דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ייעוץ עסקי לעסקים קטנים 

מאת    [ 27/07/2010 ]

מילים במאמר: 483   [ נצפה 2314 פעמים ]

אתגרים גדולים מאד עומדים בפני עסקים קטנים, במציאות העסקית ובהתנהלות היומיומית שלהם. כבעלי עסקים קטנים אנו נדרשים למיומנויות רבות בתחום הניהול, התפעול והשיווק. כמו כן, אנו מתמודדים עם ניהול כלכלי של העסק וכמובן עומדים לא פעם תחת לחץ כלכלי בגלל בעיה בתזרים המזומנים, משבר במשק, מיתון, כניסת מתחרים חדשים לשוק ועוד ועוד, כאשר בדרך כלל אנו נאלצים להתמודד במצבים אילו לבד.

ייעוץ עסקי הינו תהליך משותף בו היועץ לוקח חלק פעיל בתהליכי העבודה בעסק. היועץ הופך להיות אדם להתייעץ איתו, לעבוד איתו ולעבור את ההתמודדויות היומיומיות והעתידיות בעסק ביחד.

בתחילת תהליך הייעוץ העסקי לעסקים קטנים היועץ עורך תהליך של אבחון העסק והשוק בו הוא פועל. יש חשיבות גדולה לשלב זה בו היועץ לומד לעומק את התחום, מעמיק ולומד את העסק על כל רבדיו. חשוב לזכור כי נקודת מבטו של היועץ העסקי היא אובייקטיבית וחיצונית, עובדה המאפשרת לו לזהות פעמים רבות נקודות לשינוי ושיפור שהמציאות היום יומית של בעל העסק אינה מאפשרת לו לזהות, כי פעמים רבות פשוט אין זמן.

בסיום תהליך האבחון היועץ העסקי מציג בפני בעל העסק את מסקנותיו עד כה. חשוב שתוצג בשלב זה בפני בעל העסק תמונה רחבה ככל שניתן על נקודות החוזק והחולשה של העסק וכמו כן מוצגת דרך פעולה אופרטיבית לשיפור הפעילות העסקית.

בתהליך הייעוץ העסקי לעסק הקטן חשוב מאד שבעל העסק יבין את המשמעות הקריטית בניהול כלכלי נכון של העסק - ניהול תזרים מזומנים נכון, תמחור נכון של המוצרים או השירותים של העסק ביחס למתחרים בשוק, ביחס לעלויות העסק וביחס לערך הנתפס הרצוי של שירותי העסק. עסקים רבים שפגשתי עסוקים בריצה אחרי היום יום ובסוף החודש התחושה פעמים מתסכלת: "עבדנו כל כך קשה, היו לא מעט לקוחות שקנו את שירותינו ולמרות זאת אנחנו בגרעון."

בייעוץ העסקי תבחן גם עבודתו של בעל העסק,יכולותיהם של העובדים והניהול הכולל של העסק-ניהול זמן, השקעת משאבים אישיים וכספיים, ניהול העובדים, בחינת הצרכים הנדרשים לעסק והתאמת ההוצאות לגודל העסק, למבנה הפעילות ולתוכניות העתידיות.

חלק בלתי נפרד מתהליך הייעוץ העסקי לעסקים קטנים הוא לבנות תוכנית כלכלית עדכנית לעסק שלוקחת בחשבון את היעדים העתידיים שבעל העסק מציב לעצמו , את תנאי העסק והשוק ואת אפשרויות הפיתוח העסקי. תוכנית זאת הינה בסיס לבחינה מתמדת של בעל העסק. מה היו התחזיות שלו, לאן הגיע בפועל. אם לא הגיע ליעדים שתוכננו יש לבדוק מה היו הגורמים לכך ומה אפשר לעשות כדי להוביל לשיפור התוצאות העסקיות.

היועץ העסקי מלווה את העסק בתהליך יישום התוכנית בפועל, תוך כדי תהליך מנתחים את הפעולות, בוחנים את הדרך ואת התוצאות וממשיכים בעשייה . בחינת העסק נמדדת כמובן גם דרך  הפעילות השיווקית של העסק - הבנת הייחודיות של העסק, בניית ערכי המותג, הבנת קהלי היעד וצרכיהם ויישום פעילות שיווקית ענפה הנוגעת בכל נקודות המגע של הלקוח עם התחום.

ייעוץ עסקי לעסקים קטנים הנו תחום מרתק, מאתגר המאפשר לבעל העסק לבחון באופן מקצועי את הפעילות שלו , את דרכי עבודתו ואת יכולת הצמיחה של העסק. העבודה המשותפת מאפשרת לבעל העסק להניע תהליכים בעבודה משותפת עם היועץ העסקי שמהווה שותף אמיתי לדרך ומבין שהצלחת העסק היא ההצלחה שלו.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב