דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה אפשר לעשות שמסיימים לימודי סאונד? 

מאת    [ 01/08/2010 ]

מילים במאמר: 471   [ נצפה 3200 פעמים ]

סיימתם לימודי סאונד ועכשיו שואלים את עצמכם, מה תוכלו לעשות עם תעודה במקצוע זה. בינינו לא מדובר במקצוע מבוקש כמו רופאים, מתכנתים וגם לא מקצוע שכל אימא יהודיה היתה רוצה שבנה ילמד, ובכל זאת הגשמתם חלום ישן והנה אתם טכנאי סאונד ויש לכם תעודה שמאפשרת לכם לעסוק במקצוע באופן מקצועי. עכשיו כל מה שנותר זה להחליט מה לעשות איתה.

בטרם נציג לכם כמה אופציות לעבודה אחרי לימודי סאונד, נסביר מעט על הלימודים עצמם.

לימודי סאונד מתקיימים במספר בתי ספר שמיועדים לכך (מכללת הד, מכללת BMP) וכן במספר מכללות אשר פתחו מחלקות ללימודי סאונד (מכללת ספיר).

הלימודים נמשכים שנתיים עד שלוש (תלוי במוסד) במהלכם לומדים הן על הצד התיאורטי של הקול והן על הצד המעשי, עבודה עם מכשירים, יצירת סאונד, שילוב סאונד ואפקטים, שילוב של סאונד בתחומים שונים, הבדלי סאונד, יצירת מיקס ומאסטרינג, עבודה באולפנים, עבודה באירועים גדולים ועוד.

 אז מה אפשר לעשות אחרי לימודי סאונד?

 טכנאי הקלטות

 אומנם רוב האמנים מקליטים היום באולפנים פרטיים אשר בנו בעצמם, אך גם הם משתמשים בשירותים של טכנאי הקלטות שאחראים על ההקלטה. לכך אפשר להוסיף טכנאי הקלטות שבונים אולפנים ומשכירים אותם לאמנים או לשירותים אחרים (דיבוב, הקלטות שונות, פלייבקים ועוד). עבודה כטכנאי הקלטות מאפשרת לרכוש ידע וניסיון אשר עם הזמן יאפשרו להשתלב בהקלטות גדולות ומי יודע אולי יום אחד גם אתם תהיו שותפים ליצירה שתשנה את פני המוזיקה הפופולארית.

 עבודה עם מפרסמים

הופעתם של הערוצים המסחריים בישראל הקנתה הרבה מאוד עבודה לבוגרי לימודי סאונד, אשר מפיקים צלילים ויצירות שונות לפרסומות בטלוויזיה. יש לא מעט אמנים אשר הפכו עם הזמן ליוצרי מוזיקה בפרסומות והם רואים זאת כיצירות לכל דבר. אחד הבולטים בתחום היום הוא עופר מאירי מייסד להקת מטרופולין.

 אפקטים לסרטים

 ההצלחה הבינלאומית של הקולנוע הישראלית בשנות האלפיים, הביאה איתה גם הרבה עבודה לאנשי סאונד אשר עובדים עם מפיקים ובמאים, אשר אינם מסתפקים בפסקול רגיל. אך בוגרי לימודי סאונד אינם עובדים רק על הפסקול אלא גם על צלילים כאפקטים שונים. הדוגמא הבולטת אפשר למצוא בסרטים שעושים ארי פולמן (וואלס עם באשיר) ואורי סיון (קלרה הקדושה) שנוהגים לשלב אלמנטים שונים של סאונד.

 וכן גם תקליטנים

 אומנם תקליטנות נחשבת לא פעם לענף נפרד מסאונד, וכן לימודי סאונד לא כוללים תמיד לימודי תקליטנות אך רבים התקליטנים שבוחרים להתמקצע בתחום וללמוד סאונד על מנת לשפר את רמת האפקטים שהם יוצרים בהופעות שלהם.

כיום תקליטנים אינם רק מרקידים את הקהל אלא גם יוצרים בעצמם מוזיקה. הדוגמאות הבולטות לכך הם כמובן טייסטו , עופר נסים ואחרים אשר הפכו כוכבים בזכות עצמם.

לימודי סאונד מאפשרים לתקליטנים ללמוד שיטות חדשות ליצירת אפקטים, מיקסרים, עבודות עם תוכנות מיחשוב שיוצרות צלילים חדשים, גישות ליצירת טרקים, עריכה, שילוב מוזיקה וסרטי אנימציה, היכרות עם התחום מבחינה תיאורטית, עריכת סאונד מתקדמת, עבודה עם מיקרופונים שונים ועוד.

לימודי סאונד לתקליטנים מתאימים למי שמעוניין לא רק להיות תקליטן שמרקיד באירוע אלא להתפתח בתחום ולהיות יוצר של ממש.

המאמר מוגש על ידי אינדקס תקליטנים הגדול בישראל, בתוכו ניתן למצוא אינדקס תקליטנים, מאמרים נוספים בתחום וחדשות בתחום תקליטנים.


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב