אכילה רגשית ובולמוסים של אכילת יתר
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

אכילה רגשית ובולמוסים של אכילת יתר 

מאת    [ 28/07/2010 ]
מילים במאמר: 599   [ נצפה 2739 פעמים ]

 
 

איך אפשר להיפטר מבולמוסי אכילת היתר

זהו! זאת הפעם האחרונה שאני אוכלת כל כך הרבה! די, נמאס לי! מעכשיו אני אוכלת שלוש ארוחות ביום וזהו!

כמה פעמים הבטחתם לעצמכם שתפסיקו לאכול כשאתם לא רעבים, שתפסיקו עם הבולומוסים של אכילת ממתקים, חטיפים ומאכלים 'משמינים', שתאכלו כמו שצריך, שתאכלו רק שאתם רעבים?  

ההבטחה הזאת היא תבנית התנהגות ידועה אצל אנשים אשר סובלים מאכילה רגשית. כאשר נגמר הבולמוס של אכילת היתר כאשר הבטן מתפוצצת ועולים רגשות שלילים, הם אומרים לעצמם שהם לא יעשו זאת שוב פעם לעולם אך בכל זאת עושים זאת שוב ושוב.

הצהרה שכזאת שלמעשה לא ניתן לעמוד בה (ותכף אני אסביר מדוע), מובילה למעשה לעוד שנאה עצמית ורגשות שלילים כאשר האדם מרגיש שהוא אפילו לא מצליח לעמוד במילה שלו לעצמו.

מדוע לא ניתן לסיים תבנית של בולמוסי אכילה בהצהרה או הבטחה עצמית?

לא ניתן להפסיק ככה פתאום תבנית של בולמוסי אכילת יתר מכיוון שאכילת היתר עצמה משרתת מטרה טובה – היא גורמת לאדם להרגיש טוב יותר רגשית, היא פועלת כמנגנון לויסות רגשות והתמודדות ולכן הויתור עליה לא יכול להעשות מבלי לפתור קודם כל את המצב הרגשי שהביא לאכילת היתר מלכתחילה.

אז מה הפתרון?

במקרה של בולמוס של אכילה רגשית, ההתקדמות לקראת הפתרון והפסקת הבולמוסים צריכה להיות צעד אחרי צעד, זהו תהליך של התקדמות ושיפור המצב באופן הדרגתי ולא בבת אחת.

השינויים הם הדרגתיים ועם הזמן אילו השיפורים שנרצה לראות:

¨      התדירות של הבולמוסים יורדת – במקום פעם ביום, פעם בכמה ימים למשל.

¨      הבולמוס קצר יותר מבחינת אורכו – במקום שעה, חצי שעה למשל.

¨      היכולת לעצור בולמוס באמצע – להפסיק לאחר זמן מסוים ולא להמשיך לאכול עוד ועוד.

¨      היכולת לסלוח לעצמך מהר יותר אחרי בולמוס  ולהחליש את עוצמת השנאה העצמית ורגשות האשם.

¨      היכולת להבין אילו רגשות מציתים את הבולמוס ומדוע. 

¨      היכולת לזהות בולמוס אכילה מגיע גם אם הוא בכל זאת מתקיים.  

¨      היכולת לשנות את המצב הרגשי שמביא לדחף לאכול יתר על המידה.

כל שינוי והתקדמות הם צעד אחד נוסף לקראת ההיפטרות אחת ולתמיד מהאכילה הרגשית ומבולמוסי היתר.

לסיכום,

שמחו והעריכו כל שינוי שהצלחתם לעשות ולו הקטן ביותר, תדעו שאתם בדרך הנכונה כאשר תראו שינוי הדרגתי משבוע לשבוע. ירידה במשקל זהו תהליך של חקירה ומודעות ועשיית שינויים מחשבתיים והתנהגותיים שיהפכו להרגלים ולדרך חיים.

אורנה צפריר - מומחית להרזיה דרך הראש וטיפול באכילה רגשית
מנחת סדנאות הרזיה קבוצתיות ואישיות ע"פ תוכנית מקיפה להרזיה ללא דיאטה, טיפול באכילה רגשית, עשיית שינוי פנימי וחיצוני, התפתחות אישית ושיפור איכות החיים.
אתר: www.ornaharzia.022.co.il

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב