דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מוצרי גז 

מאת    [ 02/08/2010 ]

מילים במאמר: 475   [ נצפה 3918 פעמים ]

כשאנחנו שומעים את צירוף המילים מוצרי גז רובנו חושבים מיד על כיריים. המתקדמים בינינו אולי ירחיקו לחשוב על בלוני הגז, שהם מקור הגז שמגיע לכיריים בבית שלנו, אבל כאן למעשה מסתכם הידע שלנו בנושא. בעצם, תעשיית האנרגיה והכימיקלים משתמשת באלפי אביזרי גז שייצורם והתקנתם דורשים מיומנות ודיוק מרבי.

מה אתם יודעים על גז?

כולנו יודעים שגז הוא מצב צבירה של החומר, בשונה ממצבי צבירה אחרים כמו נוזל או מוצק. ישנם סוגים שונים של גז הנבדלים זה מזה בהתנהגותם תחת תנאים שונים של לחץ וטמפרטורה. הגז שרובנו הכי מכירים בשימוש ביתי או תעשייתי נקרא בשפת העם גז בישול.

גפ"מ – גז פחמימני מעובה

גז הבישול נקרא בעגה המקצועית גפ"מ – גז פחמימני מעובה. הגפ"מ הוא תוצר לוואי מזיקוק של נפט גולמי והוא מורכב מתערובת של שני גזים - פרופאן ובוטאן - שהיחס ביניהם משתנה על פי עונות השנה. הגפ"מ הוא גז נטול ריח. אותו הריח שאנו מכירים הוא ריח שמתווסף לגז מלאכותית, על מנת לאפשר גילוי דליפות משלל מוצרי גז ביתיים ותעשייתיים.

מוצרי גז ביתיים

כאשר אנחנו מדברים על אביזרי גז ביתיים, כמובן שהכיריים נכנסים איפשהו להגדרה ובלון גז גם כן, אך רוב מוצרי גז הם כאלו שבכלל לא תהיו ערים להם – צינורות, ברזים, שסתומים ומחברים. כולם נועדו להבטיח העברה בטוחה של הגז ממקורותיו אל השימוש הביתי שלכם ללא תקלות שעשויות להיות מסוכנות.

מוצרי גז תעשייתיים

תחשבו על הסכנה שבדליפת גז מתוך מוצרי גז ביתיים ותגדילו את זה עשרות מונים. זו הסכנה וזו הזהירות הנדרשת עם אביזרי גז תעשייתיים. אם מדובר בצינורות ענק, תחנות שאיבה, ווסתי גז ועוד- תעשיית האנרגיה והכימיקלים משתמשת במאות מוצרים זעירים או עצומים בגודלם, שכולם דורשים טיפול מדויק ואיכות ייצור והתקנה חסרת פשרות.

בחירת אביזרי גז ומוצריו

בחירה של אביזרי גז, אם לשימוש ביתי או תעשייתי, היא אחד השלבים המהותיים ביותר. חשוב לבצע בחירה בעזרת טכנאי גז מומחה כיוון שיש לוודא התאמה אופטימלית למקום ההתקנה לפני שהיא מתחילה. על המוצר להתאים לסוג החומר, לטמפרטורה, ללחץ ולעמוד בתקני איכות מאוד מחמירים.

התקנת מוצרי גז

אחרי שלב ההתאמה, כמובן שיש לבצע התקנה אך ורק על ידי טכנאי גז. התקנה לא נכונה או שימוש בחלקים הכי קטנים שאינם מתאימים בדיוק למה שדורש המוצר, עלולים להוות סכנה בהמשך השימוש. רכישת מוצרי גז מחברה רצינית ומקצועית תבטיח את איכות המוצרים במידה וייעשה בהם שימוש נכון, בהתאם לתקנים ולהוראות היצרן.

חשיבות העמידה בתקנים

כל מוצר המערב שימוש בחומרים שעלולים להיות מסוכנים, חייב לעמוד בתקן בינלאומי. סימון של התקן הדרוש על המוצר הוא חובה של היצרן. החובה שלכם כצרכנים היא לוודא שהוא קיים. לצד תו התקן, חלק מהמוצרים מחייבים הטבעה של תאריך הייצור, שכן שימוש בהם לאחר תאריך התפוגה עלול להיות מסוכן מאוד.

מדדי איכות של מוצרי גז

מלבד התקן, יש לוודא שהחברה עורכת מבחנים וביקורות איכות תקופתיים. על המוצרים ודרך ייצורם לעמוד במדדי איכות ארציים ובינלאומיים המוודאים שהמוצרים עומדים בכל הסטנדרטים. ייצור, שיווק, בחירה והתקנה של מוצרי גז דורשים עמידה בתקנים מעל לכל ספק ואיכות תמידית ללא עוררין.

מור טכנולוגיות בע''מ הינה חברה פרטית העוסקת ביבוא של משאבות דלק ,שיווק והפצה של אביזרי דלק לשוק האנרגיה והכימיקלים בכלל ולתעשייה של צינורות דלק בפרט.


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב