סרט תדמית לקידום מכירות, סרט תדמית עסקי, סרט תדמית למשקיעים- שמות שונים לאותו מוצר?
דף הבית  >>  >>  הרשם  |  התחבר
מאמרים

סרט תדמית לקידום מכירות, סרט תדמית עסקי, סרט תדמית למשקיעים- שמות שונים לאותו מוצר? 

מאת    [ 27/07/2010 ]
מילים במאמר: 719   [ נצפה 2532 פעמים ]

 
 

במאמרי בשם: סרט תדמית- מי צריך את זה? מאפריל 2010, הצגתי מהו סרט תדמית, ומה החשיבות שלו עבור סוגי עסקים שונים, החל מעסקים קטנים ועד לחברות ענק. לכל סוג עסק, הגדרתי את סרט התדמית המומלץ.

בעקבות פרסום המאמר, קבלתי הארות טובות ממספר קוראים, אשר בקשו הבהרה לגבי סוגי סרטי תדמית נפוצים, והאם אפשר להתייחס לכולם כפתרון יחיד.

במאמר זה אדון בסוגי סרטי התדמית הנפוצים, והאם קיימים הבדלים ביניהם.

סרטי התדמית הנפוצים הם:

-          סרט תדמית לקידום מכירות (קד"מ)

-          סרט תדמית עסקי

-          סרט תדמית למשקיעים

ההבדל העיקרי שבין סוגי הסרטים הוא הצורך שלשמו הופק הסרט. בואו ונבחן כל סוג סרט בנפרד, על מנת להבין האם לצורך השונה יש השפעה על התוכן או המבנה של סרט התדמית.

 

סרט תדמית לקידום מכירות (סרט קד"מ)

הצורך העיקרי שסרטים אלו באו לענות הוא הגדלת מכירות של מוצר (או שירות) קיים. סרט תדמית שכזה, מתאים בדרך כלל לעסקים שפונים לקהל רחב ככול האפשר, המספקים מוצר או שירות חד-פעמי (מוצר צריכה, שירות תיקונים וכו'), כאשר מתקיימת תחרות אגרסיבית מצד מספר רב של ספקים/עסקים דומים.

לכן, סרטי תדמית לקד"מ נועדו למשוך תשומת לב של הציבור הרחב, ולהציג לו באופן פשוט ומושך- מה הערך הנוסף שהעסק נותן לו (כגון: מחיר זול, שירות טוב, זמינות וכו). כמו כן, חשוב שהסרט יציג את היתרון היחסי של המוצר ביחס לחלופות בשוק, מכיוון שההנחה היא שלסוג המוצר או השירות המוצע קיימות בשוק חלופות רבות. חשוב מאוד להיות ממוקד במספר מצומצם של נושאים, על מנת שלא לאבד את תשומת הלב של הלקוח. אופי הסרט יהה דומה לפרסומת בטלביזיה.

 

סרט תדמית עסקי

המטרה העיקרית של סרט תדמית עסקי היא ליצור חיבור רגשי בין הלקוח הפוטנציאלי לעסק, באופן שיבנה אמון בעסק, במוצרים או בשירותים המוצעים. יצירת אמון הנה תנאי חשוב לקיום עסקה ראשונית, ובהמשך לעסקאות חוזרות (ובהמלצה על העסק ללקוחות פוטנציאלים נוספים). חשוב לזהות את קהל היעד של הסרט, ולמקד את המסרים לאותו קהל.

לכן, סרט תדמית עסקי יתמקד הן בהצגת המוצרים/שירותים, והן בהצגת האנשים שמאחורי העסק. תינתן תשומת לב להצגת הערך אשר המוצרים/שירותים נותנים ללקוח, ויתרונם ביחס לתחרות. חשיבות רבה יש להצגת האנשים העיקריים שמאחורי העסק. חשוב שהלקוח יכיר אותם, יבין את תפישת העולם שלהם, ומשמעות הלקוח בעיניו. זה כמובן יוצר חיבור רגשי אישי בין הלקוח ובין העסק. חשוב שהסרט יהיה קצבי, על מנת לשמור את מיקוד הלקוח, אבל מומלץ להמעיט בגימיקים ("רעש וצלצולים").

 

סרט תדמית למשקיעים

המטרה העיקרית של סרט תדמית זה היא לסייע בגיוס כספים להרחבת העסק (או הצגת סטטוס העסק למשקיעים קיימים). כאן, קהל היעד מאוד ממוקד- קהל המשקיעים הקיימים/פוטנציאלים. משקיעים הנם גופים, אשר "יושבים" על קופת מזומנים, ומחפשים להשקיע בעסקים אשר יגדילו את ערך הכסף שלהם בצורה מיטבית. הנושאים החשובים ביותר למשקיעים הם:

-          הפוטנציאל העסקי של העסק, ובעיקר יכולת הצמיחה

-          הצוות המוביל של העסק (הנהלה) והיכולת שלהם לממש את הפוטנציאל העסקי

תפקיד סרט התדמית הוא להציג את חברי ההנהלה העיקריים, ויכולתם להוביל את העסק להצלחה. בנוסף, יש להציג את קווי המוצרים, יתרונם, את סטטוס התחרות בשוק, ויתרונות העסק ביחס לתחרות. כמו כן, יש להציג את תוכנית הצמיחה של העסק ופוטנציאל עסקי לטווח ארוך. הסרט צריך להיות ישיר, עם מסרים ברורים ולשדר אמינות. חשוב להימנע מ"אפקטים" ויזואליים, אשר מושכים את תשומת הלב מהמסרים, ובעיקר- מרתיעים את המשקיעים.

 

לסיכום

עסק, אשר מעוניין בסרט תדמית, צריך קודם כל להגדיר לעצמו בצורה ברורה- מה מטרת הסרט. בצורה פשטנית:

-          סרט תדמית לקידום מכירות (סרט קד"מ)- נועד להגדיל מכירות קיימות, של מוצרים/שירותים הקרובים לעסקה חד-פעמית.

-          סרט תדמית עסקי- נועד בעיקר לגייס לקוחות חדשים, ולטפח אמון בלקוחות קיימים

-          סרט תדמית למשקיעים- נועד לגייס כסף ממשקיעים, ולהציג את סטטוס העסק למשקיעים קיימים.

 

לכל מטרה נדרש סרט שונה בצורה מהותית, הן במבנה והן בתכנים. אתם, בעלי העסקים, מכירים את הצרכים שלכם הכי טוב. לכן, דעו להגדיר את הצרכים וקהל היעד בצורה מפורטת, ואז מובטח לכם שתקבלו את סרט התדמית שיענה בצורה מיטבית על צרכיכם. לקוחות הם בדרך כלל חסרי סבלנות, ומוכנים להשקיע דקות ספורות בעסק שלכם. סרט תדמית שפונה נכון לקהל היעד, ועונה על צרכיו- יבטיח לכם את השגת המטרה הרצויה, יותר מכל אמצעי אחר.

 

 

 

עוזי יהב, מייסד יהב הפקות וידאו, שימש בעברו כסמנכ"ל שיווק  בחברות היי-טק מהמובילות במשק. את הידע הרב שצבר בתחום השיווק, שילב עוזי יהב עם הכשרתו המקצועית בתחום הקולנוע והטלוויזיה.  על יסודות ייחודיים אלו, הקים את  יהב הפקות וידאו, ששמה לה למטרה להציע פתרונות וכלים יצירתיים להעברת מסרים. יום בשבוע משמש עוזי יהב מנחה לקולנוע של קבוצות נוער בסיכון מטעם ראיה, בית ספר לתקשורת מקדמת

מאמרים נוספים שעשויים לעניין אותך:

שליחת המאמר שלח לחבר  הדפסת המאמר הדפסת המאמר  קישור ישיר למאמר קישור ישיר למאמר  דווח מאמר בעייתי דווח על מאמר בעייתי  כתוב לכותב המאמר פניה לכותב המאמר  פרסום המאמר פרסום המאמר 

©2017
כל הזכויות שמורות

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
רשימת כותבים
כותבים מומחים
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים
פרסם אצלנו
לכותבי מאמרים: פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
לבעלי אתרים:



מדיה חברתית:
חלון מאמרים לאתרך
תנאי שימוש במאמרים
ערוצי מאמרים ב-RSS Recent articles RSS


מאמרים בפייסבוק מאמרים בטוויטר מאמרים ביוטיוב