דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חרדה מטיפול שיניים 

מאת    [ 28/07/2010 ]

מילים במאמר: 433   [ נצפה 1928 פעמים ]

חרדת טיפול שיניים קיימת בדרך כלל אצל ילדים, אנו כמבוגרים המטופלים שנים אצל רופא שיניים לא נבין מדוע קיים פחד לילד, אולי נטען כי מדובר בדבר טבעי, בכאב, אך פסיכולוגים טוענים כי חרדת טיפול שיניים אצל ילדים ומבוגרים כאחד נובע מהפחד מהלא נודע, ילד אשר לא חווה טיפול שיניים מעולם טבעי שייפחד, מדובר בתגובה הישרדותית ונורמלית.

לנו ההורים, המטפלים הפחד עוזר להיות ממוקדים במקום הפחד של הילד על מנת להיות קשוב ולעזור לו לעקוף אותו. אנשים רבים המגיעים אל רופא השיניים עם חרדה מסויימת מראים סיפטומים שוים לפחד, כגון: דופק מואץ, הזעה, קשיי נשימה, חולשה, רעד, מחושים בבטן וכן קושי בדיבור או גמגום. התמיכה הרגשית לרב מססייעת למטופל לצאת מן החרדה, לגשת לטיפול ולעבור אותו בהצלחה. ציוד לרופאי שיניים תמיד גורים ללב לדפוק בבהלה.

פחד מטיפול שיניים מכיל בחובו פחד עיקרי כפי שנכר כאן קודם והוא פחד מהלא נודע, חוקרים נוספים ופסיכולוגיים שבדקו את העניין מזוויות שונות גילו כי קיימים סוגים נוספים הגורמים לפחד, פחד מחדירה – דירה את פרטיותו של אדם, אל גופו, אל המגע הפיזי שלו. פחד מאיבוד שליטה – אדם המגיע לטיפול שיניים נתון בידי אדם מוכר או לא מוכר הלא הוא רופא השיניים ובחוסר אונים עליו לעשות כרצון המטפל ללא כל שליטה עצמית במצבו, פחד מכאב – הוא טריוויאלי ביותר וקיים.

מנסיונם של אחרים הפחד עלול אף להתחדד אצלינו. חוסר אמון ופחד חשיפה – אמון הוא חלק מציפיה של אדם למימוש הבטחה, כאשר היא מופרת מצידו של רופא מטפל היא מוסרת מכלל רופאי השיניים שיפגשו עם אותו אדם במהלך חייו של אדם. ובכל אופן כיצד להתייחס לנושא הפחד? על הרופא לזהות סבלנות כלפ המטופל וכן כבוד למצב הרגשי והנפשי בו הוא נמצא, דיבור קצר וחביב קודם הטיפול יכול להוביל ל "שלום הדדי" והרגשה בטוחה להמשך הטיפול.

אצל ילדים על מנת לחסוך את הפחד שיכול להיוולד כדאי מאוד להביא ואתם לטיפול במרפאה גם אם אין כל סיבה רצינית להגיע בגלל כאב עליו התלונן הילד, גם בעבור טיפול פשוט, שנתי שווה להגיע וכך "להתיידד" עם רופא השיניים ולהיות מוכנים למקרה שבו הכאב יוכל להיות גדול אך מתוך אמון וכבוד שרכש לנו כבר הרופא הכל יתגמד אצל הילד ואצלינו ההורים.אופטימיות – דבר שבכל מקום יכול רק לעזור לנו לעבור את הגשר בקלות רבה, למחוק מחשבות רעות או הזיות, בד בבד כדאי להיזכר בסיטואציות בהם הצלחנו להתגבר ולעלות על עצמינו כחלק מהעלאת המורל העצמי שלנו גם עתה.

תסכול או כעס לא יועילו מצידו של הרופא או של המטופל. היסטורית טיפולים אצל רופא שיניים וכן סיפורים על עצמינו או על תחביבינו יכולים להעביר לנו את הזמן בטוב כי אנחנו בתור בני אדם מייצרים לעצמינו את הפחדים אפילו בלא מודע, פחד אינו תלוי סיטואציה בלבד.

 

 



 


נכתב על ידי דני גלעד


מעצב אתרי אינטרנט


WE BUILD IT בניית אתר וקידום אתרים


 






מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב