דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


תושב חוזר (Toshav Hozer) 

מאת    [ 27/07/2010 ]

מילים במאמר: 469   [ נצפה 4553 פעמים ]

להגדיר תושב חוזר (Toshav Hozer)

כדי להגדיר מיהו תושב חוזר (Toshav Hozer) יש ראשית להבין כי ההגדרה היא שונה ומשתנה בין הרשויות השונות בארץ וזה כולל את משרד הקליטה, המכס ורשויות המס. כאשר ניגשים להגדיר אדם בתור תושב חוזר (Toshav Hozer) צריך לבדוק היכן נמצאים התחומים המרכזיים של חייו כמו מקום מגוריו ועבודתו, מגורי משפחתו והחוג החברתי שלו וכן בדיקה היכן מתבצעת פעילותו העיקרית בתחומים השונים. כדי להיות תושב חוזר (Toshav Hozer) צריך קודם לכן להיות תושב ישראל, הפסקת התושבות בארץ למשך שלוש שנים לפחות, תקנה את התואר תושב חוזר (Toshav Hozer). אנשים רבים כיום מבקשים לחזור ולגור בארץ לאחר תקופה ממושכת של מגורים בחו"ל, והם עונים על הקריטריונים של תושב חוזר (Toshav Hozer). כדי להיות תושב ישראל יש להימצא בארץ מספר מינימום של ימים בשנה או מספר מצטבר של ימים המתפרס על פני שלוש שנים.

התיקון לחוק תושב חוזר (Toshav Hozer)

הרפורמה עבור תושב חוזר (Toshav Hozer) התחוללה כאשר נכנס לתוקפו התיקון לחוק 168 לפקודת מס הכנסה, כאשר רבים כעת יכולים ליהנות מזכויות של תושב חוזר (Toshav Hozer). תזמון הרפורמה היה טוב מכיוון שישראלים רבים המתגוררים בחו"ל מבקשים לחזור לארץ בעקבות המשבר בהיי-טק ובשוק ההון. תושב חוזר (Toshav Hozer) יוכל ליהנות מהרפורמה המיטיבה עימו ומגדירה סוג חדש של תושב חוזר (Toshav Hozer) ותיק, שלא היה קיים לפני כן.

לאילו הטבות במיסים זכאי תושב חוזר (Toshav Hozer)

ישנם הטבות רבות להן זכאי תושב חוזר (Toshav Hozer) , וזאת לתקופה של חמש שנים מחזרתו להתגורר בארץ, כאשר עבור תושב חוזר (Toshav Hozer) ותיק, כמוגדר בתיקון לחוק, ישנה אפשרות להארכת ההטבה עד לעשר שנים. התחומים עליהם חל הפטור ממיסים הם הנכסים של תושב חוזר (Toshav Hozer) שהיו בבעלותו טרם חזרתו ארצה, וזה כולל רווחים משכר דירה, ריבית על רווחי הון ופיקדונות, קצבאות שונות ותמלוגים. תושב חוזר (Toshav Hozer) אשר בבעלותו עסק נושא רווח, יהיה פטור מתשלום מס על הרווחים ארבע שנים ממועד חזרתו, כאשר בתנאים מסוימים קיימת אפשרות להאריך פטור זה עד לתקופה של עשר שנים. זכויות הקשורות להיותו תושב חוזר (Toshav Hozer) מסתיימות בדרך כלל לאחר חמש שנות תושבות בארץ, אם כי עבור תושב חוזר() ותיק ישנה הארכה עד לעשר שנים מיום החזרה.

ייבוא רכב של תושב חוזר (Toshav Hozer)

במידה והוא מעוניין להביא איתו את רכבו לארץ, צריך תושב חוזר (Toshav Hozer) לדעת את זכויותיו וחובותיו בנוגע לייבוא הרכב הפרטי, וכן כיצד יכול תושב חוזר (Toshav Hozer) לחסוך הוצאות מיותרות. ראשית לחיסכון בהוצאות הביטוח, חברות הביטוח מעניקות הנחה למי שיש בידו אישור על העדר תביעות בשלוש השנים האחרונות, תושב חוזר (Toshav Hozer) עשוי לחסוך ם יפנה לחברת הביטוח שלו בחו"ל ויבקש אישור על העדר תביעות. לגבי מערכות הרכב, בארץ נהוגה השיטה האירופאית במה שקשור למד המרחק והמהירות, תדרי הרדיו והDVD. תושב חוזר (Toshav Hozer) יחסוך כסף רב אם יסדר את השינויים הללו במוסך בחו"ל מבעוד מועד. הוצאת רישיון ייבוא עבור רכב של תושב חוזר (Toshav Hozer) היא חובה, ואי הוצאת רישיון כזה טרם שליחת הרכב עלולה לגרור כנס כספי.

 

אמיר כהן קידום אתרים חברת אי.קיי דיזיין www.ekdesign.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב