דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיבור רומנטי -האומנות הנשכחת. הדרך לשפרו 

מאת    [ 08/04/2007 ]

מילים במאמר: 730   [ נצפה 7063 פעמים ]

קלאסיקת הידע של הדוברים משני צידי האהבה טומנת בחובה, לא אחת, רצונות משותפים לנסח תחושות ולחלצן מתוך הפנימיות "החוצה" בנוחות,בזרימה מקבילה להתרחשותן "בפנים" ובקלות מופלאה של ביצוע מדוייק. דיבור רומנטי אמיתי אשר הינו במיטבו, נרקם משך השנים בספרות בכל אמצעייה הטובים ונותר ככל הנראה רק בשדות מגודרים של דימיון רחוק ורק בידי שפתי שחקנים בסרטים רומנטיים ובנבכי יכולת תסריטאים לנסח תחושות של גיבורים במלל שנשכח מן המציאות היומיומית.

רומנטיקנים אמיתיים ישנם במציאות, אך רובם שאינם בעלי מסוגלות רטורית עשויים להרגיש "מחסומים" ניסוחיים כאשר הם היו רוצים לשדר ולהמחיש לצד השני את כל מה שבקירבם. כיצד עושים זאת טוב יותר?

ראשית,ע"י תשומת לב והקדשת עניין לכך. שנית,ע"י הגברת ההבנה לאופן שיפור הדיבור הרומנטי.

דיבור רומנטי ספרותי  דיבור רומנטי כולל תחושות, השהיות,שינויי קצב דיבור ,ניסוח,דימויים,הפעלת דימיון, מגע בתוך חלקי הצד השני (באופן מגוון) ושפל וגיאות (התרחקות והתקרבות) של תכנים ומגעים .על כל אלו מתווספת התנועעות מגוונת של תוכן והשפעת צלילי הקול ולכיוונים רבים ושונים. חוקיו העיקריים הינם שהוא נחצה לשניים: שיחה כנה ושיחת "משחק" (עם חוקים מסויימים כמובן ושאינה חורגת מן המציאות). הצד השני אינו מצפה לשמוע בשיחה רומנטית על המציאות אלא אודות לא מעט דברים המתרחשים מעבר לכך. על תחושות,חלומות,כיצד הוא נתפס בעיני הצד השני ומה הוא עושה לו. כל זאת גם כאשר הכל עטוף במילים הנכונות,בנגיעה התחושתית המתאימה והמצטיירת נעים וציורית בהתרשמותו.

רומנטיקה אינה מציאות אלא חלק ממנה וככזו צריך למהול בתוכה באופן הנכון וההוגן שילובים של דברים על המציאות ודברים שהינם מעט מעבר. הדברים שהינם מעבר צריכים לצוץ מתוך הדברים המציאותיים ולא במנותק מהם, טכניקת מבע זו הינה טכניקת "היוצא מתוך".

מעט היסטוריה מספרו של גבריאל רעם ("אומנות השיחה") עולה כי "בשנת 1574 כתב מישהו בשם סטפנו גואזו ספר על אמנות השיחה הרומנטית של הגבר. הוא שם דגש על:הגינות,יושר,נעימות,רגישות לרגשות האישה,על זכייה באהבתה וזאת על ידי גילוי הצדדים היפים שבה,ועל ידי שימוש במילים ולא בכוח. הוא כתב שגבר אמיתי לא כובש אשה,הוא מגיע לליבה בעזרת מילים".

תכונות דיבור רומנטי אכן,סטפנו גואזו ככל הנראה צדק והביא לידיעת הקוראים חלק מן הדברים החשובים לגבי דיבור רומנטי.דיבור רומנטי כולל תכונות כגון: נעימות,רכות ועדינות. בנוסף לכך, דיבור רומנטי כולל: כוונה והתכוונות יפה. ובהחלט נכון יהיה לציין כי דיבור רומנטי כולל : שימוש במילים.

בנוסף על כל אלו דיבור רומנטי כולל "משחקי רעיונות" בניסוחים. תנועהדיבור רמנטי צריך לכלול תנועה והתפתחות ולא מיקוד.למה הכוונה בתנועה? - הכוונה היא בדיבור המתפשט באופן משוטט וחפשי יותר ופחות הממוקד במשהו מסויים.הוא אמור להלך כקסם סביב נושאים והתייחסויות משתנות. תנועתו אינה בהכרח קווית אלא "קופצת" ויותר אסוציאטיבית מאשר דיבור רגיל.שימוש בדימוייםדימויים ותיאורים הינם לב העניין בדיבור רומנטי. היות והוא מכוון לדימיון הרי שהדימויים הם המציירים את הדברים על רוחו של הצד השומע.עושרם,איכותם והידע ליצור אותם הם כלי חזק מאד.ככל שמשתמשים בידע זה יותר הרי שהוא משתכלל ועשוי להגיע לרמות גבוהות.המידות הנכונות של שילובי הפיתוי והרגש אלו משתנות מאד מאדם לאדם וממצב למצב אך חשובה מאד המודעות לכך ושמירה על האיזון בין המרכיבים האלו.דיבור רומנטי יכול לצאת מנקודות הבנה נפשיות של תוכן וזרימת תוכן אל תוך ניסוחי מילים ודיבור רומנטי עשוי לצאת מתוך נקודות נפשיות אחרות המערבות הבנה וידע של פיתוי אירוטי.בכל דיבור רומנטי ישנם אלמנטים של פיתוי אולם לא תמיד הוא חייב להצטייר כאירוטי אלא לעיתים כזרימת רגש וחשק לקירבה ולאינטימיות גם ללא כוונות מפורשות להמשך כלשהו.דיבור רומנטי כשמו כן הוא : טהור מאד ועשוי כמובן להוביל בקלות לדברים רבים מאד אולם גבולותיו הינם כמובן הארוטיקה עצמה.מעבר לכך המדובר על דיבור אירוטי שזאת יעשה איש איש לפי כוונותיו וידיעותיו ורצונו בכך.מאמר זה עוסק בדיבור רומנטי.מהלך ההתפתחות דיבור רומנטי הינו שטח מקצועי למקצועני דיבור ולכל החפץ להתפתח בו.תחילתו בגישוש ובנגיעות אפשריות בחלקי נפשו הזמינים של הצד השומע ובהיענות נינוחה ברצונו להמשיך להאזין.שינויי המלל ותחלופת התוכן אמורים להתבצע תחת חסות זרימת רגש המגבה הולדת עושר ניסוחי תכנים. מהלך ההתפתחות עשוי להיות לוגי.מהלך ההתפתחות עשוי להיות לוליני או ספירלי.בכל מקרה דיבור רומנטי במיטבו אינו מתפתח לוגית בכל מהלכו אלא מוחלף לשיטות סירוגין או סיחרור מילולי. הכניסה אליויכולה להתבצע הן מתוך המילים עצמן שיביאו בשלב מאוחר יותר את הרגש והמצב הנפשי המתאיםיכולה להתבצע על ידי המצב הנפשי או הרגש שיביאו את תחילת ניסוחי המילים המתאימות. איש איש וכל אחד לפי שיטותיו וטעמו.בכל מקרה מגיעה בשלב כלשהו נקודת המפגש המפגישה את שני התהליכים הללו משני צידיהם. כך או כך נקודת המפגש יכולה להקרא: מוזה.רמות הדיבור הרומנטי דיבור רומנטי הוא תהליך טיבעי ,ולמרות זאת אפשר גם לנתחו (כאשר לא נמצאים בו).הניתוח אמור לכלול את הדברים הללו:רמות מבע התפתחויות תנועהשילובי תכונות (רכות, מגעים, אזורי המגעים, חום - קור, נעימות רצינות, מתיקות חמצמצות והתחלפות טעמים). דימויים אורכי המשפטים והמשחקים הנוצרים באורכםועוד.  לסיכום : דיבור רומנטי הינו אחד מן הכלים היפים בספרות, בסרטים ובדיאלוגים האנושיים. באמצעות תשומת לב אליו ניתן לפתחו לרמות גבוהות - בספרות, בסרטים - ובמציאות.               

אריק שני, חבר ארגון הכותבים אקו"ם
מחבר הספר : שיפור דיבור רומנטי.
http://www.winwrite.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב