דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מערכות אינטרקום לבית 

מאת    [ 29/07/2010 ]

מילים במאמר: 426   [ נצפה 2552 פעמים ]

אם נערוך סקר קטן ברחוב על מוצרי אלקטרוניקה בקרב האדם הממוצע, ונבקש ממנו למנות מוצרי אלקטרוניקה שונים, סביר להניח שהאינטרקום לא יהיה ברשימת עשרים מוצרי האלקטרוניקה הראשונים עליו יחשוב. אך אף על פי כן, אינטרקום הוא מוצר אלקטרוניקה נפוץ ושכיח במיוחד, המצוי במספרים כה רבים סביבנו בעולם המודרני. כל כך שכיח וכה בלתי נפרד מהחיים האורבניים שלנו, שאנו נוטים להתייחס למוצר אלקטרוניקה זה כמובן מאליו. אך נסו לדמיין את החיים ללא אינטרקום – שיח בלתי פוסק של צרחות מקומה לקומה, חוסר תקשורת וריצות למעלה ולמטה בעבור כל פתיחת דלת לאורח המגיע מבחוץ. המצאתו של אותו אינטרקום גרמה לייעול ולהקלה על חיינו, באופן שקשה לנו לתפוס כמי שאף לא טורחים לחשוב על מוצר אלקטרוניקה יומיומי זה. המצאה זו הפכה את תפקיד השוערים או המאבטחים בשערי בניין למיותר בתכלית. אין צורך להציב אדם בלובי בית מגורים כדי לרוץ ולפתוח את הדלת עבור כל אורח מזדמן, לאחר שווידא את שמו, את זהות הדייר אליו הגיע ואת מטרת בואו – הכל נעשה כיום בשיג ושיח מהיר של מילה או משפט בודד, שאחריו תגיע לחיצת כפתור פשוטה אחת. כל כך פשוט ונוח, וכמובן, התקנתה של מערכת אינטרקום הינה יותר זולה באופן ניכר מעלותה של העסקת שוער במחיר מלא 365 ימים בשנה, 24 שעות ביום.

 

מערכת אינטרקום הינה מערכת תקשורת פנימית, המשמשת בבתי דירות, בתים פרטיים, מוסדות, בנייני תעשייה גדולים, בכניסה לחדרים ממודרים במוסדות ביטחוניים ועוד. פרט לתפקידו כאמצעי תקשורת בין הבאים לנמצאים, אינטרקום משמש גם אמצעי בקרה על הנכנסים בשערי אותו מקום (בית, בניין מגורים, חברה וכו'), ודרך לשלוט על פתיחת הדלת. מכאן שמוצר אלקטרוניקה זה הינו גם אמצעי אבטחה וגם אמצעי תקשורת, הכל באחד.

 

עם ההתקדמות הטכנולוגית במכשירי אלקטרוניקה שונים, השתכללה גם מערכת האינטרקום. כיום קיימות תוספות שונות עבור אינטרקום, וכן אינטרקום המיועד לצרכים שונים של הלקוחות. למשל, אינטרקום שאינו מיועד עבור תקשורת עם האורחים, אלא כאמצעי תקשורת פנימי עבור דיירי הבית. מאחר והיום ישנם בתים פרטיים גדולים במיוחד, לעתים בני שתי קומות ויותר, הפרושים על שטח רב, אינטרקום פנימי שכזה מאפשר לדיירי הבית לתקשר זה עם זה כשהם נמצאים בחדרים שונים או בקומות שונות.

 

תוסף נוסף למערכת האינטרקום הישנה והמוכרת, הוא חיבור שלו למערכת הטלפונים הביתית – במקום להציב שפופרת אינטרקום מיוחדת וייעודית לצד דלת כל דירה, אפשר לדאוג לכך שהמערכת תחובר לטלפון הרגיל בבית, והוא יצלצל בצלצול בעל צליל מיוחד שנקבע מראש, וכך יהיה אפשר לבצע את פתיחת דלת הבניין באמצעות חיוג. למעוניינים באבטחה נוספת לבית, ניתן להוסיף למערכת אינטרקום גם מצלמת וידאו, המאפשרת לדיירי הבית לראות במו עיניהם מיהו האדם המצלצל בפעמון הדלת. אופציה אחרת היא הוספת קודן. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב