דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לקנות באינטרנט ולהישאר בחיים 

מאת    [ 28/07/2010 ]

מילים במאמר: 483   [ נצפה 4394 פעמים ]

עם העלייה בשימוש היומיומי ברשת האינטרנט התגלו גם יתרונות הרשת בתחום המסחרי. כיום כבר אין אנו צריכים לנסוע למרכז קניות מרוחק, שבו כלל לא בטוח שנמצא בו את מבוקשנו, אלא ביכולתנו לחפש את המוצר לו אנו זקוקים באתרי קניות באינטרנט, בעודנו יושבים מול המחשב הביתי, ללא כל צורך להתפשר ולהסתפק במה שנמצא במלאי באותו רגע בחנות. לא רק שניתן לקנות באינטרנט כמעט הכל, אלא שלעיתים רבות אתרי קניות באינטרנט יציעו לנו גם את המחיר המשתלם ביותר מכיוון שהקנייה נעשית באופן ישיר וכמעט בלי תיווך.

אתרי קניות באינטרנט - מי נגד מי?

כיום אפשר לקנות באינטרנט כמעט הכל. את העסקאות האלקטרוניות שלנו אנחנו יכולים לבצע באלפי אתרים שמציעים לנו את מרכולתם או שמתווכים בינינו לבין מוכרי המוצרים. כדאי להכיר את אתרי קניות באינטרנט המרכזיים:

Google Product Search: זהו מנוע חיפוש פרטני שמאתר עבורנו סוחרים ומוצרים שעונים על צרכינו ברחבי הרשת. בדומה ל"זאפ" הישראלי, מרכז האתר עבור הצרכן פרטים אודות המוצר והאתרים שבהם ניתן לרכוש אותו, תוך כדי השוואת מחירים, שנעים מהנמוך לגבוה ביותר. שירות דומה, אם כי פחות מוצלח, ניתן למצוא ב-yahoo.

Amazon.com: חנות ספרים מצליחה ואמינה, שהתרחבה ומציעה כיום כמעט כל מוצר אחר שניתן להעלות על הדעת. האמינות הגבוהה של חנות זאת עזרה לצרכנים רבים בעולם לגלות כי משתלם ובטוח לקנות באינטרנט.

E-bay: אחד מאתרי הקניות באינטרנט המצליחים ביותר בעולם שהציג לעולם לראשונה את נפלאות המכירות הפומביות ברשת ועתה מציע אינספור מוצרים מכל סוג ומכל מדינה. אחד היתרונות המובהקים באיביי הוא הדירוג שמקבל כל צרכן ומוכר, אשר מאפשר לנו לעמוד על אמינותו ואיכותו של כל אחד מהצדדים.

Alibaba: אתר זה מאפשר קנייה סיטונאית, בעיקר של סחורות שיוצרו בסין.

קל ופשוט לקנות באינטרנט אבל כיצד נעשה זאת בצורה חכמה?

כל צרכן רוצה לסיים קנייה בתחושה שהוא ביצע עיסקה משתלמת וקיבל תמורה הולמת בעד כספו.  כדי להבטיח שלא נבחר במוצר בלתי איכותי או יקר מדי, או לחלופין, ביצרן או ספק בלתי אמינים, כדאי לא לדלג על הצעדים הבאים:

- השוואה בין מחירים וספקים שונים: ראשית, אינכם חייבים לקנות באינטרנט מחנויות ישראליות - בידקו אפשרויות גם בחו"ל. לעתים המחירים של המוצרים בחו"ל זולים יותר גם בתוספת עלות המשלוח. בנוסף, כדאי להשוות בין המחירים באמצעות האתרים המיועדים לכך (דוגמת זאפ, Kama.co.il ו-Google Product Search) ולאחר שבחרתם מועמדים פוטנציאלים כדאי לקרוא ביקורות, אם יש, ולשוטט קצת באתר כדי לקבל רושם על אמינות המידע שנמסר בו.

- בדיקה בפורומים, בלוגים או רשתות חברתיות: בעוד שאתרי קניות באינטרנט עשויים לסלף מעט את המציאות בשל האינטרסים הכלכליים שלהם הגולשים יספרו לכם את כל האמת על מוצר או אתר קניות מסויים. לכן כדאי לגלוש בפורומים שבהם תוכלו למצוא אנשים שמתמצאים בנושא ושיוכלו להדריך אתכם לאתרי הקניות הנכונים. ישנם גם בלוגים שמתמקדים בנושאים הרלוונטיים לשאלותיכם ושעשויים גם הם לתרום לגיבוש החלטתכם. ובנוסף, לא יזיק להתייעץ עם חבריכם ברשתות החברתיות, שגם להם ודאי יש דיעה בנושא.

לסיכום, בדיקת אמינותו של אתרי קניות באינטרנט ושל טיב של מוצר שבו אתם מעוניינים אינה מסובכת ומצריכה הקדשה של מספר דקות בודדות, שיבטיחו לכם קנייה משתלמת בראש שקט. אם לא תתעצלו, תרוויחו. קנייה נעימה!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב