דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רישום חלומות - השיטה לרישום החלומות 

מאת    [ 08/04/2007 ]

מילים במאמר: 831   [ נצפה 5296 פעמים ]

חלומות הלילה הינם דבר מעניין מעין כמותו.זהו עולם אחר לחלוטין שחושף דברים מפתים מאד על האופי.התבוננות בהם כספר קריאה כאשר הם כתובים במלואם הינה מרתקת ומאלפת וחושפת טעם להמשיך ולכתוב אותם ככל הנראה ללא הפסק.

תארו לעצמכם שבמקום ספר של סטפן קינג או במקום ספר של כל סופר/ת ישראלי/ת שהינכם אוהבים תשבו (או תשכבו) ותקראו את ספר חלומותיכם שלכם שפקדו אתכם למשל בחודש האחרון.ובפרק הבא תראו את דימיונות כל החלומות שפקדו אתכם בחודש שקדם לו וכך עוד ועוד אל תוך עצמכם.

האם צריך להוסיף על כך עוד משהו? האם תועלו למצוא ספר מעניין מזה? תוכלו לדעת על מי אתם חומים,על מה אתם חולמים - על אילו נושאים,תוכלו לזכור יותר בקלות שחלמתכם על דברים מסוימים ותכלו להנות הרבה יותר מן כחלומות עצמם שהם מאד עשירים ובלתי נגמרים בדימיונם.אם אתם אוהבים לראות סרטים או בייחוד סרטי פנטזיה הרי שאין לכם אפילו בר שישתווה באיכותו לחלומות שלכם עצמכם.

החלומות יכולים להיות מאוגדים במחברת רוויה ומלאה בפרטים ועשירה בזכרונם לאורך שנים ,אולם הכל תלוי ביכולת להתיישב ולכתוב אותם מדי בבקר בבוקרו או בעת התעוררות משנת הצהריים.לי אפילו קרא פעם או פעמיים לאחר שהפכתי להיות מנוסה מנוסה בזכירת חלומות שבחלום עצמו הסתובבתי עם מחברת (מדי פעם עצרתי תוך כדי חלום וסיכמתי מה עשיתי וראיתי) ואחר בבקר במקום לזכור את החלום זכרתי רק את המחברת (שהסתובבתי איתה תוך כדי חלום) ולמעשה רק "העתקתי" ממנה כעת את מה שרשום בה אל תוך המחברת האמיתית שהייתה קבוע ליד המיטה שלי או הכר.

כהקדמה ומבוא תוכלו לקרוא ראשית מאמר אחר שלי שכתבתי על השינה והחלומות.הוא מופיע ברשימת המאמרים.

דבר שני,כדי לרשום באופן יעיל ונכון את החלומות הייתי מציע כמה דברים,או אולי אפילו ליתר דיוק,ממש שיטה מסודרת שהולכת ככה:

זכירת החלום - מניעים

מספרות שקראתי ולמדתי (למשל ספרו של פרופ' פרץ לביא - ראש מעבדות השינה בטכניון בחיפה והחלפת מכתבים אישית איתו כשהייתי צעיר) עולה המידע שזכירת חלומות תלויה בסוג אופיו של האדם (כזה אשר זוכר טוב יותר דברים "אומנותיים- דימיוניים" ואשר יהיה לו מעצם כך הרבה יותר קל לזכור חלום מאשר אדם אחר),בסוג המניע לזכור אותו,בתכונות של הזוכר,וגם בעינינים טכניים כגון המרחק מזמן ההתעוררות,טיב הקשר שבין ההתעוררות לסוף החלום וגם "פתע" ההתעוררות. כל אלו משפיעים משמעותית על "בריחת" חומרי הזיכרון של החלומות והתכנים מן המודע אל התת מודע.על כל אלו צריך כמובן גם להוסיף את קיום המנגנונים הפסיכולוגיים הרבים שמטיבעם "משכיחים" את הזיכרון הטיבעי של החלום. (כדוגמה: אם למשל חלמת על מות/הרג  אדם שאתה "שונא"- הרי שהמודע לא יקבל זאת כל כך בקלות ויעדיף וודאי ל"שכוח" זאת.המילה הפסיכולוגית המתאימה המתארת את המנגנון הזה קרוייה הדחקה).

כדי בכל אופן לנסות ולעקוף את כל המיכשולים הללו הרי שרצון עז ואמיתי ומתוך עניין משמעותי  בזכירת החלומות ורישומם "פותח" עם הזמן את מלוא קיום כל ה"סוגרים" הללו ומבטל אותם ואף כליל.כוח ההרגל וחוזק החשק אכן להגיע לתוכן החלומות עשוי להסיר בקלילות משתלמת תוך מספר ימים גם מנגנונים פסיכולוגיים די רציניים.

ככל שיעורב עניין אמיתי יותר וחשק מגוון יותר (ממניעים שונים) אכן לזכור את החלום ולרשום אותו הרי שהוא יתגלה לפניכם. וסבלנות.אם עדיין לא רשמתם חלומות מימיכם הרי שאין כל צורך למהר. ככל שתמתינו יותר שמחת הגילוי והנאת ההצצה רק יתפתחו יותר לקראת ההגעה לדבר עצמו ואין בכך כל רע. (גם זה יעזור ויוסיף למניעים).

כאשר החלום כבר מתגלה בפעם הראשונה כיצד צריך להתחיל לרשום אותו?

כאשר נזכרים בחלום ובייחוד בחלום הראשון צצים הרבה דברים בבת אחת וחשק די "מפוזר" להתחיל לרשום הכל וכדי להספיק ולא לשכוח דבר.למען האמת דברים יישכחו ורק עם הזמן תמצאו שיטה איך להתגבר על כך.יכול להיות שאפילו כפי שקרה לי יצוצו לכם שברי זכרונות נוספים של תוכן החלום שתרוצו לרושמם במחברת.

בכל מקרה ברישומי החלומות הראשונים נסו למצוא את השיטה הטובה לכם.וודאי תרגישו שאין תמיד קשר בין הדברים מן הזיכרון (לא קשרים הגיוניים וככלל "בילבולציה" שלמה.כך בנוי חלום.בהמשך יובא הסבר קצר על כך).

ברישומי החלום הבאים מה כדאי לעשות

עם הזמן תתוודע לאט לאט לכך כי בזיכרון החלום יש תחושה (עם איזו תחושה קמתם), יש פרטים, יש אנשים ,יש אווירה,יש קו סיפורי,ויש תמונות שאפילו קשה לתרגמן למילים.

מתוך ניסיוני אני מציע גם לנסות לעיתים לצייר את הדברים המופיעים בחלום.שכן,תמונה מזכירה כפלא ובבת אחת הרבה יותר תחושות מאשר מילים.וכך יהיה גם קל לכם לזכור ולדפדף בין כל דפי מחברת החלומות.הכל יהיה כבר מאוייר.

מצירוף של שתי הפיסקאות הקודמות נוכל לסכם  שכדאי:

למצוא שיטה שבה נוכל לרוץ מהר בין כל הדברים הצצים בראשנו כדי שלא נשכח אותם.לכן כדאי לארגן ליד המיטה מחברת מסודרת שתמצא לידה קבוע.

במחברת זו כדאי למספר ימים מראש (כדי גם להכין את החשק הנפשי טוב יותר וליצור "מוטיבציה" והכרח לזיכרון למלא את כל הימים ברישומי החלומות המתאימים) ובנוסף כדאי בכל דף ודף לתכנן מבנה קבוע של רישום חלום.

הסיבות למבנה הקבוע תהיינה: כך קל יותר יהיה ל"הכניס" כל תוכן חלום לדפים וכך גם יהיה קל יותר "מאוחר יותר" בעת קריאת כל החלומות להתייחס אל הדברים.

אפשר למשל להשאיר בצד מקום בטור קבוע ליד הכיתוב לשרטוטי תמונות וציורים.

סימונים קבועים המשפרים את התיכנון וההתמצאות

כדאי מראש לתכנן כיצד תסמנו (תדגישו למשל) את שמות האנשים,כיצד תכתבו שמות של מקומות.

התייחסות לכל הדברים האלו הופכת את רישום החלומות למשהו כמו תסריט וקל יותר.

כשתרצו אגב הקריאה המאוחרת להביט בכל בצורה פיקחית יותר וממינת יותר את התכנים הרי שתוכלו להתמצא בקלות בכל סידור הדברים.

חבר ארגון הכותבים הישראלי מ 1995

התמצאות עומק משולבת בתחומי ידע רבים

תחומי התמצאות וידע:

ניתוחי ידע מקצועיים רב תחומיים
אסטרטגיה וטקטיקה
התמצאות עומק בפסיכולוגיה ומדעי המוח
התמצאות עומק בשכנוע והשפעה (כתיבת ספרים מקצועיים - בתהליך)
כתיבה על כל סוגיה המקצועיים וניתוח כתיבה

חוקר עצמאית רטוריקה ואמנות הדיבור
תחקירים אודות אינטלגנציית דיבור
משא ומתן,אומנות המכירה
כתיבת הומור וניתוח הומור
ניתוח המצאות, חדשנות


אי מייל shin7@017.net.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב