דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


האם אפשר לנהל את מצב הרוח? 

מאת    [ 31/07/2010 ]

מילים במאמר: 944   [ נצפה 2469 פעמים ]

  ‏יום שישי 05 פברואר 2010
האם אפשר לנהל את מצב הרוח?

זוהי שאלה מצוינת...בכל רגע נתון אנחנו נמצאים במצב רוח מסוים ואותו מצב רוח קובע בצורה נחרצת את התוצאות שלנו ביחס לפעולות שאנחנו עושים באותו הרגע. הביטוי "מצב רוח" הוא לא הדבר החשוב כאן, אני יכול לקרוא לזה גם "מצב רגשי" או "הלך רוח" או "מצב הווייתי". באנגלית, אני יכול לקרוא לזה "State of Being". אבל איך שלא אקרא לזה, אני בטוח שאחרי שתקראו את המאמר הזה, לא רק שתבינו בדיוק על מה אני מדבר, אלא גם תבינו שאפשר בהחלט לנהל את הדבר הזה ויתרה מכך, תבינו למה אתם חייבים לנהל אותו. למה חשוב לנהל את מצב הרוח? אני מסכים עם האמרה הידועה: "הצלחה היא בהלך הרוח...". ניהול המצב הזה שאנחנו מדברים עליו, או באנגלית "State Management" הוא אחד המפתחות העיקריים, אם לא המפתח הגדול ביותר, להצלחה. נסו רגע להיזכר בנקודה כלשהי בזמן שבה עשיתם פעולה שהייתם מאוד גאים בה, שגרמה לכם להרגיש הצלחה, מדובר ברגע שבו הביצוע שלכם היה נהדר ואתם טפחתם לעצמכם על השכם ואמרתם לעצמכם: "וואלה...שיחקתי אותה, כל הכבוד, זה אני!!!". עכשיו, נסו להיזכר בנקודה כלשהי בזמן שבה בדיוק ההיפך הוא מה שקרה. היזכרו ברגע שבו פעלתם בצורה לא טובה ואולי אף בצורה גרועה, כזו שגרמה לכם להרגיש טיפשים. זהו רגע שבו ביקרתם ושפטתם את עצמכם, רגע שבו לא הבנתם איך פעלתם כמו שפעלתם, רגע שבו אמרתם לעצמכם: "אני לא יודע מה קרה לי, זה לא הייתי אני שם...". מה ההבדל? האם זו היכולת שלכם שהשתנתה? האם זה הפוטנציאל שלכם? האם זו האמונה שלכם? התשובה לכל אחת מהשאלות שזה עתה שאלתי היא אותה תשובה- לא! היכולת שלכם היא אותה יכולת (היא ניתנת לשיפור, אך זו לא הנקודה כרגע...), הכישרון שלכם הוא אותו כישרון- אתם לא איבדתם אותו, הוא שלכם מלידה ויישאר שלכם לעד, הפוטנציאל שלכם כמו של כל אדם הוא מדהים הרבה יותר ממה שאתם חושבים. זו אפילו לא האמונה ששלטה בהבדל בין הביצוע המוצלח שבו הייתם גאים לבין הביצוע הגרוע שבו התביישתם. אם כן, מהו הדבר ששולט בהבדל ברמת הביצועים שלנו, בין אם אנו מודעים אליו ובין אם לא? זהו המצב הרגשי-הווייתי שבו אנחנו נמצאים! כשאנחנו נמצאים במה שנקרא "מצב שיא" (Peak State), אנחנו במיטבנו, אנחנו פועלים בצורה יוצאת דופן ונראה שהכל זורם ובא לנו בקלות. המילים הנכונות פשוט יוצאות לנו מהפה, הרעיונות היצירתיים פשוט מבזיקים במוחנו כאילו שאנחנו מחוברים למעיין שופע ואינסופי, הכל מסתדר, אנחנו מופתעים מכמות הדברים שהספקנו לעשות בזמן כה קצר, אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים במאין הרמוניה בלתי ברורה שכזו. רוב האנשים אינם שולטים במצב הזה ואינם מודעים אליו כלל, אך השליטה במצב הזה מהווה את אחד ההבדלים המשמעותיים בין אנשים שמצליחים בצורה יוצאת דופן במה שהם עושים לבין אלה שאינם מצליחים. אחת הסיבות לכך שמרביתנו לא שולטים במצב הזה, היא מכיוון שהמצב הזה הוא מצב שבנוי מרגשות ומ-הלך רוח ומרביתנו לא מאמינים ולא חושבים שהם יכולים לשלוט ברגשות שלהם. ניתן בהחלט לשלוט ברגשות שלנו. רגש זה דבר שבא מבפנים, בניגוד להרגשה שהיא משהו שנגרם כתוצאה ממקור חיצוני. יש הבדל גדול מאוד בין השניים, למרות שלא כולנו מבחינים בו. אז איך באמת אפשר לשלוט ב"מצב הרגשי-הווייתי" שלנו? באמצעות שתי דרכים:
  1. על ידי תנועה.
  2. על ידי מיקוד.
לשלוט במצב הרגשי על ידי תנועה Emotion comes from Motion, על ידי מנח גופנו, על ידי התנועות שאנחנו עושים, איך שאנחנו זזים, מדברים, המקצב שלנו, הנשימות, הקולות שאנחנו משמיעים, המילים שיוצאות לנו מהפה, והטון שבו אנחנו משתמשים, ובכלל- שפת הגוף שלנו, אנחנו יכולים להשפיע בצורה גבוהה מאוד על הרגש שבו אנחנו נמצאים כעת. בזה הרגע גיליתם "כפתור" מסוים שבעזרתו תוכלו לשלוט במצב הרגשי שלכם ועל ידי כך לשלוט ברמת הביצועים שלכם ולהפיק תוצאות יוצאות דופן. אדם יכול להחליט על "טכס" מסוים שהוא עושה לפני כל פעולה. למשל: איש מכירות יכול למצוא תנועה מסוימת שמשולבת בקול ומהווה בשבילו כפתור לשליטה במצב הרגשי או בהלך הרוח שלו ויש בכוחה להביא אותו ל-מצב שיא. אם הוא קופץ באוויר עם הידיים למעלה בצהלה של שמחה וצועק " יש!!!!! ", לפני כל פגישת מכירה, הוא יוצר שינוי רדיקאלי בפיזיולוגיה שלו והשינוי הזה בהכרח משפיע על מצב הרוח שלו וגורם לו להיות במצב שיא, והסיכוי שלו למכור במקרה זה גדל בעשרות אחוזים. לשלוט במצב הרגשי על ידי מיקוד הדרך השנייה שבאמצעותה ניתן לשלוט ב-STATE שלנו, היא באמצעות מיקוד (Focus). מה שאת מתמקד בו, אותו אתה מרגיש. המחשבות, האמונות והרגשות שלנו הם פיזיים! אם תעצמו לרגע את עיניכם וממש תתמקדו במשהו שאתם רוצים, בשלב מסוים אתם תתחילו ממש להרגיש אותו בפנים, בתוך גופכם, אם זה משהו שעושה לכם טוב, אתם תרגישו שפתאום הגוף שלכם מחייך, ורגשות חיוביים עוטפים אתכם. מיקוד במטרה מלהיבה שיש לכם, חייב ליצור רטט רגשי בכל הגוף, אחרת המטרה שלכם לא מספיק עושה לכם את זה. הגוף לא יכול לשקר, המילים כן...לדוגמא: אם אדם אומר לכם משהו אחד ושפת הגוף שלו משדרת משהו אחר, אתם לא מאמינים לו. אם אתם מתמקדים במי שאתם רוצים להיות שוב ושוב, אתם מרגישים את זה ונעים לעבר זה, ולכן אתם בהכרח תהיו האדם הזה בסופו של דבר. הכוח היצירתי שבתוכנו הופך אותנו לדמות של זה שאליו אנחנו נותנים את תשומת ליבנו. אנחנו עשויים מחומר אינטליגנטי ובלתי נראה, והחומר הזה תמיד מקבל את הצורה של הדבר אשר חושב עליו. "Where focus goes, energy flows" (Anthony Robbins) מה עושים מרבית האנשים כדי לשנות את איך שהם מרגישים? אוכלים, יוצאים לקניות, שותים אלכוהול, מעשנים סמים ועוד. כל הדוגמאות האלה רק מחזקות את דבריי, כי הן מראות שיצרנו שינוי בתנועה ובמיקוד כדי להרגיש שונה. הבעיה אם הדוגמאות האלו היא שיש להן תופעות לוואי הרסניות. החדשות הטובות הן שאנחנו יכולים לשלוט ב-STATE שלנו, גם מבלי ליצור תופעות לוואי שכאלו. על ידי שתי הדרכים שזה עתה תיארתי: תנועה ומיקוד.

לחיי ההצלחה שלכם!
יואב זילכה
www.mentorme.co.il 

באהבה והערכה, יואב זילכה מרצה למוטיבציה והצלחה, מנטור אישי ועסקי ____________________________ מנכ"ל Mentor Me מנטורינג ליצירת שפע והצלחה בחיים ובעסקים נייד: 054-7929566 משרד: 072-2509699 פקס: 072-2509690 דוא"ל: href="mailto:yoav@mentorme.co.ilyoav@mentorme.co.il">">yoav@mentorme.co.il אתר: http://www.mentorme.co.il  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב