכול להרגיע את ה "ילד". נפתור את הקונפליקט הפנימי והוא יוכל לקבל את המשרה הטובה.

דוגמה נוספת: איש צעיר משתוקק לבת זוג הוא לא מבין למה הוא לא מצליח להחזיק מעמד בשום מערכת יחסים. כשנפרוס את הקלפים נגלה שקיימת תחושה אצל "הילד הקטן" שלא מגיע לו להיות נאהב, אולי הוא מפחד לוותר על חיי החופש, אולי עניינים אחרים. בפריסה נוכל לראות איך הוא מתנהל מול בת זוג, מי מנהל אותו באותו הרגע? "הבוגר",או "הילד הקטן"? מהרגע שראינו את הקונפליקט אפשר לטפל בו וליצור דרך חלקה יותר לזוגיות מאושרת.

הקריאה בקלפים מקצרת תהליכים, אפשר לאבחן את הבעיה, לדבר עליה ולפתור אותה באותה פגישה.

טל שלו, מדריכה ויועצת רוחנית, מלווה אנשים בתהליכים של ריפוי אישי ומימוש עצמי.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב