דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חימום הבית על ידי שימוש בקמינים 

מאת    [ 01/08/2010 ]

מילים במאמר: 433   [ נצפה 2129 פעמים ]

הקיץ הישראלי ארוך ומייגע, ומככב בכל שיחה בחודשים החמים כנושא עיקרי לתלונות. אך בחום ובלחות, למרות הכל, אנחנו מתורגלים. אולם כשמגיע החורף, אנו כאזרחי מדינה חמה מתקשים להתמודד עם ירידת הטמפרטורות ועם הקור החודר לעצמות. בחלק מאזורי הארץ ההבדל בין הקיץ לחורף ניכר ביותר, והטמפרטורות יורדות לפעמים עד אפס מעלות ופחות מכך. אי לכך, אנו נזקקים לאמצעי חימום והסקה בבית, ולא רק כעוד פונקציה המגיעה כלולה בממשק המזגן. לאזורים גיאוגרפיים שונים צורכי חימום שונים. כמו כן אמצעי הסקה המתאים לסלון דירת רווקים לא בהכרח יתאים עבור חימום חדר ילדים, שבו אמצעי חימום צריכים להיות בטוחים יותר ומוגנים מפני סכנת כוויות לילד במקרה של מגע.

 

שיקולים בבחירת אמצעי חימום והסקה מתאים

 ישנם אמצעי הסקה רבים ומגוונים: קמינים, מזגנים, מפזרי חום, חימום תת רצפתי, רדיאטורים ועוד שלל מתקני חימום. כיצד בוחרים אמצעי חימום מתאים?

 השיקול המרכזי בבחירת אמצעי הסקה הוא האזור הגיאוגרפי, שכן אזורים מסוימים בארץ קרים יותר מאחרים, ועל כן דורשים חימום טוב ויעיל יותר. בעוד בהרי ירושלים ובגולן מזג האוויר בחורף יכול להיות קריר מאוד ואף מועד לירידת שלג, באזור הבקעה הטמפרטורות יהיו נוחות יותר (בים המלח, למשל, ניתן לנפוש ולשחות גם בשיא החורף כשהשמש זורחת).

 

באזור קר, שבו החימום עתיד לפעול שעות מרובות יותר ולעתים ימים שלמים ורצופים, כדאי גם לשקול את עלויות השימוש הקבוע באותו אמצעי הסקה. במקרים כאלו, עדיף להתמקד באמצעי חימום חסכוני בחשמל, או אפילו באמצעי חימום שאינם פועלים על חשמל, כמו קמינים הפועלים על עץ, נפט או גז. במערכת השיקולים לבחירת אמצעי הסקה מתאים, חשובה גם רמת הבטיחות של אותו אמצעי חימום, בהתאם לקרבתו לילדים קטנים. כמו כן על אמצעי החימום להתאים לתשתיות הקיימות ולחלל המדובר – אם עסקינן בחדר גדול מאוד או קטן, אם יש אפשרות לארובה לצורך פליטת עשן וגז הנוצרים בתהליך חימום הבית או לאו, וכיוצא בזה.

 קמינים – שוב חוזרים לאופנה

 קמינים הם אמצעי חימום ותיק ביותר, החוזר בשנים האחרונות לאופנה בזכות שילוב של נוסטלגיה ומסורת עם טכנולוגיות חדשות ועיצוב מחודש בסגנון מודרני. קמינים מודרניים פועלים בעזרת הסקה בנפט, בגז או בעץ, לפי סוג הקמין הנבחר. אלו כבר אינם קמינים מיושנים, מלכלכים בפיח, עם סכנת שריפה, ותחזוקה מסורבלת. באמצעות טכנולוגיות של ימינו קל לתחזק ולהפעיל קמינים באופן קבוע, והם יעילים יותר מבעבר. למשל, קמינים בהסקת עץ המספקים זמן בעירה ארוך יותר מפעם.

 

היתרון הגדול של קמינים הוא הנוסטלגיה והתחושה שהם משדרים. זהו אינו אמצעי חימום "קר" וטכנולוגי מפלסטיק או ממתכת. האש הבוערת בתוך קמינים אלו היא מראה ויזואלי משרה רוגע וקסם, והחום והאור שהם מפיצים מעניק לחלל אווירה רומנטית, יוקרתית וחמימה, ממש כמו בבקתת סקי אירופאית או בצימר כפרי מהודר. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב