דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהו אימון ריבוי אינטליגנציות? אימון קבוצתי למנהלים. 

מאת    [ 02/08/2010 ]

מילים במאמר: 490   [ נצפה 2666 פעמים ]

כל יום מצטברות יותר ויותר עדויות לגבי חשיבותם של סוגים אינטליגנציות אחרות מהאינטליגנציה הקוגניטיבית  הנמדדת במבחני ה-IQ-יכולת אינטלקטואלית הקשורה לתהליכי חשיבה רציאונליים.

מודעות ופיתוח של סוגי אינטליגנציה אחרים, על פי השקפתי, תורמים לקיום תהליכים יצירתיים, לשיפור ניכר של קשרים בינאישיים ולהצלחה במובנים רבים, החל מגישה חיובית (positive affectivity ) ועד להגברת מוטיבציה ולשיפור תהליך קבלת החלטות. להלן מספר דוגמאות:

1-אינטליגנציה פרקטית: יכולת פתרון בעיות בחיי היום-יום, יכולת לזהות דרכים אפקטיביות לעשות דבר מה, ידיעה ב-”איך לבצע", מין "tacit knowledge” בקונטרסט עם הידע הפורמאלית האקדמית-”לדעת איך...” בניגוד ל-”לדעת את זה...”

2-אינטלגנציה רגשית: הערכה וביטוי רגשות של הפרט-להבין ולבטא אמוציות עצמיות, הערכה וזיהוי רגשות אצל האחר-לתפוש ולהבין רגשות של אחר, וויסות רגשות של הפרט, שימוש באמוציות כדי לאפשר/להקל ביצוע-מנהיגות מוגברת.

אני מוצאת כישורים חשובים נוספים הנכללים במונח "ריבוי אינטליגנציות" הניתנים לאימון. הכוונה היא לאינטואיציה - סוג של ידע  שמקורו לא בחשיבה ההגיונית/רציונאלית ולדימיון - יכולת לראות בעיני הרוח דבר מה שלא קיים (עדיין) במציאות.

לדעתי ולפי ניסיוני המודעות והאימון של האינטליגנציה הפרקטית והרגשית, האינטואיציה והדימיון תורמים לגמישות, לעירנות לקונטקסק המשתנה, להקשבה מוגברת, לחדשנות, ליכולת מוגברת להסתגל לשינויים ולהוביל שינויים, כמו גם לקואופרטיביות ולשיתוף פעולה.

מאז ומתמיד נמשכת אני לכל הקשור לתהליכי עבודת צוות, שיתוף פעולה ומצבי win-win. נלהבת לגלות ולהבין מה הם תהליכי אלה, מהו בסיסם, מה הפונקציה שלהם מנקודת מבט אבולוציונית, בניגוד לתחרותיות, מצבי win-lose וחוסר הקואופרטיביות שהתפתחו בחברה כמטבע יום יומית מזה המהפכה התעשייתית.

אני משוכנעת בצורך בקואופרטיביות ובשיתוף פעולה כבסיס להתפתחות פרטים בעלי רמת תודעה גבוהה יותר, בחברה מודעת יותר לאינטראקציה ולהשפעה ההדדית בין כל המרכיבים אותה. עולם בו התהליך היצירתי והדיאלוג המולטידיסציפלינרי זורמים בבסיסו.

בטכניקות האימון המנטלי הכרוך באימפרוביזציה כפי שלמדתי וכפי שהמשכתי לפתח ולהתאים בעבודתי מצאתי כלים נהדרים לאימון הכישורים והיכולות הנה"ל. תהליך האימון עצמו כולל חקר אינסטרוספקטיבי של מניעים, תפישות, אמונות ותבניות חשיבה. הטכניקה מרגילה את האדם לשבור דפוסים ולהעמיד למבחן אמונות והנחות.

הבנת מטרות האימון והאימון עצמו ממקמים את האדם במקום יצירתי, עירני לסביבה ולעצמו בהקשבה עמוקה, פתוח להתנסות, מוכן להנהיג ולהסתגל לשינויים באופן אקטיבי.

 

ג'סיקה טברובסקי - מנחה/ מאמנת. הנחיית קבוצות וסדנאות.


פיתוח אישי לפיתוח ארגוני. href="mailto:ucoach.jt@gmail.comucoach.jt@gmail.com">">ucoach.jt@gmail.com




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב