דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אימון אישי לקריירה, חיפוש עבודה, הכנה לראיון עבודה 

מאת    [ 30/07/2010 ]

מילים במאמר: 766   [ נצפה 3302 פעמים ]

מהי קריירה? אם נלך להגדרות מהמילון נגלה שקריירה מוגדרת כאוסף המשרות המרכיבות את חיי העבודה של אדם ובהן הוא מרוויח את לחמו (ויקיפדיה) או דרכו של אדם לקראת הצלחות חיצוניות,השגת רווחים וכבוד (אבן שושן).  להרוויח את לחמו? להשיג הצלחות חיצוניות? האם זה כל מה שהאדם המודרני רוצה מהמסלול שמעסיק אותו  ביותר מחצי מהזמן בו הוא ער? ובכן, לא על הלחם לבדו יחיה האדם- כיום, וזאת מבלי להמעיט בערך של פרנסה טובה וכבוד חיצוני,  נהוג לייחס למונח קריירה יותר. אנו רוצים לחשוב על קריירה כמסלול בו מתקיימים עבורנו מונחים כמו הנאה, הנעה פנימית, הגשמת רצונות, סיפוק, הגשמה, התפתחות, התקדמות, קידום ועוד.

אימון אישי לקריירה, כמו כל אימון אישי בכל נושא ולכל מטרה, מתחיל בכך שהמתאמנים שואלים, ובמשך הזמן עונים לעצמם, שאלות כגון: "מה השאיפות והרצונות שלנו בתחום הקריירה לטווח הארוך? מה אנחנו יכולים ומוכנים לעשות היום ובעתיד הקרוב על מנת לקדם את זה? על מה אנחנו להתפשר?" בשלבים המוקדמים של אימון קריירה מתבקשים המתאמנים להניח בצד את המגבלות של מה "מציאותי" או "אפשרי"  ולרשום את הרשימה המלאה של מה הם היו רוצים (אפילו מפנטזים) שיתקיים עבורם כשמדובר בקריירה.  מהי בעצם קריירה טובה? אז מה מוצאים ברשימות?


    • על מנת שקריירה תחשב טובה, כדאי שיהיה מעניין - עניין הוא כמובן אישי וסובייקטיבי. כל מתאמן/ת והנושאים שמעוררים אצלם עניין. הקריירה שאני אפנטז לעצמי יכולה להראות משעממת עבור מישהו אחר.
    • קריירה טובה מביאה פרנסה מספקת - גם כאן כמובן המדדים הם אישיים ושונים מאדם לאדם. יש שרוצים לבנות קריירה שמבטיחה הכנסה של 50000 ש"ח ויותר ויש שמסתפקים באופן אישי בהכנסה של 8000.
    • קריירה טובה מעמידה אותנו בפני אתגרים - בד"כ מגדירים אתגר כמשהו ברמת קושי שדורשת מאמץ, אבל אפשרית. הדברים אמורים להצליח אבל לא בקלות. ושוב, הכול אישי - מה שבעיני אחדים ייחשב קשה יכול להיחשב קל מדי עבור אחרים.
    • קריירה טובה מציבה מטרות לטווח ארוך.
    • קריירה טובה בנויה מרצף של עיסוקים שמקדמים לעבר המטרה ארוכת הטווח.
    • קריירה טובה בנויה מרצף של עיסוקים שרמת האתגר והעניין של כל עיסוק גדולה במקצת מזו של הקודם - כלומר, יש התפתחות והתקדמות.
    • על מנת שקריירה תחשב טובה, כל עיסוק בדרך למטרה הרחוקה אמור להיות מהנה ומספק כשלעצמו. כלומר - גם הדרך נעימה ולא רק התוצאה הסופית והרחוקה.
    • קריירה טובה מאפשרת גם "חיים" - work life balance
    • קריירה אישית טובה מאפשרת לאדם להביא לידי ביטוי את היכולות האישיות החזקות שלו. אימון אישי הוא בין השאר תהליך של זיהוי חוזקות אישיות ושל הלמידה להשתמש בהם כדי ליהנות מהם בכל תחומי החיים, כולל בתחום הקריירה.
    • וזה עוד לא הכל. כל מתאמן/ת מעלה בקשות נוספות "לא ריאליות" בנושא קריירה. יש שרוצים להשאיר חותמם בעולם, יש שרוצים חייה ותן לחיות, הגשמה עצמית אישית, ועוד.

מה דעתכם על הרשימה? מופרכת לחלוטין? לא ריאלית? אין סיכוי בעולם להתקרב לזה? לא יודעים אפילו מאיפה להתחיל? יכול להיות שרשימה כזאת אינה באמת ניתנת להשגה מלאה ועם כך "למה לטרוח?" הסיבה פשוטה - כמו לגבי הרבה מטרות ותכניות שלא בהכרח ניתנות להשגה מלאה, אם נציב מטרות מתאימות ונפעל לפי התכניות שנועדו לקדם אותן  נתקרב אליהן הרבה יותר מאשר אם נשב ולא נעשה דבר מתוך מחשבה ש"אין מה לעשות, אי אפשר להשיג את זה". למעשה, אחד המרכיבים המשמעותיים ביותר בדרך להגשמת הרצונות ביטחון עצמי - דימוי עצמי. לאנשים יש יכולות שיכולות לאפשר להם להגשים רצונות ולבנות קריירה, דימוי עצמי חיובי תורם לביטחון עצמי שמאפשר מימוש היכולות.

אני רוצה להביא בקצרה את סיפורו של בחור חביב, לצורך מאמר זה נקרא לו צביקה, שהתחיל אימון אישי לקריירה בהתנצלות "אני לא יודע למה אני פה. כולם מקנאים בי כי הקריירה שלי טובה. כסף טוב, רכב, דרגה ומעמד וכבוד". אז למה אתה פה? "לא כיף לי. לא רואה את עצמי עושה את אותו הדבר לאורך זמן. אבל, אני לא יכול להרשות לעצמי לרדת ברמת השכר, לפחות עד שנגמור לשלם חובות". מה עושים? שולחים אותו חזרה ומבקשים ממנו לחזור לאחר החזרת החובות? לאחר לבטים הוא החליט להתחיל אימון אישי למרות ש"בהווה אין אפשרות לבצע שינוי קריירה כלשהו". במהלך האימון הוא בנה "פנטזיה של קריירה", שונה מאד ממה שהוא עשה באותה תקופה אם כי לא מהפך של 180 מעלות. הוא החל להקצות שעות ספורות בשבוע ללימודים שיעזרו לו בבוא היום לבצע את השינוי הגדול והחל לקחת על עצמו בעבודה יותר משימות שיש בהן ולו גם מעט ניסיון רלוונטי לעתיד המתוכנן. האם התכנית תתגשם? מוקדם לדעת, אבל מצב רוחו של ידידנו החביב השתפר מאז בהרבה. קיום התכנית ונקיטת צעדים לקידומה הפיחו בו אנרגיות מחודשות.

תכנון קריירה הוא בעצם בניית אסטרטגיה אישית לטווח בינוני וארוך. כל חיפוש עבודה הוא שלב בתכנית להגשמת האסטרטגיה. הצלחה בראיון עבודה היא פרק חשוב בדרך להשגת המשרה מבוקשת, אותה משרה שתקדם אותנו לעבר הקריירה האסטרטגית שבנינו.

על אימון אישי לחיפוש עבודה ועל אימון אישי הכנה לראיון עבודה, כתהליך נפרד או כחלק מאימון אישי לקריירה - במאמר נפרד.

יוסי וילנסקי - מאמן אישי מוסמך ומנהל בכיר מנוסה. אימון אישי בונה יכולות, אימון מנהלים צעירים בתחילת דרכם, אימון אישי לקריירה, חיפוש עבודה והכנה לראיונות עבודה.  www.yossivilenski.co.il טלפון: 052-6968695  




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב