דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ראיית חשבון ללא תואר 

מאת    [ 28/07/2010 ]

מילים במאמר: 479   [ נצפה 3712 פעמים ]

רבים רוצים להיות רואי חשבון, אך מסלול ההכשרה לשם קבלת ההסמכה המבוקשת ארוך ומפרך. על מנת לקבל תעודת רואה חשבון יש לעבור 15 בחינות הסמכה מטעם מועצת רואי החשבון, ולערוך התמחות באורך שנתיים. לימודי ראיית חשבון לתואר מהווים תחליף לחלק מבחינות ההסמכה של המועצה, ורבים בוחרים במסלול זה בכדי להקל על העומס הלימודי.

 

ראיית חשבון הינו מקצוע מבוקש במיוחד בעידן של כלכלה גלובלית ומסחר בין לאומי, אך למעשה כל עסק, קטן ככל שיהיה, זקוק לאיש מקצוע איכותי ומיומן בתחום ניהול חשבונות. לימודי ראיית חשבון מקנים את הכלים המקצועיים הנחוצים לשם פיקוח על התנועה הכספית בארגון או בעסק, לשם מקסום הרווחים והקטנת עלויות. תפקידים נוספים של רואה חשבון כוללים הצגת המידע בצורה בהירה ומתומצתת למנהלים ובעלי המניות, הכנת משכורות, ייעוץ משפטי לפי צורך, בדיקת מאזנים, חישוב פחת ועלויות ארוכות טווח, ועוד.

 

לימודי ראיית חשבון זוכים לפופולאריות רבה, למרות שמדובר בהכשרה ארוכה במיוחד. לשם השוואה, לימודי עריכת דין אורכים שלוש שנים ולאחר מכן יש לעבור התמחות של שנה אחת, ואילו לימודי ראיית חשבון אורכים שלוש שנים, שנת השלמה נוספת, ועוד שנתיים התמחות. על אף הקושי היחסי, בכל שנה ניגשים לבחינות קרוב לעשרים אלף סטודנטים. בחינות ההסמכה של מועצת רואי החשבון נחשבות לקשות במיוחד, אך בשנים האחרונות רמת הקושי ירדה מעט וכיום יותר משני שליש עוברים את המבחנים.

 

באופן מפתיע מעט, על מנת לזכות בהסמכת רואה חשבון אין כלל צורך בתואר אקדמי. עם זאת, רבים בוחרים במסלול של לימודי ראיית חשבון לתואר ראשון משום שהוא מקנה פטור מרוב הבחינות של מועצת רואי החשבון. על בוגרי לימודי תואר ראשון בחשבונאות לגשת לשתי בחינות בלבד במקום 15, ועל כן סטודנטים רבים מעדיפים ללמוד שלוש שנים במסגרת אקדמית ולרכוש תואר ראשון יוקרתי, במקום להתכונן לבד לבחינות ההסמכה. לימודי הכנה לשתי בחינות ההסמכה האחרונות של מועצת רואי החשבון נעשים בדרך כלל במתכונת של שנת לימודים נוספת, הנקראת גם שנת השלמה.

 

במקביל ללימודי ראיית חשבון לתואר ולימודי הכנה לבחינות ההסמכה של מועצת רואי החשבון, ניתן להתחיל בהתמחות המעשית. בארץ פועלים מספר מצומצם של משרדי רואי חשבון גדולים, אשר בכל אחד מהם מאות עובדים ומתמחים. אפשרות נוספת להתמחות היא מחלקת ביקורת בחברות גדולות, משרד האוצר או משרדי ממשלה אחרים. משך ההתמחות הוא שנתיים, ויש לעשות אותה בצורה רציפה ללא הפסקות, מלבד מקרים יוצאי דופן הטעונים אישור פרטני.

 

 

רוצים לדעת עוד על לימודי ראיית חשבון? פורטל NERD חיפוש לימודים מספק את כל המידע, ובכלל זה אפשרות ליצור קשר ישיר עם מוסדות הלימוד השונים.

 

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב