דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אומנות הצילום 

מאת    [ 01/08/2010 ]

מילים במאמר: 428   [ נצפה 2958 פעמים ]

אומנות הצילום הינה חדשה יחסית בהשוואה לאמנויות ותיקות כמו ציור או פיסול. בתחילת דרכו של עולם הצילום מצלמות נחשבו לפריט מורכב וקשה לתפעול, ורק מעטים ידעו כיצד להפיק תמונות איכותיות. כיום כמעט לכל אדם יש מצלמה דיגיטאלית, ולימודי אומנות הצילום זוכים לביקוש רב. צילום מקצועי דורש שילוב בין יכולת טכנית גבוהה וחוש אמנותי מפותח, ומטרתם של הקורסים השונים ללימודי אומנת הצילום היא הקניית כלים מקצועיים מעשיים לצד פיתוח אמירה אישית ייחודית.

 

בתחילת הדרך צילום שימש לשם תיעוד ושיקוף המציאות בלבד, אך כיום צילום הינו אומנות וכלי לביטוי והשפעה על המציאות. מלחמת המפרץ זכורה לרבים מאיתנו בתור השקנאי הבודד הטבול בנפט, ואף חתונה איננה שלמה ללא צלם הווידיאו שמנציח את הדודה ברכה מאחלת מזל טוב לזוג הצעיר. לימודי אומנות הצילום מעניקים היכרות עם הגורמים השונים המעצבים את סדר היום התקשורתי, ומאפשרים להבין כיצד ניתן להשפיע על גורמים אלו על מנת לקדם אג'נדה אישית.

 

לימודי אומנות הצילום זוכים לפופולאריות רבה, וישנם מגוון מסלולים המתאימים לכל רמת מקצועיות או התמחות. מי שאינו בעל ידע קודם בתחום, או מעוניין לרענן את זכרונו במונחים טכניים כמו חשיפה או צמצם, ישתלב בדרך כלל בלימודי אומנות הצילום למתחילים. לעומת זאת, צלמים מקצועיים המבקשים להתמקצע בתחום ספציפי יבחרו בקורס ממוקד, דוגמת לימודי אומנות צילום טבע, צילום נוף, ועוד.

 

בשנים האחרונות פותח תחום חדש בעולם הצילום, בעקבות השיפורים הטכנולוגיים והנגישות הרבה לציוד צילום דיגיטאלי. לימודי אומנות צילום דיגיטאלי מקנים היכרות מעמיקה עם התוכנות הקיימות כיום לשם עיבוד תמונות, דוגמת פוטושופ או פיקאסה. בשל המקצועיות הרבה והשליטה בתוכנות מחשב ייחודיות הנדרשת בתחום, ישנו ביקוש רב לאנשי מקצוע איכותיים ומקצועיים, בוגרי לימודי אומנות הצילום הדיגיטאלי.

 

חיפוש לימודים בתחום הצילום עשוי להיות מבלבל, בשל ההיצע הרב של מוסדות המציעים לימודי אומנות הצילום. גורמים חשובים שכדאי לבדוק הם פרטי תוכנית הלימודים והנושאים הנלמדים, רמת סגל ההוראה ואיכות מוסד הלימודים, סוג התעודה המתקבל לאחר סיום הלימודים, ותדירות הפגישות ומשך הלימודים. בנוסף, כדאי לברר טרם ההרשמה את כמות המטלות ושיעורי הבית הניתנים לסטודנטים במהלך לימודי אומנות הצילום, מידת ההתנסות המעשית, וכמובן גובה שכר הלימוד ועלות החומרים הנוספים.

 

רוצים לדעת עוד על לימודי אומנות צילום? אתר NERD חיפוש לימודים מספק מידע מלא ועדכני, ומאפשר ליצור קשר בצורה ישירה עם מוסדות הלימוד.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב