דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מוצרי דלק 

מאת    [ 02/08/2010 ]

מילים במאמר: 486   [ נצפה 2866 פעמים ]

קיים בשוק מבחר גדול של מוצרים שנועדו לשרת את תעשיית הדלק. אלה הם מוצרי דלק- מוצרים מקצועיים המיועדים לתעשייה זו. מאחר ומדובר בעיסוק בחומרים דליקים ביותר, חשוב לשים לב לבטיחות המוצרים בתחום זה ולדאוג להתאמתם הספציפית אל השימוש המיועד להם. מסיבה זו קיימות בכל מדינה תקנות ברורות בכל הקשור לדלק והטיפול בו, כולל המוצרים והאביזרים המשמשים תעשייה זו.

מוצרי דלק מרכזיים: צינורות דלק

צינורות דלק מיועדים לשמש להזרמת גז טבעית, שמן, גז וסוגי דלק נוזלי אחרים. צינורות אלה מעבירים את הדלק ממקום ההפקה אל נקודות ההפצה השונות. רוב צינורות הדלק ממוקמים מתחת לאדמה, מלבד במקומות שבהם קר מדי מכדי למקמם במקום זה.

לצינורות נפט יש מוניטין טוב והם נחשבים לאחד הסוגים המשובחים בנושא צינורות, אך קיימים כמובן מצבים שונים בהם הצינורות לא עומדים בלחץ, מה שיכול לגרום לדליפות ופיצוצים בעלי השלכות בעייתיות.

מקרים כאלו יכולים להיגרם בגלל שחיקה, נזקי מזג האוויר או גורם חיצוני אחר וגם בשל בעיה בחומרים המועברים דרך הצינור. כשל בצינורות דלק עשוי לגרום לפגיעות בחיי אדם, לחשוף אותם וגם בעלי חיים רבים לחומרים מסוכנים ולגרום לנזק לבתים ולסביבה. בנוסף, בכשל של מוצרי דלק כמו צינורות עלולים להשתחרר חומרים רעילים אל האדמה ולזהם אותה ואת המים. כמו כן, עשויים להופיע ריחות חריפים כתוצאה מכך.

תקנים של מוצרי דלק

מכיוון שמדובר בעסק רגיש בעל השלכות מהסוג שאוזכר, קיימות בעולם תקנות מחמירות ומפורטות לגבי אביזרי דלק ותעשיית הדלק באופן כללי. את הבסיס לתקנות הקיימות יצרו גופי הפיקוח האמריקאים שהיו החלוצים בתחום הדלק ואילו בשאר בעולם מיישרים קו עם התקנות הללו, כשבכל מדינה קיימת גרסא מקומית בעלת אותם קווי מתאר, שמתמקדים בעקרון הבטיחות ומניעת נזקים מרבית, לצד דאגה לאינטרסים כלכליים.

פיקוח על מוצרי דלק בישראל

בארץ, אחד הגופים האחראים לאספקטים שונים של תחום הדלק, הוא משרד התשתיות הלאומיות. כפי שמובן משמו, זהו משרד האחראי באופן כללי על ענייני התשתיות בארץ ובכללם ענייני הדלק, שנחשבים לקריטיים ורגישים מאוד.

המשרד דואג בין השאר לאספקת דלקים לכל המשק הישראלי, ארגון ענף הדלק לפעילויות בשעת חירום, פיקוח על מחירים, הסדרת תשתיות כמו אחסון, ניפוק והזרמה, אכיפה של תופעות עבריינות הקשורות לענף הדלק, אחריות על רישיונות ייצוא וייבוא של דלק ופיקוח על דלקים. מוצרי דלק מושפעים מפעילותו של משרד זה, אולם הוא לא המשרד היחיד.

אחריותו של המשרד לאיכות הסביבה על מוצרי דלק

המשרד לאיכות הסביבה הוא גוף נוסף העוסק רבות, מעצם תפקידו, באספקטים של תעשיית הדלק. משרד זה אחראי על מספר גדול של נושאים הנוגעים לפעילות בתחום.

כדי למנוע שימוש בדלקים מזהמים, המשרד פעיל בשיתוף הליך תקינת מוצרי הדלק. כיאה לשמו של המשרד ומטרתו המוצהרת, הוא פועל במרץ רב לשמירה על איכות הסביבה על ידי צמצום פליטות של חומרים מזהמים לקרקע ולאוויר כתוצאה משימושי הדלק לסוגיהם.

...וכאן האחריות לא נגמרת

גם למשרד התעשייה, המסחר והתעסוקה יש תפקידים רבים שנוגעים לתעשיית הדלק, אביזרי דלק ומוצריו. המשרד אחראי על תקני הדלק, כיול מונים ומשאבות בתחנות הדלק, התקנת תקנות הנוגעות לאחסנת נפט וכן רישוי במסגרת תקנות אלה (שנוגעות גם אל טכנאי דלק). המשרד אחראי גם לרשות להגנה על זכויות הצרכן בתחום של מוצרי דלק.

מור טכנולוגיות בע''מ הינה חברה פרטית העוסקת ביבוא של משאבת דלק ,שיווק והפצת הגנה קטודית לשוק האנרגיה והכימיקלים בכלל ולתעשייה של אביזרי גז בפרט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב