דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לראות את החיים מבעד לחלון 

מאת    [ 31/07/2010 ]

מילים במאמר: 707   [ נצפה 2262 פעמים ]

‏שבת 06 פברואר 2010
לראות את החיים מבעד לחלון

אני זוכר את היום ההוא, קמתי בבהלה כולי מזיע, כאילו שזו הייתה הפעם הראשונה שזה קרה לי. או שאולי העובדה שזה קרה יותר מפעם אחת היא שהפתיעה אותי יותר מכל. הייתה זו תחושה של חוסר אונים, תחושה מפחידה, ידעתי שיש לי גוף, אך לא יכולתי להרגיש אותו או להפעיל אותו ולכן לא יכולתי לקום מהחול החם. בינתיים הגלים רק התחזקו וגל ענק התקרב לעבר החוף, מאיים לשטוף את כל שבדרכו, כולל אותי. ואני שוכב על החול, חסר אונים, לא יכול להזיז שום שריר בגוף שלי. אני רואה את התמונה ואת מה שקורה, אני רואה את הסכנה הגדולה מתקרבת ופתאום המוות מאיים יותר ממה שחשבתי. מרגיש כאילו שלגל יש אישיות והיא ממש לא סימפטית, אבל אני לא יכול לעשות כלום, אין לי שליטה. לא הצלחתי להזיז את גופי כדי לקום מהחול, הגל התקרב עד למרחק של מטר ממני ואז התעוררתי.

למחרת הודיעו שהוא נפטר, למרות שלא הכרתי אותו טוב, זה היה עצוב משחשבתי. רצף ההתרחשויות גרם לי להמון הרהורים באותו היום, הרהורים לגבי עד כמה החיים הם שבירים, עד כמה הם ברי חלוף. האם באמת אין לנו שליטה על החיים? לא יכול להיות, הרי כבר נוכחתי לדעת בעצמי שכן, ולא פעם אחת. האוטו היה חייב להיכנס למוסך, אז נאלצתי לנסוע במונית מרחק של 10 דקות נסיעה בתוך תל אביב. זו הייתה אחת הנסיעות הכי מוזרות בחיים שלי, לא אופייני ל-10 דקות בלבד של נסיעה.

הנה אני שם, יושב בתוך מונית בצבעים של לבן וזהב עם עשרות של בובות קטנות בכל מיני צבעים יושבות על ה"דשבורד" ונהג מוזר עם שיער מחומצן מדבר איתי על המשחק של הפועל שהיה אתמול. אני מנסה להקשיב, או שאולי רק העמדתי פני מקשיב, כי המחשבות לא נתנו לי להיות. אני מסתכל על החיים מבעד לחלון ומהרהר בשבירות שלהם, בקלילות שלהם, בחיפזון שלהם. הכל פתאום נראה היה קשור אחד לשני: החלום, מותו של האיש, הנסיעה המוזרה במונית וההסתכלות על החיים מהצד.

כעסתי על החיים באותו היום, אבל הבנתי שהנה קרו להם עוד כמה אירועים שגרמו לי להבין שאני חייב להיות מעורב וחי בכל דקה, שאין דבר כזה רגעים רגילים. אלוהים נותן לנו מתנות באריזות כל כך מוזרות שלפעמים קשה לזהותן. נסתרות הן דרכי החיים, אך מי שמוכן ללמוד מקבל את השיעור שהוא צריך בדיוק מתי שהוא צריך לקבל אותו.

פתאום מצאתי את עצמי מבטיח הבטחות... שבפעם הבאה שאני אדבר עם מישהו אני באמת יתכוון לזה כשאשאל מה שלומו, כשבהזדמנות הראשונה שתהיה לי, אני אומר לאחותי כמה שאני אוהב ומתגעגע, שאני באמת אתן שירות לאחר מכל הלב, שאני אקפיד יותר להכיר תודה, שאני אחייך יותר ואצחק יותר, שאני אתקשר יותר לחברים, שאני אטייל יותר בטבע, שאני אגיד שלום לשכנים ואשאל לשלומם בפעם הבאה שאראה אותם, שאני אתן מחמאה לאחר בכל פעם שמגיע לו, שאני אקפיד להתאמן בתדירות גבוהה יותר, שאני אצא יותר לבלות, שאני לא מוכן לראות את החיים מבעד לחלון! אני לא מוכן לשכב על החול בחוסר אונים ובפחד, אפילו לא לרגע אחד קטן. זו הייתה התזכורת ששלחו לי.

עבר לא יותר משבוע והנה אני שוב שוכב שם על החול, בדיוק באותו החוף. הפעם השמיים היו בהירים יותר והשמש חייכה לכל מי שהיה בחוף, כאילו שלא אכפת לה מה כל אחד עושה, כמה כל אחד מרוויח, מי יפה יותר ומי פחות. נראה היה שהטבע אוהב את כולם באותה המידה. רוח חזקה התחילה לנשוב מכיוון מערב והים עלה, הגלים התעצמו והתקרבו שוב אל החוף, אנשים התחילו לברוח ושוב החיים בחנו אותי. הפעם לא ויתרתי, צרחתי, הרגשתי את עצמי זז, והלב פעם בחוזקה, פתאום הזרת התחילה לקבל חיים ולאט לאט היד וגם הרגל השמאלית. מרגיש קצת כמו 1,000 נמלים שהולכות עליי ומעירות שריר ועוד שריר, איבר ועוד איבר, עד שהרגשתי מספיק חזק לעשות אגרוף עם ידי הימנית ולקום מן החול.

התחלתי לרוץ לכיוון מזרח כמו שבחיים לא רצתי, החול היה חם מאוד, מה שהאיץ בי לרוץ מהר יותר. הרגשתי קליל יותר מאי פעם, כמעט הרגשה של ריחוף, הגל שמאחור היה נראה מתנשף בכבדות כמי שהתייאש מלרדוף אחר מישהו. השמש התחזקה והחלה להיות חיוורת, היא עברה מצבעים של אדמדם, כתום וצהוב, לצבעים של לבן צחור. אור גדול שתף אותי, הרגשה של אנרגיה עילאית. קמתי עם חיוך...המילה התעוררתי פתאום לבשה לה משמעות אחרת.

לחיות זה דבר נדיר, רוב האנשים רואים את החיים מבעד לחלון. הבטיחו לעצמכם לחיות!



באהבה ובהערכה :)
יואב זילכה
www.mentorme.co.il 

באהבה והערכה, יואב זילכה מרצה למוטיבציה והצלחה, מנטור אישי ועסקי ____________________________ מנכ"ל Mentor Me מנטורינג ליצירת שפע והצלחה בחיים ובעסקים נייד: 054-7929566 משרד: 072-2509699 פקס: 072-2509690 דוא"ל: href="mailto:yoav@mentorme.co.ilyoav@mentorme.co.il">">yoav@mentorme.co.il אתר: http://www.mentorme.co.il  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב