דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיאלוג בחשכה- שבויים בפרדיגמות של עצמנו? 

מאת    [ 11/04/2007 ]

מילים במאמר: 506   [ נצפה 3620 פעמים ]

כמנהלים , כעובדים וכבני אדם אנו מתפקדים וחיים על בסיס פרדיגמות - הרגלים שרכשנו מהעבר. הרגלים וערכים שהוטמעו בנו לאורך השנים. אנו רואים את המציאות דרך משקפים המסננות את התמונות האמיתיות. אנו רואים את העולם,את השוק, המתחרים, הלקוחות ואת העובדים דרך תובנות סובייקטיביות שאימצנו לנו. כול אחד מאיתנו חושב שהוא זה הרואה את המציאות היחידה והמוחלטת.


האם בדמיון אתם הייתם יכולים לראות דוב ענק מנסה לטפס על גזע העץ.. מהצד השני כך שאנו רואים את כפות רגלים האימתניות.....בלבד! נסו לדמיין את התמונה מרחוק מהצד השני ללא הסברים? האם הייתם מצליחים להבין שדוב ענק מטפס על עץ? אני לא כל כך בטוח.

סיפור קצר זה ממחיש איך אנו בונים לנו את המציאות ?ובמהירות רבה ,על סמך ניסיון עבר ותפיסות ?שלא פעם אינן משקפות את המציאות האובייקטיבית.

אין סוף פעמים אנו מניחים שאנו רואים את כל התמונה. בפועל מועטות הפעמים שבאמת אנו מסוגלים לראות את המציאות בצורה אובייקטיבית. המחיר שכל אחד מאיתנו משלם בחייו הפרטיים , בעבודה ובעיקר בתפקידי ניהול. אנו חוטאים לא אחת בפירוש התמונה. קשה לנו מאד לראות את הצד האחר - ולאפשר גם למה שאינו מובן מאילו ?להבחן על ידינו עד הסוף.

כמה מאיתנו משקיעים באופן שוטף בפיתוח חושים ורגישויות כלפי אירועים , אנשים, עמיתים? האם אנו מגלים אמפתיה מספקת? האם אנו פתוחים להקשיב ולהבין לפני שאנו מובנים? שאנו מקבלים החלטות או קובעים מדיניות? מתי נתנו לעצמנו מספיק מרווח זמן להקשיב ולהבין לעומק את הצד של האחר? האם הצלחנו לשפר ולפתח את מיומנויות האינטליגנציה הרגשית שלנו?

מנהיגים ומנהלים מוצלחים הם כאלה אשר לא שבויים בהרגלים של עצמם. הם כאלה שתמונת המציאות שלהם קרובה עד כמה שניתן למציאות האמיתית. הם פיתחו לעצמם יכולות לחזק את הבנת התמונה באמצעותם הם ובאמצעות אחרים. הם אמפתיים , קשובים , סקרניים וחוקרים. מנהלים ומנהיגים עסקיים טובים מניעים עובדים ומערכות אל עבר החזון באמצעות הנחלת מוטיבציה, הנחיה, הענקת השראה, הקשבה ושאלת שאלות.

במסגרת תפקידי השונים ובעבודה מול מנהלים וארגונים נחשפתי לא אחת לטעות הנפוצה של מנהלים וארגונים הלוקים בראיית המציאות. הם נהפכו שבויים למציאות הוירטואלית שהם המציאו. לקחתי לא אחת , חלק מקרוב בתהליכים מעצבים של הנהלות וארגונים ששמו לעצמם כמטרה לנפץ את הפרדיגמות הישנות של עצמם. זכיתי להכיר מקרוב את השחקנים הראשיים בארגונים שהיו נדרשים לשינוי.

כאחד שגדל ופעל במערכות עסקיות "נורמאליות" ונחשף פעמים רבות לארגונים מסוגים שונים לא אחת אף אני חטאתי בחטא "הדעה הקדומה" . למדתי להבין שמערכות היחסים , כל אחת מהן ולא משנה באיזה ארגון מדובר שבויות תחת פרדיגמות של העבר, הן מצד המנהלים , הוותיקים והחדשים והן מצד העובדים.

לא אחת גיליתי שחסרה ביניהם תקשורת ברורה ופתוחה, חסר ביניהם הכבוד והערכה הדדית. הצדדים לא השכילו למרות הרצון לשינוי והתפתחות - להבין שהגיע הזמן להסתכל על הארגון במשקפים אחרות. המציאות משתנה לכל אחד מאיתנו כמעט יום יום .נכחתי לא אחת כיצד יציאה של כל המעורבים בעשייה ממצב של "טייס אוטומטי" מובילה את הארגון מנהליו ועובדיו ולקוחותיו ,לעתיד משופר.

כאחד שעוסק בתחום , אני מלווה מנהלים הנהלות וכוחות מכירה בתהליכים המאפשרים לממש הרבה יותר מהפוטנציאל הגלום בכולנו. אני עוסק בתהליכים המביאים את הארגון כולו ?להישגים משופרים. אני באמת מאמין כי אין "ארגונים מצוינים" ?יש אנשים מצוינים שעובדים בארגונים ?ומביאים אותם למצוינות.

לתגובות , משה גרימברג : ניהול אפקטיבי - nihul4u : נייד: 054-4814332
פיתוח וליווי מנהלים וכוחות מכירה. mgrimberg@bezeqint.net

משה גרימברג עוסק : בפיתוח וליווי מנהלים וכוחות מכירה באמצעות : משה גרימברג | ניהול אפקטיבי| nihul4u http://www.nihul4u.co.il/ יעוץ ארגוני הנחיה והדרכה ופיתוח תוכניות למנהלים,ולכוחות מכירה, קאווצ?ינג עסקי וליווי אישי למנכ"לים ואנשי עסקים ומקצועות חופשיים .

המוטו שלנו עוסק בהנעת מנהלים וארגונים למימוש מלוא הפוטנציאל שלהם.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב