דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חשיבותו של עיצוב תאורה מקצועי 

מאת    [ 02/08/2010 ]

מילים במאמר: 564   [ נצפה 2945 פעמים ]

חשיבותו של עיצוב תאורה מקצועי

אתם בפתח הקמתו של פרויקט חדש, אין מרגש מזה.

יהיה זה פרויקט בכל תחום שהוא, בין אם אתם מתכננים הקמתו של אולם כנסים חדש או הקמה של גן אירועים להפקתם של אירועי השנה, הקמה של מסלול לתצוגת אופנה, בימה להופעה גדולה, בכל מקרה השאלה "האם חשובה לך תאורה נכונה בפרויקט?" הינה רטורית.

אז מהו בכלל תחום עיצוב התאורה ואיך מגיעים לתוצאות טובות בתחום זה?

במאמר זה נשפוך מעט אור על תחום עיצוב התאורה: האתגרים, חשיבות התכנון מראש והתרומה של תאורה מקצועית בכל סביבה בה היא נדרשת.

האתגרים של מעצב התאורה
לאור השפעה מכריעה על המראה הוויזואלי של כל פרויקט פנים או פרויקט חוץ, אך מצד שני האור הינו מדיום הקשה במיוחד לשליטה מההיבט הטכני. עיצוב התאורה משלב תחומים רבים של ידע נרכש כגון: מדעים, פיסיקה וכן לימודי קונספטואלי לגבי השימוש באור ככלי עיצובי וככלי פרקטי לתאורת החלל. תחומים אלו העוסקים בתאורה נועדו לספק פתרונות מתקדמים החורגים מן המשימה הבסיסית של כמות האור הנדרשת להארת חלל למטרת התמצאות בו.

הנה רעיון: תאורה מתכננים מראש
מפאת האתגרים הממתינים לנו בתחום התאורה, מעצבי התאורה הינם חלק מצוות התכנון המקצועי של כל פרויקט הזקוק להארה.
בדומה להעסקתם של בעלי מקצוע שונים בהקמת פרויקט, כגון: מהנדס, אדריכל וחשמלאי, העסקת מעצב תאורה בשלבי תכנון הפרויקט הינה הכרחית לשם הצלחת הפרויקט. יתרון כלכלי חשוב ביותר הגלום בהתקשרות עם חברת תאורה מקצועית בשלבי התכנון, הוא חיסכון בעלויות משמעותיות בגין התאמה מאוחרת של מערכות שונות לצורך יצירת תאורה אפקטיבית בפרויקט.

בעת תכנון תאורה חשוב להיעזר ביועץ/ מעצב תאורה מקצועי שזהו תחום התמחותו. אדריכל, מנהל פרויקט או בעל נכס עשויים שלא להיות ערים לתרומתו הייחודית והאינטגרטיבית של מעצב התאורה ולהיעזר בבעלי מקצוע אחרים הנמצאים בשטח ממילא. לדוגמא; השוני בין תפיסתם וסט האילוצים של מהנדס החשמל לבין מעצב פנים. מתכנן החשמל עשוי להגדיר את תאורת המבנה כחלק ממערכת החשמל, בעוד שמעצב הפנים יבחר לשלב גופי תאורה שונים המשתלבים בתפיסה העיצובית של המבנה. מוכר לא? מהניסיון של כל אחד ואחת בהקמה של פרויקטים יש מתחים ופערים בין בעלי המקצוע השונים בממשקים שונים.

בפרויקטים שתאורה מהווה חלק משמעותי בהגדרת הצלחתו של הפרויקט, יש משמעות עצומה בשיתוף מעצב תאורה מקצועי בצוות ההיגוי לשם מתן פתרונות זמינים ואיכותיים בתחום התאורה.

הקשר בין תאורה לתשואה.
תרומתם של מעצבי תאורה מקצועיים משפיעה לחיוב על ערכו הכלכלי של פרויקט, הן בהעלאת ערכו בשל השיפור הוויזואלי והן תרומה לפרודוקטיביות של פרויקט באמצעות הארה טכנית מתאימה.

לשם ההמחשה, גני אירועים עשויים להיראות במהלך היום כבוסתן חביב, ואילו בלילה, באמצעות תאורה מתאימה, החלל יכול להיראות כאילו הוא חלק מהפקה הוליוודית. יזם שרואה את הנולד יכול להעלות את התשואה שלו מהפרויקט - לקוחות פוטנציאלים משלמים יותר עבור הגשמת חלומם. בהיבט האחר, הארה נכונה מבחינה טכנית של חלקי אולפן שונים, יכולה להביא לניצול מיטבי של חלל, עד כדי צילום של שני אייטמים שונים במקביל – תוך ניצול זמן האולפן בצורה אופטימאלית.

אנו מאמינים כי בשל התחרות ההולכת וגוברת בתחום ההפקות והאירועים, וכן עקב השיפור בטכנולוגיות הצילום והחדירה המסחררת של צילום באיכות HD, יש הכרח להתאים מראש את איכות התכנון והיישום של מערכות תאורה מיטביות עבור כל פרויקט או הפקה.

המאמר נכתב באדיבות חברת לייט וויז'יון בע"מ. חברת לעיצוב תאורה מהמובילות בארץ.

מנכ"ל חברת LIGHTVISION , דקר אזולאי, הוא מחלוציי תעשיית התאורה ועיצוב התאורה בישראל. דקר אזולאי וחברת LIGHTVISION אחראי על עיצוב התאורה בתוכניות הטלוויזיה המובילות וההפקות הגדולות שנעשו בישראל ובארצות נוספות בעשור האחרון.

 

אבי דנינו, יועץ המתמחה בשיווק באינטרנט, מקדם אתרים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב