דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מזיקים שגומים לאלרגיה 

מאת    [ 02/08/2010 ]

מילים במאמר: 459   [ נצפה 2665 פעמים ]

הדברה

עם בוא הקיץ פוקדים אותנו גם מזיקים למיניהם ובראשם המקקים. המקקים הם אולי המזיקים הנפוצים ביותר ויכולת ההישרדות שלהם גבוהה במיוחד. הם שרדו מלחמות גרעיניות וגם אחרי 25 מיליון שנה הם לא השתנו מבחינה אבולוציונית. לכן אין זה פלא שהם יכולים לשרוד ללא מזון למעלה משבוע.

אצל רבים מאיתנו המקקים מעוררים תחושות פחד, גועל ודחייה. אולם מתברר שישנם לא מעט אנשים שהמקקים מעוררים אצלם תגובה אלרגית. ואכן, הנתונים של קופות החולים בארץ מלמדים על כך כי בקיץ יש עלייה משמעותית במספר המקרים של אנשים שסובלים מתגובה אלרגית למקקים. בין 5% ל- 10% מהאנשים שסובלים מתופעות אלרגיות, ובעיקר אנשים אסטמטיים, רגישים גם למקקים. גם בארה"ב הנתונים מלמדים כי כ- 30% מהילדים שסובלים מאסטמה רגישים גם למקקים.

נתונים אלו רק מחדדים את הצורך לבצע הדברה עם בוא הקיץ. הקיץ הוא התקופה החביבה על מזיקים למינים, במיוחד על מקקים, אשר מגיעים לכל מקום בבית, במשרד, בעסק ובכל מקום בעצם. המקקים משחררים אלרגנים ובכך מעוררים תגובות אלרגיות בקרב אנשים שרגישים להם, כמו: דלקת בעיניים, נזלת והתקפי אסטמה. חשיבות ביצוע הדברת מזיקים גדלה עוד יותר בבתים ובמקומות שיש בהם ילדים הסובלים מאסטמה. ילדים נמצאים תחת סיכון יתר לפתח אלרגיה קשה המצריכה אשפוז בעקבות מקקים.

חשיבות הדברה היא גדולה במיוחד כשמתברר שכלל לא צריך לבוא במגע ישיר עם המקקים כדי לפתח את התגובות האלרגיות. רק נוכחותם בחדר מספיקה כדי לקלוט את האלרגנים שמפזרים המקקים. לכן חשוב שכל מי שסובל מאלרגיות, ובמיוחד אנשים הסובלים מאסטמה, יבצעו הדברה מיד עם בוא הקיץ.

פרט למניעת תגובות אלרגיות, ביצוע הדברה נגד מקקים יעיל גם מבחינות אחרות, כיוון שמקקים מעבירים מחלות, פוגעים בצמחייה ובמזון. יש אנשים שמחכים להופעת המקקים עד שיזמינו מדביר. אולם אנשים רבים מעדיפים להקדים תרופה למכה ולהזמין מדביר לפני שמקקים יחלו לתקוף את הבית, המשרד או העסק.

הדברת מזיקים שמבצע מדביר מקצועי נגד מקקים אמורה להספיק למשך שנה שלמה מיום ביצועה. הסיבה לכך היא שבתהליך ההדברה, מדביר מקצועי מפזר את חומרי ההדברה הכימיים שמגיעים בצורת קפסולות. קפסולות אלו מתפרקות באופן הדרגתי לאורך השנה, ובכל פעם שקפסולה מתפרקת היא משחררת את חומר ההדברה אשר קוטל את המקקים. המשמעות היא שההדברה לא רק משמידה את המקקים שנמצאים כרגע במבנה, אלא מספקת הגנה יעילה גם מפני מקקים עתידיים שיגיעו למבנה.

כל מי שביצע הדברה נגד מקקים יודע שמקקים מתים לרוב על גבם. הסיבה לכך היא שהרעלים המצויים בחומרי הדברה הכימיים מנטרלים את מערכת העצבים שלהם וגורמים להתהפכותם. אך מכיוון שאין להם עוד כוחות הם לא מצליחים להתהפך בחזרה. למעשה מקקים מתים על הגב בגלל תשישות.

לסיכום, לביצוע הדברת מזיקים נגד מקקים יש חשיבות רבה מאין כמוה. פרט לתחושות הגועל והפחד שהם מעוררים בנו, מקקים גם מעבירים מחלות, פוגעים בצמחייה ובמזון ובעיקר מסוכנים לחולי אסטמה ועלולים לעורר תגובות אלרגיות חמורות, בעיקר אצל ילדים. לכן, לפני שמגיעה עונת הקיץ האהובה על המקקים, מהרו להזמין מדביר שיבצע בביתכם או בעסק הדברה יעילה נגד מקקים.





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב