דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


פתחי איוורור במטבח 

מאת    [ 28/07/2010 ]

מילים במאמר: 422   [ נצפה 3233 פעמים ]

בכל מטבח מצוי ריכוז של ריחות אשר יש צורך להעברים, פיתוח חלונות היוותה דרך חיונית לצורך זה ועם השנים, התפתחות האלומיניום והזכוכית השתדרגה צורת החלונות והפתחים אלא שעדיין היה צורך באיוורור נוסף. מערכות קירור ומזגנים שהתפתחו מאוחר יותר עם השנים, גרמו למצב מאוזן יותר בכל הנוגע לאוורור מטבחים, אך בעיקר במטבחים תעשייתיים, במטבח הפרטי, לא תמיד מערכת מיזוג נמצאה כמתאימה לפיתרון.

וונטות המצאה חכמה המושכת ומאזנת את האוויר בחדר. במטבחים מומלץ להתקין אותה מעל הגז על מנת שהאדים והריחות יעלו וישאבו על ידה אל מחוץ לבית, מדובר במבנה מפח ברב המקרים המחובר בדרך ארובה אל מערכת שמוציאה ריחות ואדים אל מחוץ לבית. עולם הוונטות היא התפתחות המביאה עימה בכל פעם חידושים נוספים וכן אופציות שונות להתקנה בהתאם למבנה החדר והצרכים השונים להעלמת הריח או האדים המצויים בו. בבתים בהם אין פתחי איורור טבעיים (בתים ישנים) כגון חלונות. חשוב להיוועץ עם איש מקצוע על מנת להתקין וונטות או מערכות מתחדשות נוספות להעלמת ריחות ואדים בבית ולאיזון מצב האוויר וזרימתו בבית כולו ובכל אחד מחדריו בנפרד.   

בכל מטבח ישראלי מתפתח ימצאו מספר מכשירי חשמל הכרחיים לצורך פעילות שוטפת של דיירי הבית. הגדילה לעשות עימנו הטכנולוגיה התפתחת שהולכת וממציאה כל אחד מן המכשירים האלו במימדים קטנים יותר שרק מוסיפים לנו משטחים ריקים במטבח. מה הם האפשרויות העומדות לרשותינו? כיריים, באם רצוננו לחסוך נוכל להזמין שני להבות בלבד, מיקרו, מכשר שניתן לוותר עליו במידה וקיים בבית כבר גז לחימום או בישול של האוכל.

מצד שני יכול להוות תחליף לאלו הדוגלים בשימוש בחשמל ולא בגז או באם לא קימת האפשרות לשימוש בגז במטבח (כגון בבתים ישנים), מדיח רגיל, לאלו שרגילים יש לקחת בחשבון את מידת הנפח, האורך והרוחב של המדיח על מנת להניחו בין ארונות המטבח בצורה מדויקת כאשר החיבור למים וחשמל מצוי בקלות באותו האזור, יצרני מדיחים טוענים כי היום מומלץ מאוד לרכוש מדיחי קלים עם קולטי אדים וכמובן מקררים (מערכת קירור ברמה מכאנית גבוהה).

מקררים, חובה בכל בית, כאשר תיגשו לרכוש מקרר מדגם מסוים בחברת מכשירי חשמל תשאלו למספר הנפשות שלהם אמור לעמוד המקרר לשימוש והתשובה לשאלה תהא פשוטה בעבורכם אך תמוהה, הסיבה היא הגודל ויכולת סיבולת (של פתיחה וסגירה מול כח הקירור שמעניק המקרר), המקרר שיותאם לכם הוא יוכל להיות מקרר מיני, בינוני או ענק. כל שאר מכשירי החשמל הם אינם צורך בסיסי אלא תוספת טובה לחיים של נוחות וביניהם: טוסטר, טוסטר אובן, קומקום, מיקסר ורדיו. עיצוב המכשירים במקומות המיוחדים להם הוא רצון מתוך נוחות שלכם, או שיתוף של מעצב הבית ואפילו ראש יצירתי אחר. עשו עם המעצב עסקה: עיצוב גם של המטבח וגם של חדרי ילדים תמורת מחיר נמוך.

 

הכותב הינו מעצב רהיטים ומרחבים פנימיים. מתמצא בין היתר בתחומי הרפואה והאומנות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב