דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שאמאניזם ביערות הגשם בפרו 

מאת    [ 02/08/2010 ]

מילים במאמר: 439   [ נצפה 3196 פעמים ]

                       שאמאניזם אינדיאני ביערות הגשם

שאמאן הוא כהן מרפא, איש רוח ורפואה. כמו הכהן העברי, גם הוא רואה קשר ישיר ומידי בין התנהלות האדם ליחסיו עם עולם הרוח. יכולותיו של השאמאן נובעות בראש ובראשונה מהיותו מושרש היטב בקרקע המציאות הפיזית. הוא זה שמתווך בין עולם החומר שבטבע לעולם הרוח שבטבע - "העולם שמעבר". הוא רואה בעולמות עליונים ועולמות תחתונים שלם אחד בלתי ניתן להפרדה. "בלתי ניתן להפרדה" משקף את תשתית האמונה השאמאנית של כול תרבויות האדם מקדמת דנה. לגבי השאמאן עולם החומר הוא מראה של עולם הרוח. עולם הרוח הוא העולם האמיתי. הריפוי שעושה השאמאן נעשה מול הממד הרוחני ,שם נמצא המקור, לכל דבר, וגם למחלות ופגיעות פיזיות שונות. כלומר נתק, התכחשות, או פגיעה, בעקרון "השלם"  של עולם הרוח, הם הגורמים לחוסר איזון בגוף האדם כפרט, או בגופו כקבוצה, שבט, עם או האנושות כיישות מכלולית בעלת תודעה אחת מאחדת.

לגבי השאמאן הטבע הוא רשת קורים רב ממדית ואין סופית, האדם הוא רק אחד הקורים. כמו שצ'יף סיאטל אמר בנאומו המפורסם - כול מה שהאדם עושה לטבע הוא עושה לעצמו.  השאמאן רואה בעולם החומר מצבים של איזון, חוסר איזון, גורמים מפרי איזון, ומה יכול להשיב איזון. על ידי התנועה שלו בין עולם החומר לעולם המקור הרוחני השמאן יודע לרפא להחזיר איזון. מעולם הרוח הוא מקבל את האינפורמאציה המדייקת לכול מצב נתון.

שאמאניזם אינו מקשה אחת. לכל תרבות אנושית ישהיה את השאמאניזם שלה. אני חוויתי את עבודתו של המרפא הנדיר ביכולותיו דון חואן פלורס סאלזאר, מרפא אינדיאני שוחר טוב, יליד של יערות הגשם באמזונס המערבי בפרו, משבט האשנינקה. מקום המרפא שלו נקרא מאיאנטויאקו - "הרוחות של המים". מאסטרו דון חואן הוא איהוואסקרו, שאמאן שמשתמש ברפואת ה- איהוואסקה.

השאמאניזם הוא אבי אבות הרפואה המכלולית המודרנית. הרפואה ההוליסטית -מכלולית, במיטבה, גם היא ההבנה שהמציאות הפיזית היא הגילום (המחשה נגישה לחמשת החושים) של תדרים רוחניים. רפואת הכהן העברי הקדומה בואך אל רפואת "הנשר הגדול" - משה הרמב"ם היא הדבר הזה. 
לגבי השאמאן אין פער בלתי מגושר בין התופעות הפיזיות השונות בחייו של אדם למהות הרוחנית אותה הוא מבטא.
הפער הזה נפער בתהליך של פיצול שעברה תרבות האדם הלבן מאחדות אינטימית עמוקה עם הטבע לרצון לרתום, לרסן, ולשנות אותו, לשלוט בו.
הכהן המרפא העברי לא הפריד בין המחלה, האדם הנושא אותה, והמקור הרוחני ממנו היא מגיעה.

תהליך הגישור בין הרפואה המכלולית והקונבנציונאלית נמצא עכשיו באזור ההתחלה, אזור ההבנה הראשונית של תופעות הגופנפש, או יותר נכון לומר - רוח אנרגיה נפשגוף. לאחר שעניין זה יתבסס ויעמיק, יגיע תור מנגנוני התקשורת המעורבים ביצירת הקשר בין תודעה עצמאית משוחררת מאריזת החומר שלה, לבין מהות השירות שהאריזה הפיזית נותנת לתודעה היוצרת שלה...

 

 

                                          ***

 

נמצא באתר -  WWW.ALAPINA.COM

אני מטפל ברפואת גוף נפש מתמחה ב  שינוי המציאות האישית   בשיטה ייחודית. השיטה משלבת מיקוד על הרצון האוטנטי ועבודה אנרגית ייחודית ביותר שמעגנת, מבססת ומתקפת את התהליך.
ערכתי מחקר במשך תשע שנים על אידס מנקודת מוצא של הרפואה המכלולית.
המחקר הסתכם בפענוח התופעה ובסינרגיה טיפולית בת 7 מרכיבים - קונסטרוקציית התרופות המייצבת - הקוקטייל, היא אחד מהם. הסינרגיה הטיפולית מאפשרת חיזוק משמעותי של המערכת החיסונית וריפוי למי שהוא -היא,  בר ריפוי. 
ברפואה ההוליסטית אין מחלות חשוכות מרפא יש אנשים חשוכי מרפא - ד"ר ברני סיגל  אהבה רפואה וניסים.
המאמרים  "על איידס"  ו"ההתפתחות ההיסטורית של הכשל התפיסתי הנרכש של הרפואה הקונבנציונאלית" נועדו לקדם יצירת קבוצות פיילוט של נשאי HIV וחולי איידס וקבוצות פיילוט לבעלי תופעות בריאותיות אחרות.
                          אפשר להתקשר אלי ב- 0502412224
                                     ובאתר שלי   www.alapina.com       תודה   


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב