דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גרניט פורצלן 

מאת    [ 02/08/2010 ]

מילים במאמר: 530   [ נצפה 5078 פעמים ]

 

קרמיקה

אחד הפרמטרים החשובים ביותר בעיצוב כל חדר אמבטיה הוא בחירת אריחי הקרמיקה והכלים הסניטריים. כיום גם חדר האמבטיה הפך לחלל מרכזי בבית, שאנשים רבים בוחרים להשקיע בו מחשבה מרובה כדי ליצור חלל מעוצב ומרגיע. אך כאשר בוחרים אריחי קרמיקה לאמבטיה וכלים סניטריים חשוב לשים לב גם לפרמטרים אחרים מלבד צבע, טקסטורה וסגנון עיצוב.

מכיוון שאריחי קרמיקה לאמבטיה משמשים אותנו בעיקר לחיפוי קירות ומרצפות בחדר האמבטיה, עליהם לעמוד במספק תקני בטיחות ואיכות, שיבטיחו את יעילותם של האריחים. הדרך הטובה ביותר שבאמצעותה ניתן להיות בטוחים שהאריחים שקניתם הם לא רק מעוצבים להפליא אלא גם איכותיים וימלאו את ייעודם הפונקציונאלי היא באמצעות תו תקן של המכון התקנים הישראלי. קיומו של תו תקן זה מבטיח שהאריחים עמדו בכל הבדיקות המחמירות של איכות ובטיחות שעורך מכון התקנים הישראלי, והם יוכלו גם לספק לכם מענה פונקציונאלי, גם לא יסכנו את בטיחותכם וגם ישדרגו את עיצוב חדר האמבטיה שלכם.

כשמדובר באריחים מכל סוג, הן אריחי קרמיקה והן אריחי גרניט פורצלן, מכון התקנים הישראלי בודק אותם בהתאם לדרישות תקן 314. דהיינו, מכון התקנים בודק 3 תכונות מרכזיות: כושר ספיגה, חוזק ועמידות בהחלקה.

בדיקת הספיגה נועדה להבטיח שאריחי הקרמיקה או הגרניט פורצלן מסוגלים להעניק חיפוי מושלם לקירות ולרצפת חדר האמבטיה שלכם, והם לא יגרמו לרטיבויות בקירות החדר. במסגרת בדיקת הספיגה עוברים אריחי הקרמיקה והגרניט פורצלן ייבוש בתנור למשך לילה שלם. לאחר מכן הם נשקלים, מוכנסים לאמבט עם מים ומורתחים. בסופו של התהליך האריחים נשקלים שוב. ההפרש בין שתי השקילות מגדיר את אחוז ספיגות האריח. באריח גרניט פורצלן אחוז הספיגות צריך להיות נמוך מ- 0.5% ובאריח קרמיקה אחוז הספיגות גבוה מעט יותר.

בדיקת חוזק האריחים נועדה להבטיח שאריחי הקרמיקה ואריחי גרניט פורצלן חזקים דיים כדי לעמוד בעומסים כבדים בחדר האמבטיה והם אינם יתנפצו בקלות. בדיקת החוזק מתבצעת בכפיפה, ובמסגרתה מכבש מפעיל לחץ מדוד על האריח עד לשבירתו. התוצאה המתקבלת צריכה להיות בתחום המוגדר לאריח הנבדק בהתאם לקבוצת הספיגות שלו. באריחי גרניט פורצלן לדוגמא, ממוצע החוזק לקבוצת האריחים צריך להיות מינימום 35 ולאריח בודד ממוצע החוזק צריך להיות 32.

בדיקת עמידות בהחלקה היא אחת הבדיקות החשובות ביותר. בחדר האמבטיה אנו נוהגים ללכת ברגליים יחפות, ולא אחת גם כאשר הרצפה רטובה. הגורם השני לתאונות בעולם הוא פגיעה כתוצאה מהחלקה. לכן חשוב לוודא שאריחי הקרמיקה והגרניט פורצלן הינם בטיחותיים מבחינת עמידותם בפני החלקה. בדיקת עמידות החלקה מתבצעת באמצעות מכשיר רמפה שעליו מותקנים האריחים. הבודק הולך על הרמפה, כשהוא קשור ומאובטח, תוך כדי שינוי זווית הרמפה. לאחר מכן הבודק מוסיף שמן לנעלים בעלי פרופיל תקני או הולך ברגלים יחפות כאשר יש על האריחים מים וסבון. זווית הרמפה שבה הבודק מאבד את שיווי משקלו היא ביטוי לעמידות ההחלקה של האריח. הזווית המתקבלת בבדיקה עם נעליים מסומנת באות R, והזווית המתקבלת בבדיקה עם רגליים יחפות מסומנת באותיות ABC. בחדרי אמבטיה מומלץ להשתמש באריחי קרמיקה או גרניט פורצלן בעלי סימון R10 לפחות.

לסיכום, מכון התקנים הישראלי עורך מספר בדיקות חשובות כדי להבטיח שהאריחי קרמיקה לאמבטיה או גרניט פורצלן שאנו קונים יהיו לא רק יפים, אלא גם בטיחותיים ואיכותיים. הימצאותו של תו תקן של מכון התקנים הישראלי מבטיחה לכם חדר אמבטיה מעוצב, אך גם איכותי ובטיחותי.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב