דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


חינוך גופני 

מאת    [ 27/07/2010 ]

מילים במאמר: 445   [ נצפה 3360 פעמים ]

כולם זוכרים את שיעורי הספורט מבית הספר, אבל היום לימודי חינוך גופני הם לא רק ריצת מאה מטר או כפיפות בטן. בעקבות המודעות הרבה לחשיבותה של פעילות גופנית סדירה, ישנו ביקוש רב לאנשי מקצוע איכותיים ומקצועיים בתחום החינוך הגופני. במהלך לימודי חינוך גופני הסטודנטים נחשפים ליתרונות הרבים הטמונים בפעילות גופנית, רוכשים כלים מקצועיים עדכניים לשם הנחלת אהבת הספורט לקהלים השונים, ומשתלבים במגוון מקומות תעסוקה.

 

לימודי חינוך גופני הינם התמחות של לימודי חינוך, אך חשוב לדעת כי על מנת לעבוד בהוראה יש צורך בלימודי תעודת הוראה. רבים בוחרים לשלב את לימודי תעודת הוראה עם הלימודים של התואר הראשון, דבר המאפשר להשתלב במערכת החינוך מיד לאחר סיום הלימודים. קהל יעד נוסף של לימודי חינוך גופני הינם מורים או אנשי חינוך, המעוניינים בהסבה מקצועית על מנת להשתלב בתחום עדכני ומתפתח. במקרה זה אין צורך ללמוד שוב תעודת הוראה, אלא רק את הנושאים הנוגעים להתמחות של חינוך גופני.

 

כיום ישנם מוסדות אקדמיים רבים המציעים לימודי חינוך גופני, אך מומלץ לבחון בקפידה את איכות צוות המרצים ומידת היוקרה של המכללה לפני ההרשמה. בשל האופי הייחודי של לימודי חינוך, מומלץ ללמוד במוסד לימודים המתמחה בתחום זה, ולא במוסד אשר מתפרש על תחומים רבים. גורמים חשובים נוספים בעת תהליך חיפוש לימודים הם מיקום גיאוגרפי ונגישות, מספר התלמידים בכיתות, תדירות המפגשים ושעות הלימוד, מידת ההתנסות המעשית במהלך הלימודים, וכמובן התפיסה הערכית העומדת בבסיס תוכנית הלימודים.

 

תוכנית לימודי חינוך גופני עשירה ומרתקת, ומשלבת בין ידע תיאורטי מקיף, היכרות עם סוגי ספורט שונים, והתנסות מעשית בהוראה. הסטודנטים לומדים נושאים מרתקים כמו טיפוח יציבה, התעמלות לגיל הרך, פיזיולוגיה ופיזיולוגיה של המאמץ, מודל מנהיגות בחינוך הגופני ובספורט, ביומכניקה, פעילות גופנית לשיקום נכים וחינוך מיוחד, נופש פעיל וחינוך לקידום הבריאות, בריאות הציבור בגילאים השונים והיסטוריה. בנוסף, ניתן להתמחות בנושאים מרתקים, דוגמת התמחות חינוך גופני למבוגרים, התמחות חינוך לנופש פעיל בטבע, התמחות חינוך לספורט ימי, ועוד.

 

לאחר סיום לימודי חינוך גופני ניתן להשתלב במערכת החינוך הפורמאלית והבלתי פורמאלית, במגוון משרות מרתקות. רבים בוחרים להמשיך ולהתמקצע בתחום החינוך, ולהמשיך ללימודי תואר שני בחינוך. מסלול התפתחות מקצועי נוסף הוא לימודי תעודה שונים בספורט, דוגמת מדריך חדר כושר או מדריך אירובי, אשר פותחים הזדמנויות תעסוקה חדשות.

 

רוצים לדעת עוד על לימודי חינוך גופני? אתר NERD חיפוש לימודים מספק מידע מלא ועדכני, ומאפשר ליצור קשר בצורה ישירה עם מוסדות הלימוד.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב