דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לשרוד את החופש הגדול מבלי לפגוע בכלכלת המשפחה 

מאת    [ 28/07/2010 ]

מילים במאמר: 759   [ נצפה 2257 פעמים ]

50 ימים על אי בודד, עם מעט אוכל ומים ומשימות מדי פעם, נשמעים כמו חופשת החלומות להורים לילדים הנאלצים להתמודד עם חופשה של חודשיים. מבחינות רבות, החופש הגדול הוא אתגר עבור הורים כיוון שהם נדרשים למצוא מדי יום תעסוקה לילדים, לתמרן בין ימי החופש לעבודה ולנהל תקציב משפחתי מאוזן.

 

החופש בא ואיתו ההוצאות

השילוב בין השעמום של הילדים והחום המעיק גורם להורים לפנות לאלטרנטיבות קלות, כגון בילוי בקניון הממוזג, אך פתרונות אלו תובעים מחיר כלכלי גבוה מתקציב הבית אם לא מתכוננים להן מראש. כך למשל, בבילוי של כשלוש שעות בקניון הכולל סרט בקולנוע, פופקורן ושתייה, וארוחה באחת מחנויות המזון המהיר, תוציאו למעלה מ-100 ש"ח לאדם. כאשר לא מתכננים את ההוצאות הללו במסגרת תכנון מקדים של כלכלת המשפחה, קל להסחף ולהגדיל את כמות ההוצאות כך שהזיכרון הכי משמעותי מהחופש הגדול יהיה המינוס הגדול בחשבון. 

 

הפעילויות המקובלות האחרות בחופש הגדול, כגון חופשה משפחתית וקייטנה, כוללות הוצאה של אלפי שקלים. בקיץ ההכנסות אינן גדולות ויתכן שהן אף יקטנו עקב הצורך להשתמש בימי החופשה מהעבודה, ולעומת זאת ההוצאות גדלות. בכדי לא להכביד על כלכלת המשפחה שלכם, עליכם להתכונן מראש להוצאות הגדולות ולחסוך בתוכנית חסכון ייעודית כגון פק"מ כמה מאות שקלים בכל חודש מתוך תקציב הבית למטרה זו.

 

הטמפרטורות העולות מביאות איתן גידול נוסף בהוצאות, אותו כדאי לקחת בחשבון כאשר מתכננים תקציב משפחתי לקיץ. מכיוון שהילדים בבית, חשבונות החשמל והמים מזנקים מעלה, חשבון הקניות שלנו למצרכי מזון נוסק אף הוא ותקציב הבילויים גבוה מאשר בשאר השנה. הנסיעות התכופות למוקדי בילוי מעלות את חשבון הדלק, והאיזון של כלכלת המשפחה נשבר. חשוב להתכונן לעליות אלו בחשבונות מראש כדי לא להיות מופתעים בסוף החודש ולגלות שתקציב כלכלת המשפחה שעבד עד כה אינו מוכיח את עצמו לפתע. 

 

איך לשרוד כלכלית את החופש?

אם אתם על אי בודד ויש לכם שק אחד של אורז שעליכם להסתמך עליו לתקופה של חודשיים, סביר להניח שתחלקו את הכמויות למנות קטנות בכדי שיספיקו לכל התקופה. בתקופת החופש הגדול, כלכלת המשפחה שלכם היא שק האורז שלכם, ועליכם לתכנן כיצד לחלק אותה על פני כולו. 

 

הדרך הכי טובה לשרוד את החופש הגדול מבלי להיכנס למינוס היא פשוט לתכנן מראש כיצד יראה כל יום בחופשת הקיץ שלכם. בדקו את תקציב הבית שלכם, גלו מהו תקציב ההוצאות העומד לרשותכם, וחלקו אותו על פני סעיפי ההוצאה השונים הצפויים לכם בחופש. שבו עם לוח השנה, ותכננו מראש – באילו ימים תהיו עם הילדים ובאילו לא, האם תהיה קייטנה ואם כן לאיזה מחזור ובין אלו תאריכים תרשמו אליה את הילד, האם סבא וסבתא יוכלו לשמור על הילדים ובאילו ימים וכן הלאה. לאחר שתכננתם בכל אחד מהימים מי נמצא עם הילדים, תוכלו לעבור לשלב הבא ולתכנן מה עושים בכל יום.

 

בהסתמך על התקציבים שקבעתם, החליטו בשיתוף עם הילדים על הבילויים המועדפים עליכם. שיתוף של הילדים יבטיח לא רק את ההנאה שלהם מהפעילות אלא גם יקנה להם חינוך פיננסי על ידי למידה של תכנון מראש, הגדרת גבולות, קביעת סדר עדיפות וההבנה שלא ניתן לאכול את כל העוגה.

 

הפעילו חשיבה יצירתית

כאשר תפעלו לפי שיטה זו תגלו בוודאי כי התקציב שלכם אינו מספיק בכדי למלא את כל החופש בפעילויות חיצוניות כגון בריכות, לונה פארק וכדומה. בכדי לא להכביד על כלכלת המשפחה תאלצו למצוא פתרונות יצירתיים שאינם יקרים אך מספקים שעות של עיסוק ושעשוע. סוג כזה של פעילות יכול להיות ימי יצירה ואפייה או הפעלת חוג תאטרון בבית, פיקניקים בטבע וכן הלאה.

 

 

נסו לשתף הורים אחרים במצבכם ולחלק את הנטל של שמירה על הילדים והעסקתם כמו גם את האכלתם. באמצעות שיתוף פעולה תוכלו לחסוך בימי החופשה, לספק לילדים עניין בשל האינטרקציה עם חברים, ולמנוע את הגידול בהוצאות הנובע מקניית מזון מוכן. אם התקציב המשפחתי שלכם אינו מאפשר חופשה במלון, נסו לארגן חופשת אוהלים משותפת עם משפחות נוספות ותקטינו בכך עלויות תוך מתן חוויה מיוחדת במינה לילדים.

 

אל תכבו שריפות

גם אם לא התכוננתם מראש לקיץ באמצעות הקצאת סכום מתקציב כלכלת המשפחה לחסכון, אתם יכולים עדיין לשלוט בהוצאות החופש הגדול ולתכנן אותם. חלקו את תקציב ההוצאה על פני סעיפים. על אף שתאלצו ליותר יצירתיות מאשר לו התכוננתם מראש, תוכלו  עדיין לעמוד בהוצאות הקיץ מבלי להתפתות להלוואות או לפריסה לתשלומים ומבלי לכתות שריפות שיעלו לכם ביוקר.

 

דווקא ההוצאות אותן מזמנת חופשת הקיץ יכולות להפוך להזדמנות שלכם ללמד את הילדים מהי כלכלת משפחה ומדוע חשוב לנהל אותה בקפידה, ולהעניק להם סט של חוויות שאולי אינן עולות הרבה כסף, אך שוות זהב.

 

"חלומות חולמים, כסף מייצרים" גיל אורלי-מנכ"ל. חופש כלכלי? זה יכול לקרות גם לכם! ייעוץ כלכלי למשפחה ואימון אישי vip להתעשרות, לבכירים בלבד עם גיל אורלי, מחלוצי הרפורמה בניהול כלכלת המשפחה, מנחה סדנאות ומרצה מבוקש, מחבר רב המכר 'נוסחת הכסף'.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב