דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כל מה שצריך לדעת על שחרור ממעצרים 

מאת    [ 27/07/2010 ]

מילים במאמר: 620   [ נצפה 3163 פעמים ]

שגרת החיים של אדם נקטעת בן רגע כשהוא נעצר על ידי המשטרה וזאת גם במידה והוא אינו אשם, אם קיים חשד סביר כי הוא ביצע פשע או אם הוגשה עליו תלונה במשטרה בגין עבירה פלילית רשאית המשטרה לעצור אותו לחקירה ואף להמשיך את מעצרו באישור בית המשפט.

 

ההבדל בין מעצר לבין מאסר הוא שאדם שנעצר הוא אדם שלא הורשע ואדם שנאסר הוא אדם שהורשע, למרות הבדל זה קיים גם התחום האפור בו המשטרה מבקשת להאריך את מעצרם של חשודים במקרים רבים וזאת גם במקרים בהם החשד או ההליך אינו מוצדק.

 

אדם שנעצר על ידי המשטרה זכאי להגנה של עורך דין, במקרה כזה עליו לשכור את שירותיו של עורך דין פלילי ויפה שעה אחת קודם, על עורך דין פלילי להדריך את העצור בכל שלבי המעצר ולהגן על זכויותיו.

 

עורך דין מסייע לנאשמים להשתחרר ממעצר במידה ובית המשפט מאשר זאת, חשוב להבין כי בית המשפט לא מאפשר הארכה ללא הגבלה של מעצרים אך הוא מפקח על הארכות מעצר לשם חקירה ולכן יש חשיבות גדולה ומכרעת להתערבותו של עורך דין מומחה בתחום ?  עורך דין פלילי ידרוש בעבור החשוד שחרור ממעצר בהקדם האפשרי.

 

יש שני סוגים של מעצרים ?  מעצר עד תום ההליכים ומעצר ימים כשההבדלים בניהם הם בנסיבות המעצר עצמו ובצורת השחרור.

 

 

 

 

 

 

מעצר ימים
לפני הגשת כתב אישום

 

           עד 30 יום

המשמעות היא שתבלו בבית מעצר עד אשר יגישו, אם בכלל כתב אישום

   

 מעצר עד תום הליכים
אחרי הגשת כתב אישום

   

        עד 9 חודשים

המשמעות שעד תחילת המשפט שלכם תהיו במעצר.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

מעצר ימים הוא מעצר שמתבצע משום שיש חשד סביר שהנאשם אכן ביצע את אותן העבירות המיוחסות לו, כשהעבירה היא מסוג של פשע או עוון, כשיש עילה למעצר של החשוד או כשלא ניתן להשיג את מטרת המעצר בדרך של ערובה. חשוב להבין כי מעצר ימים הוא מעצר שמתבצע עוד לפני שהוגש כתב אישום והוא מתבצע בהתאם לסמכויות שוטר או בהוראה של בית המשפט.

 

ישנן מטרות רבות למאסר ימים, הוא נעשה במקרים בהם יש חשד לשיבוש הליכי חקירה, כשיש חשד כי החשוד עלול לברוח מן הארץ, כאשר יש חשד כי החשוד יכול לפגוע בעצמו או בציבור או כאשר דרושה בדיקה פסיכיאטרית לחשוד.

 

מעצר עד תום ההליכים הוא מעצר שמתבצע לאחר הגשת כתב אישום והוא מתבצע לאחר שיש עילה למעצר, כאשר קיימות ראיות שלכאורה קושרות את הנאשם לפשע שבוצע, כאשר לנאשם יש סנגור וכאשר לא ניתן להשיג את מטרת המעצר בדרך של ערבות.

מטרת מעצר עד תום ההליכים היא לא להעניש את הנאשם אלא להבטיח כי הוא לא יפגע בציבור ולא יברח ?  שחרור ממעצר שכזה הוא מורכב במיוחד ותפקידו של עורך הדין במצב זה הוא לדאוג לכך שזכויותיו של העצור לא ייפגעו וכי שחרורו מהמעצר יתבצעו בזמן הנכון במידה והוא יהיה אפשרי.

 

בכל מקרה של מעצר יש לפנות במהרה לעורך דין פלילי שמתמחה בתחום, פנייה זו היא שתקבע את הלך הדברים הן בשלבי החקירה והן מבחינת כתבי האישום אם יוגשו.

 

המידע שלפניכם הינו כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ ו/או חוות דעת משפטית. המחברת אינה נושאת באחריות כלשהי כלפי הקוראים ואלה נדרשים לקבל ייעוץ מקצועי משפטי ו/או אחר לפני כל פעולה המסתמכת על הדברים האמורים

 

 

נוגה ויזל עורכת דין פלילי . נייד : 052-3295296 אתר המשרד : http://nogawiesel.com/ רחוב : ברקוביץ 4 קומה 5 תל אביב *********** המידע הכלול בהודעה זו נשלח על ידי עורך דין, ונועד להיות חסוי ולשימושם הבלעדי של הנמענים הנזכרים לעיל. ככל שהנמען הוא לקוח,תשדורת זו עשויה להיות למטרת מתן ייעוץ משפטי ועל כן הנה פרטית. תשדורת זו עשויה אף להכיל את תוצר עבודתו של עורך הדין. אם אינך הנמען אליו כוונה התשדורת, דע כי כל החזקה או הפצה של תשדורת זו אסורות בהחלט. אם קיבלת את התשדורת בשוגג, אנא מחק את כל עותקיה ו/או צרופותיה, השמד כל העתק אחר בכל אמצעי אחסנה או הצגה שיצרת מתשדורת זו או מצרופותיה והודע לשולח מיד. הסתמכות על המידע והעצות הניתנים בו, היא על אחריות המשתמשים בלבד ואין לראות במידע כתחליף לסיוע משפטי מקצועי, אלא כהמלצה בלבד. ***********




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב